Har sett filmen Offside, fast inte nu i helgen. Kommer ihåg att ett lag vi mötte i innebandyn en gång hade två tjejer med sig i truppen. Kanske är helt andra regler för sånt på högre nivå och i ishockey. Jag var inte jätteseriös med detta
Vet inte heller vad som gäller faktiskt, kom bara att tänka på filmen. Har dock för mig att Kim Martin var aktuell för att delta i en match med A-laget när hon tillhörde Malmö men att det aldrig blev så av nån anledning.
136_Djurgårdare skrev:Vet inte heller vad som gäller faktiskt, kom bara att tänka på filmen. Har dock för mig att Kim Martin var aktuell för att delta i en match med A-laget när hon tillhörde Malmö men att det aldrig blev så av nån anledning.
Reglerna är enkla damer får spela med herrar, men inte tvärtom
136_Djurgårdare skrev:Vet inte heller vad som gäller faktiskt, kom bara att tänka på filmen. Har dock för mig att Kim Martin var aktuell för att delta i en match med A-laget när hon tillhörde Malmö men att det aldrig blev så av nån anledning.
Hon ville åka över havet och spela over there, men hade hon spelat med herrarna hade hon spelat med proffs och på sätt inte haft möjligheten att åka över.
DIF dam klara för Riksserien efter 6-1 mot SSK. En riktigt vass förstaperiod följdes av en okej andra och en ofokuserad tredje när matchen redan var vunnen. Bäst i DIF var Julia Östlund, tätt följd av förstakedjan Rundqvist, Enström, Edman samt Emelie O'Konor. På backsidan var insatsen något svagare, men där skulle jag vilja lyfta fram pucksäkra Felicia Linder.
Södertäljes Ida Nikula skulle kanske kunna vara en bra värvning till nästa säsong. Hon var stark i forecheckingen och gjorde ett snyggt mål mer eller mindre själv.
Kul att man tog time out när SSK reducerade till 6-1 med sex minuter kvar av matchen, naturligtvis oacceptabelt att släppa in två mål på 10 kvalmatcher.
Kul för tjejerna! Hoppas dom kan utmana om guldet nästa säsong.