Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jensa öhling »

Ser det som närmast ett måste att få in 2 nya centrar. Vi behöver ha 5 centrar som kan spela på SHL-nivå. Kolla bara in skadeläget i år. Rundqvist och Hage får slåss om sista centerplatsen när alla är friska. Dessutom kan de båda spela vinge.

Är man realist har vi råd med en stark producerande förstacenter samt en duktig allroundcenter. I den senare kategorin vore Andreas Falk i det närmaste perfekt. Med Jocke och Honken borta (utgår jag ifrån) måste vi få in en stark tekare och boxplayspelare. Sen skadar det ju inte att Falk har en bra ålder där han tillför nödvändig rutin samt är djurgårdare.

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... jurgarden/
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Farstakostym skrev:Grabbar/tjejer (!!!) vi har tre (!!!) centrar i truppen och en bra junior. Vi behöver inte lägga pengar på två bra centrar. En, absolut. Men lägg pengar på andra positioner än en andracenter där vi har Ljungh.
Jo men jag väljer att kolla på kvalitén på dom som faktiskt har kontrakt också, Runken/Hage/Vejdemo/Lundin.
Känns ju inte jätte tryggt att sätta två av dom i kedja tre respektive fyra, och bara blunda och hoppas på att alla tar fina kliv i utvecklingen.
På centersidan vill jag inte chansa, den är sjukt viktig, då är det bättre att det ser lite tunnare ut på kanterna.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

mawa skrev:
SirDIFalot skrev:
Farstakostym skrev:Grabbar/tjejer (!!!) vi har tre (!!!) centrar i truppen och en bra junior. Vi behöver inte lägga pengar på två bra centrar. En, absolut. Men lägg pengar på andra positioner än en andracenter där vi har Ljungh.
Ska vi köra på nyförvärv, Ljungh, Rundqvist, Hage och Vejdemo? Då skulle jag bli besviken. Skulle kännas väldigt svagt.

Andreas Falk är jag inte alls sugen på dock.
En fråga, hur ser din vision ut när det kommer till lagbygget?

Får inte riktigt ihop det till när det kommer till vad det är för typ av lag du vill få ihop, mixat? Fysiskt? Skickligt?

OM du skulle få välja ett långsiktigt bygge samt ett kortsiktigt bygge hur skulle dessa två se ut, utifrån det som idag finns på marknaden?
Jag sa igår tror jag att jag skulle vilja ha så skickligt lag som möjligt. Fysik skadar ju aldrig men andra egenskaper går helt klart före. Om man går lite efter ryktena som finns så skulle jag vilja se...

Sörensen - Regin - Fällström
XXX - Sallinen - Cehlin
XXX - Ljungh - Brodin
Lundberg - Hage - Hank
Extra line
Bernhardt-Rundqvist-Vejdemo som täcker upp vid skador som man alltid har.

Jag vill ha tre kedjor där centern är den ledande spelaren i alla tre, och förmodligen den bäst betalda i varje kedja.

Nu har ju Andreas Falk kontrakt också, men han skulle kännas som en väldig besvikelse med tanke på vilka andra som ryktas. Falk tror jag inte är bättre än Ljungh.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Ok, en sak till. Brodin vill jag inte ha tillbaka. Då tar jag hellre Cehlin.
Helst ingen av dom.
Kvävs nästan av leda efter alla år av värvningar med kriteriet "Stor Hjärta för DIF/ fin bakgrund".
Har ingen koll på Brodins/Cehlins eventuellt kommande löneanspråk men om DIF kanske ska ta ett steg framåt nästa år (?!) borde det kanske finnas intressantare namn på deras position?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Från att ha haft hybris för någon dag sedan känns det som att vi inte kommer landa på Sallinen och Regin.
Sallinen och Falk låter dock realistiskt.

Lite synd att det inte är Challe som sportchef, han kom alltid med något helt oväntat.
Den största överraskningen KG kan hitta på är väl att presentera en ny sportchef :lol: :wink:
Donkels

Inlägg av Donkels »

Och jag är tacksam för att Challe inte längre är sportchef
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Är Falk ens ett rykte? Var ju bara jag som skrev att han är ledig och skulle kännas som en möjlig värvning.

Robin Press är det enda ryktet jag bidragit med.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Var Falk av en dom som fick sparken när Köln rensade? Annars har han kontrakt.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Ok, en sak till. Brodin vill jag inte ha tillbaka. Då tar jag hellre Cehlin.
Helst ingen av dom.
Kvävs nästan av leda efter alla år av värvningar med kriteriet "Stor Hjärta för DIF/ fin bakgrund".
Har ingen koll på Brodins/Cehlins eventuellt kommande löneanspråk men om DIF kanske ska ta ett steg framåt nästa år (?!) borde det kanske finnas intressantare namn på deras position?
Fast det är ju intressanta spelare om du bara tittar på deras skill-set. Sen tycker jag att det är en jättebonus att dom är fostrade i DIF. Hoppas verkligen vi kan få hem den generationen vi förlorade när vi åkte ur. Vi behöver nya egenfostrade spelare som kan bli den nya stommen i Djurgården. Det behövs.
Expert.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

SirDIFalot skrev: Jag sa igår tror jag att jag skulle vilja ha så skickligt lag som möjligt. Fysik skadar ju aldrig men andra egenskaper går helt klart före. Om man går lite efter ryktena som finns så skulle jag vilja se...

XXX - Sallinen - Cehlin
XXX - Ljungh - Brodin
Lundberg - Hage - Hank
Extra line

Jag vill ha tre kedjor där centern är den ledande spelaren i alla tre, och förmodligen den bäst betalda i varje kedja.

Nu har ju Andreas Falk kontrakt också, men han skulle kännas som en väldig besvikelse med tanke på vilka andra som ryktas. Falk tror jag inte är bättre än Ljungh.
Peta in Alvarez i tredje och vips är det första gången jag håller med dig om något i sak.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DRC skrev:
SirDIFalot skrev:
OM du skulle få välja ett långsiktigt bygge samt ett kortsiktigt bygge hur skulle dessa två se ut, utifrån det som idag finns på marknaden?
Jag sa igår tror jag att jag skulle vilja ha så skickligt lag som möjligt. Fysik skadar ju aldrig men andra egenskaper går helt klart före. Om man går lite efter ryktena som finns så skulle jag vilja se...

XXX - Sallinen - Cehlin
XXX - Ljungh - Brodin
Lundberg - Hage - Hank
Extra line

Peta in Alvarez i tredje och vips är det första gången jag håller med dig om något i sak.
Jag är väldigt angelägen om att hitta lösningar för att bli av med Heinerö, Deilert och Alvarez. Men om Alvarez spelar sitt sista år på kontraktet är det väl inte hela världen. Men skulle jättegärna värva typ en Victor Olofsson på den platsen om Modo åker ur.
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Heinerö är ju tidernas konstigaste förlängning. Satt väl på läktarn matchen efter nya kontraktet och gjorde knappt något avtryck i allsvenskan ens.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Heinerö är ju tidernas konstigaste förlängning. Satt väl på läktarn matchen efter nya kontraktet och gjorde knappt något avtryck i allsvenskan ens.
Nä, helst meningslös. Killen är 23 år nu. Ska gå in i sin prime nu. Vi har väl fem juniorer som både är bättre och fem år yngre än honom.

Dags att erkänna misstaget att förlänga med honom och klippa honom nu bara.
Expert.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

SirDIFalot skrev: Jag är väldigt angelägen om att hitta lösningar för att bli av med Heinerö, Deilert och Alvarez. Men om Alvarez spelar sitt sista år på kontraktet är det väl inte hela världen. Men skulle jättegärna värva typ en Victor Olofsson på den platsen om Modo åker ur.
Patric Kjellberg var blek sin första säsong 95/96 (dessutom med förflutet i aik...). Han blev plötsligt en jävla tjur året efter (med Linkan/MJ). 59 mål senare så är resten historia. Ingen direkt jämförelse men när det finns ett kontrakt så kostar tålamodet inget extra...
Låst