Vet inte om det är extrem spets men Jordan Smotherman i Rögle vore intressantSirDIFalot skrev:Vad är extrem spets och spets? Förslag på namn?MarcusDaze skrev:Jag ser gärna detta angående centrar:
Extrem spets
Spets
Ljungh
Runken/Hage där dagsformen bestämmer.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han är bra. Men jag tror inte en spelare från allsvenskan kan klassas som "extrem spets". Och nu pratade vi ju om centersidan.Donkels skrev:Vet inte om det är extrem spets men Jordan Smotherman i Rögle vore intressantSirDIFalot skrev:Vad är extrem spets och spets? Förslag på namn?MarcusDaze skrev:Jag ser gärna detta angående centrar:
Extrem spets
Spets
Ljungh
Expert.
- SirDIFalot
Det enda som är säkert med årets lagbygge är att det på pappret kommer vara svagare än vad alla oss förväntar oss i dagsläget. Så är det varje år.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-1bbjs skrev:+1Think if... skrev:+1Andspe skrev:Vill verkligen inte att vi släpper Ahlén.. KG om du ser det här: Gör det inte!
Våga inte ens tänka tanken KG....
Här ser jag hellre en junior. Ahlén, honken och Hank var lysande ett par matcher i höst. Enda linan som skapade tryck mot vintertrötta shl-lag en del matcher. På slutet när övriga lag steppade upp hände inte mycket hos Ahlen. Men visst, ska vi köra ytterligare ett år med 17 forwards med breddkunskaper och låg lön så absolut. Tänker vi lyfta laget behöver vi värva dyr spets.
En stjärncenter mot Jocke och en junior mot Ahlén ger ett klart plus i lagstyrkan.
Honken bör vi också släppa. Lundberg är inte särskilt mycket mer övertygande än de juniorer som fått visa upp sig.
Flurran ska bort, Nordlund likaså.
Finns mer att tycka om, men det får räcka för stunden.
Mitt hjärta vill dock gärna se en förlängning med både Micke A och H.
Ok, en sak till. Brodin vill jag inte ha tillbaka. Då tar jag hellre Cehlin.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Farstakostym
Det är inte någon som tycker att backuppsättningen är i stora behov av förstärkning? Vad fasen ska vi med tre centrar till och göra? Ska Ljungh lira i fjärdekedjan? En center till kan vi lägga pengar på, sen har vi ju Ljungh i andra kedjan som duger gott och väl där. Tredjekedjan kan Rundqvist ta hand om, hoppas mycket på honom. Tillsammans med lite stabila spelare kan han nog passa fint där, drogs ju med Alvarez som startade segt och Trucken i början. Har kvalitéer och kan vi få fram dem vore det grymt.
Hank - Rundqvist - Brodin
Ser helt okej ut kan jag tycka.
En bra center i första kedjan är givetvis ett måste, jag drömmer mig bort lite och hoppas på Sallinen.
Sörensen - Sallinen (NY) - (NY)
Är osäker på RW-positionen, vet inte om Fällström är tillräckligt bra för första linan. Ser gärna han i andra.
Cehlin (NY) - Ljungh - Fällström
Ser i mitt tycke väldigt bra ut.
Och fjärdekedjan då.
Alvarez - Hage - Lundberg
Låna ut Heinerö.
Backar behöver vi minst två i mitt tycke. Fan så veka vi är i egen zon, hur många mål har vi inte släppt in på grund utav slarv?
Släpp Deilert, förnya inte med Nordlund. Låna ut AOM, vi har tyvärr för mycket unga på backsidan och vi kan helt enkelt inte spela alla på ett schysst sätt i mitt tycke. Arnesson försvinner. Fernholm väldigt tveksamt. Gysbers kan jag tänka mig.
Högström, Falk, Norell (om han blir kvar), Holm, Englund.
Hank - Rundqvist - Brodin
Ser helt okej ut kan jag tycka.
En bra center i första kedjan är givetvis ett måste, jag drömmer mig bort lite och hoppas på Sallinen.
Sörensen - Sallinen (NY) - (NY)
Är osäker på RW-positionen, vet inte om Fällström är tillräckligt bra för första linan. Ser gärna han i andra.
Cehlin (NY) - Ljungh - Fällström
Ser i mitt tycke väldigt bra ut.
Och fjärdekedjan då.
Alvarez - Hage - Lundberg
Låna ut Heinerö.
Backar behöver vi minst två i mitt tycke. Fan så veka vi är i egen zon, hur många mål har vi inte släppt in på grund utav slarv?
Släpp Deilert, förnya inte med Nordlund. Låna ut AOM, vi har tyvärr för mycket unga på backsidan och vi kan helt enkelt inte spela alla på ett schysst sätt i mitt tycke. Arnesson försvinner. Fernholm väldigt tveksamt. Gysbers kan jag tänka mig.
Högström, Falk, Norell (om han blir kvar), Holm, Englund.
- MarcusDaze
Är inte tillräckligt påläst för att föreslå namn men med extrem spets så ser jag en center som är top 5 i SHL. Jag vill ha en riktigt riktigt duktig kille där.SirDIFalot skrev:Vad är extrem spets och spets? Förslag på namn?MarcusDaze skrev:Jag ser gärna detta angående centrar:
Extrem spets
Spets
Ljungh
Spets ser jag som snäppet vassare än Ljungh.
- SirDIFalot
Äntligen lite stöd från en av de rutinerade skribenternaBOMBOM BOUCHARD skrev:

Expert.
Snor vi både Sallinen-Cehlin så blir jag ruggigt nöjd. De har sett jäkligt bra ut tillsammans faktiskt.SirDIFalot skrev:Äntligen lite stöd från en av de rutinerade skribenternaBOMBOM BOUCHARD skrev:
Ännu roligare när man går in på Leksands forum och alla HATAR tanken av att Sallinen skulle gå hit. Ingen tror på att han skulle gå hit heller, för vi har "urusel ekonomi" och vi "överpresterade till 1000".
En av användarna kläckte ur sig att han hade hört att Sallinen är klar för oss nästa säsong och två år till.
- diftobbe89
Har vi nu värvat Brodin så fokusera nu på att få in två stabila centrar och två stabila backar, kör med hårt arbetande ytterforwards med vettiga centrar där emellan.
Jag har alltid gillat Andreas Falk sedan Hv tiden, inte lastgammal, snarare en bra ålder att få in, är jag ensam om att gilla honom? Den som säger att han är ''slut'' köper jag inte riktigt, han skulle lätt kunna gå in i vårt lag.
Jag har alltid gillat Andreas Falk sedan Hv tiden, inte lastgammal, snarare en bra ålder att få in, är jag ensam om att gilla honom? Den som säger att han är ''slut'' köper jag inte riktigt, han skulle lätt kunna gå in i vårt lag.
Spela fult
diftobbe89 skrev:Har vi nu värvat Brodin så fokusera nu på att få in två stabila centrar och två stabila backar, kör med hårt arbetande ytterforwards med vettiga centrar där emellan.
Så länge priset är rätt skulle väl Falk va okej! Skulle ju passa in i en tredje kedja.
Andreas Falk är en bra center, men vi ska ha en första center. Ljungh bör och kommer spela 2:a center nästa år, en roll som han har visat sig klara av bra i år. Hellre plocka in en riktigt bra första center än spendera massor av pengar till en position där vi har en bra spelare.diftobbe89 skrev:Har vi nu värvat Brodin så fokusera nu på att få in två stabila centrar och två stabila backar, kör med hårt arbetande ytterforwards med vettiga centrar där emellan.
Ja tack till Falk om den andra centern är riktigt bra.diftobbe89 skrev:Har vi nu värvat Brodin så fokusera nu på att få in två stabila centrar och två stabila backar, kör med hårt arbetande ytterforwards med vettiga centrar där emellan.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- Farstakostym
Grabbar/tjejer (!!!) vi har tre (!!!) centrar i truppen och en bra junior. Vi behöver inte lägga pengar på två bra centrar. En, absolut. Men lägg pengar på andra positioner än en andracenter där vi har Ljungh.
- SirDIFalot
Ska vi köra på nyförvärv, Ljungh, Rundqvist, Hage och Vejdemo? Då skulle jag bli besviken. Skulle kännas väldigt svagt.Farstakostym skrev:Grabbar/tjejer (!!!) vi har tre (!!!) centrar i truppen och en bra junior. Vi behöver inte lägga pengar på två bra centrar. En, absolut. Men lägg pengar på andra positioner än en andracenter där vi har Ljungh.
Andreas Falk är jag inte alls sugen på dock.
Expert.
En fråga, hur ser din vision ut när det kommer till lagbygget?SirDIFalot skrev:Ska vi köra på nyförvärv, Ljungh, Rundqvist, Hage och Vejdemo? Då skulle jag bli besviken. Skulle kännas väldigt svagt.Farstakostym skrev:Grabbar/tjejer (!!!) vi har tre (!!!) centrar i truppen och en bra junior. Vi behöver inte lägga pengar på två bra centrar. En, absolut. Men lägg pengar på andra positioner än en andracenter där vi har Ljungh.
Andreas Falk är jag inte alls sugen på dock.
Får inte riktigt ihop det till när det kommer till vad det är för typ av lag du vill få ihop, mixat? Fysiskt? Skickligt?
OM du skulle få välja ett långsiktigt bygge samt ett kortsiktigt bygge hur skulle dessa två se ut, utifrån det som idag finns på marknaden?
I framgång och motgång, Djurgården.