Nilson hade kommit hem före 11/12.Bigge skrev:Nilson ocksåSirDIFalot skrev:En jävla skillnad på att värva spelare med sin bästa år framför sig dock.Bigge skrev:Enda jag inte vill när det gäller värvningar är att man gör som för något år sedan då man satsade på hemvändare och spelare med DIF hjärta i tron att de skulle offra allt för DIF.
Alla vet nog vilkens serie vi spelade i efter det.....
Och dom enda hemvändarna 11/12 var väl Wesslau, D. Tjärnqvist och Klubertanz? Blir lite fel att ta den säsongen som exempel och bevis på att spelare med DIF hjärta inte hör hemma i DIF och då åker vi ur.
Klart vi inte åker ur per automatik. Skulle formulerat mig bättre. Det va en lite pik till fans som skriker efter "gamla" Djurgårdare som om de vore frälsare för DIF. Och tog då säsongen 11/12 som exempel att ha en massa spelare från Sthlm/DIF hjärta/hemvändare inte löser allt..
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Expert.
+1Think if... skrev:+1Andspe skrev:Vill verkligen inte att vi släpper Ahlén.. KG om du ser det här: Gör det inte!
Våga inte ens tänka tanken KG....
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
- SirDIFalot
Ursäkta med hur dålig koll har folk på Cehlin när man beskriver skridskoåkningen som en av hans svagheter? Om man tycker han är bra eller inte är väl en sak. Men att han "inte är särskilt stilig på skridskorna" är ju helt absurt.Manijock skrev:Njaa knappt särskilt stilig på skridskorna heller. Om man inte föredrar bambi-stilen. Nepp, den platsen han skulle få i detta laget föredrar jag att ge till någon som har en möjlig uppåtsida att skylta med. Cehlin skulle bli en ny Heinerö. Hänga nån straff då och då men i övrigt bara försvinna i matcherna.diftobbe89 skrev:Vill inte ha hit han bara, aldrig sett något speciellt i honom mer än att han är stilig på skridskorna, räcker inte för att motivera mig.SirDIFalot skrev:Hahah, nu orkar jag inte diskutera Cehlin mer men måste ändå fråga varför det är BRUTALT VIKTIGT att Cehlin inte spelar 11-12 minuter per match i vårt lag?diftobbe89 skrev:Brutalt viktigt att INTE värva spelare som Cehlin.
Jag undrar lite vad Noah Welch skulle kunna kosta, en sådan sheriff skulle vi behöva på backsidan.
Men Welch är jag sugen på, borde försöka få hit honom eller Ahnelöv, där får det kosta endel.
Att du dessutom förespråkar Murray i samma post som du sågar Cehlin pga dålig skridskoåkning....
Expert.
Mata inte trollen...SirDIFalot skrev:Ursäkta med hur dålig koll har folk på Cehlin när man beskriver skridskoåkningen som en av hans svagheter? Om man tycker han är bra eller inte är väl en sak. Men att han "inte är särskilt stilig på skridskorna" är ju helt absurt.Manijock skrev:Njaa knappt särskilt stilig på skridskorna heller. Om man inte föredrar bambi-stilen. Nepp, den platsen han skulle få i detta laget föredrar jag att ge till någon som har en möjlig uppåtsida att skylta med. Cehlin skulle bli en ny Heinerö. Hänga nån straff då och då men i övrigt bara försvinna i matcherna.diftobbe89 skrev:Vill inte ha hit han bara, aldrig sett något speciellt i honom mer än att han är stilig på skridskorna, räcker inte för att motivera mig.SirDIFalot skrev:Hahah, nu orkar jag inte diskutera Cehlin mer men måste ändå fråga varför det är BRUTALT VIKTIGT att Cehlin inte spelar 11-12 minuter per match i vårt lag?diftobbe89 skrev:Brutalt viktigt att INTE värva spelare som Cehlin.
Jag undrar lite vad Noah Welch skulle kunna kosta, en sådan sheriff skulle vi behöva på backsidan.
Men Welch är jag sugen på, borde försöka få hit honom eller Ahnelöv, där får det kosta endel.
Att du dessutom förespråkar Murray i samma post som du sågar Cehlin pga dålig skridskoåkning....
-
Personligen föredrar jag fyra någorlunda bra kedjor istället för två "superkedjor" och två riktigt usla. Då har man en alldeles för stor akilleshäl. Nu när vi mötte Luleå i playoff upplevde jag ändå lite det, de hade väl ingen riktig akilleshäl. Istället satsade de på fyra kedjor som levererade, inga underverk men sällan de gjorde misstag.
1a kedjan
LW: Sörensen
C: (nyförvärv)
RW: Fällström/Cehlin/Brodin
2a kedjan
LW: (nyförvärv)/Lauritzen
C: Ljungh
RW: Cehlin/Fällström/Brodin
3e kedjan
LW: (nyförvärv)/Saviano/Alvarez
C: (nyförvärv)/Rundqvist
RW: Brodin/Cehlin/Fällström
4e kedjan
LW: Hank
C: Hage
RW: Ahlèn
Extra:
Lundberg
Juniorer flyttas upp vid skador, men nämner inga då jag har sjukt dålig koll på dem.
Är faktiskt rätt osäker på att värva både Regin och Sallinen då Ljungh nog skulle bli missnöjd över att få spela tredjecenter. Skulle han få spela tredjecenter stora delar av nästa säsong så finns det nog en stor risk att han byter klubb när den säsongen (och hans kontrakt) är slut.
1a kedjan
LW: Sörensen
C: (nyförvärv)
RW: Fällström/Cehlin/Brodin
2a kedjan
LW: (nyförvärv)/Lauritzen
C: Ljungh
RW: Cehlin/Fällström/Brodin
3e kedjan
LW: (nyförvärv)/Saviano/Alvarez
C: (nyförvärv)/Rundqvist
RW: Brodin/Cehlin/Fällström
4e kedjan
LW: Hank
C: Hage
RW: Ahlèn
Extra:
Lundberg
Juniorer flyttas upp vid skador, men nämner inga då jag har sjukt dålig koll på dem.
Är faktiskt rätt osäker på att värva både Regin och Sallinen då Ljungh nog skulle bli missnöjd över att få spela tredjecenter. Skulle han få spela tredjecenter stora delar av nästa säsong så finns det nog en stor risk att han byter klubb när den säsongen (och hans kontrakt) är slut.
Senast redigerad av Kalliasson den 2015-03-11 18:35:36, redigerad totalt 1 gånger.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är det någon som har koll på vad folk önskar sig här i tråden och jämför det med deras gnäll nästa år?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Jag vet inte om ni sett Cehlin i Leksand när ni säger att han har floppat? Har ni bara läst hans stats?
Varit, tillsammans med Sallinen, Leksands bästa spelare de senaste matcherna.
Jag välkomnar gärna Sillen.
Varit, tillsammans med Sallinen, Leksands bästa spelare de senaste matcherna.
Jag välkomnar gärna Sillen.
Offensiv:
1: Sörensen-Ny center (dyr)-Ny forward(dyr)
2: Brodin/Cehlin-Ljungh-Fällström
3. Brodin/Cehlin-Runken-Saviano/Alvarez
4. Hank-Hage/Nilson-Ahlén
Alla dessa ska vara kvar..
Resten juniorer.
Defensiv:
Högström-Ny back (dyr)
Fernholm/Ny back (dyr)-Eklund
Englund-Norell
AOM
De 3-4 spelare vi värvar (förutom Cehlin, Eklund och Brodin) bör alltså vara riktig spets! Kosta vad det kosta vill. De ska vara dominanta!
1: Sörensen-Ny center (dyr)-Ny forward(dyr)
2: Brodin/Cehlin-Ljungh-Fällström
3. Brodin/Cehlin-Runken-Saviano/Alvarez
4. Hank-Hage/Nilson-Ahlén
Alla dessa ska vara kvar..
Resten juniorer.
Defensiv:
Högström-Ny back (dyr)
Fernholm/Ny back (dyr)-Eklund
Englund-Norell
AOM
De 3-4 spelare vi värvar (förutom Cehlin, Eklund och Brodin) bör alltså vara riktig spets! Kosta vad det kosta vill. De ska vara dominanta!
-
(nyförvärv) - Robin Norell
Philip Holm - Marcus Högström
Daniel Fernholm - Andreas Englund
Alexander Falk - Adam Ollas Mattsson
Det här är inte min drömuppsättning på backsidan. Det här är vad jag tror. Åtminstone om vi nu ska värva febrilt på anfallssidan.
Hellre att backsidan ser tunn ut än anfallssidan.
Philip Holm - Marcus Högström
Daniel Fernholm - Andreas Englund
Alexander Falk - Adam Ollas Mattsson
Det här är inte min drömuppsättning på backsidan. Det här är vad jag tror. Åtminstone om vi nu ska värva febrilt på anfallssidan.
Hellre att backsidan ser tunn ut än anfallssidan.
De frågetecken jag har kring Sillen är följande:
Har han en självbild där han bara spelar 10-12 minuter per match?
Är han villig att ta den lönen?
Av vad jag sett av Sillen är han inte topp-6 material. Han känns mer som material för en tredjelina och där har vi redan så enormt många spelare att trycka in att jag helt enkelt inte kan se hur Sillen skall få plats. Lundberg, Saviano, Alvarez, Heinerö känns alla som gjutna för en tredjelina. Alvarez tror jag visserligen försvinner och Heinerö kanske lånas ut. Lundberg kommer dock att bli kvar och Saviano vill jag inte förlora....
...Har helt enkelt svårt att se Sillen få plats i truppen på ett vettigt sätt, om nu inte Ahlén sätts åtsidan och man låter Lundberg spela tillsammans med Hank och Hage(?)
Har han en självbild där han bara spelar 10-12 minuter per match?
Är han villig att ta den lönen?
Av vad jag sett av Sillen är han inte topp-6 material. Han känns mer som material för en tredjelina och där har vi redan så enormt många spelare att trycka in att jag helt enkelt inte kan se hur Sillen skall få plats. Lundberg, Saviano, Alvarez, Heinerö känns alla som gjutna för en tredjelina. Alvarez tror jag visserligen försvinner och Heinerö kanske lånas ut. Lundberg kommer dock att bli kvar och Saviano vill jag inte förlora....
...Har helt enkelt svårt att se Sillen få plats i truppen på ett vettigt sätt, om nu inte Ahlén sätts åtsidan och man låter Lundberg spela tillsammans med Hank och Hage(?)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag skulle säga att visst Cehlin kanske inte är den spelaren som tacklas mest eller som forecheckar hårdast men det man får se är att i de matcher jag har sett (fler än de mot DIF) så har Cehlin varit stark och ett hot framåt, dessutom med ett riktigt bra samarbete med Salinen.
Går det att få in honom relativt billigt ihop med Salinen och en vinge till som kan producera så tror jag inte alls att det är omöjligt att Cehlin gör ca 10-12 mål och 15-18 ass under nästa år.
Får vi tag i en forward som har framtiden för sig för samma pris så är det en sak men jag tvivlar.
Plus att han känner delar av laget.
Visst kan någon se till att vi får Thoresen för samma pengar så är inte jag den som tackar nej.....
Läs in en hel del IRONI i det sista.
Går det att få in honom relativt billigt ihop med Salinen och en vinge till som kan producera så tror jag inte alls att det är omöjligt att Cehlin gör ca 10-12 mål och 15-18 ass under nästa år.
Får vi tag i en forward som har framtiden för sig för samma pris så är det en sak men jag tvivlar.
Plus att han känner delar av laget.
Visst kan någon se till att vi får Thoresen för samma pengar så är inte jag den som tackar nej.....
Läs in en hel del IRONI i det sista.
Sågar ingens skridskoåkning. Sågar snarare hans balans och styrka. Han var ihop med Fimpen den som spenderade mest tid liggande på isen när han var här sist. Sådär mycket nytta gör man där kan jag känna. Klart mest tänkt som en halvkul liten inflikning snarare än en sågning men kanske lite otydlig, det medges.SirDIFalot skrev:Ursäkta med hur dålig koll har folk på Cehlin när man beskriver skridskoåkningen som en av hans svagheter? Om man tycker han är bra eller inte är väl en sak. Men att han "inte är särskilt stilig på skridskorna" är ju helt absurt.Manijock skrev:Njaa knappt särskilt stilig på skridskorna heller. Om man inte föredrar bambi-stilen. Nepp, den platsen han skulle få i detta laget föredrar jag att ge till någon som har en möjlig uppåtsida att skylta med. Cehlin skulle bli en ny Heinerö. Hänga nån straff då och då men i övrigt bara försvinna i matcherna.diftobbe89 skrev:Vill inte ha hit han bara, aldrig sett något speciellt i honom mer än att han är stilig på skridskorna, räcker inte för att motivera mig.SirDIFalot skrev:Hahah, nu orkar jag inte diskutera Cehlin mer men måste ändå fråga varför det är BRUTALT VIKTIGT att Cehlin inte spelar 11-12 minuter per match i vårt lag?diftobbe89 skrev:Brutalt viktigt att INTE värva spelare som Cehlin.
Det svarar ungefär på andra stycket också. Sen skriver jag ju faktiskt föredrar spelare som har en större uppåtsida på myntet att skylta med, när man plockar in folk som ska spela den istiden du påstår att Sillen skulle nöja sig med.
- SirDIFalot
Jag ser väl ingenting i Sillens historik som säger att han skulle kräva en viss mängd istid. Men visst skulle jag personligen spela honom mer än så. Inledningsvis mer än Brodin i alla fall då jag tycker han är en sämre spelare.Manijock skrev: Sågar ingens skridskoåkning. Sågar snarare hans balans och styrka. Han var ihop med Fimpen den som spenderade mest tid liggande på isen när han var här sist. Sådär mycket nytta gör man där kan jag känna. Klart mest tänkt som en halvkul liten inflikning snarare än en sågning men kanske lite otydlig, det medges.
Det svarar ungefär på andra stycket också. Sen skriver jag ju faktiskt föredrar spelare som har en större uppåtsida på myntet att skylta med, när man plockar in folk som ska spela den istiden du påstår att Sillen skulle nöja sig med.
Som sagt, ser gärna en topp 9 med tre starka centrar där istiden är ganska likartad.
Expert.
- Jim Morrison
För fem år sedan, oskäggig, och x antal kilo lättare...Manijock skrev:
Sågar ingens skridskoåkning. Sågar snarare hans balans och styrka. Han var ihop med Fimpen den som spenderade mest tid liggande på isen när han var här sist. Sådär mycket nytta gör man där kan jag känna. Klart mest tänkt som en halvkul liten inflikning snarare än en sågning men kanske lite otydlig, det medges.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag har svårt att se oss ha råd med en topp med tre starka centrar. ( Inte minst då det förutsätter två centrar in. )
Dessutom undrar jag vad som talar för att Sillen just nu skulle vara en bättre spelare än Brodin.
För min del är Brodin lätt klassen för att inte säga klasser bättre.
I övrigt duger verkligen 12 potentiella mål om man placerar en spelare bredvid en toppcenter som Saalinen?
Jag tycker ju att det känns som i absolut minsta laget, inte minst eftersom den linans tredjelänk antagligen måste vara en lite tuffare "powerforward" Det är väl från den spelaren jag skulle förvänta mig runt 10 mål. Den andra forwarden bör enligt mig vara betydligt giftigare framåt.
eller för att förtydliga; Hur många hade varit sugna på Sillen om han inte spelat för oss förut?
Dessutom undrar jag vad som talar för att Sillen just nu skulle vara en bättre spelare än Brodin.
För min del är Brodin lätt klassen för att inte säga klasser bättre.
I övrigt duger verkligen 12 potentiella mål om man placerar en spelare bredvid en toppcenter som Saalinen?
Jag tycker ju att det känns som i absolut minsta laget, inte minst eftersom den linans tredjelänk antagligen måste vara en lite tuffare "powerforward" Det är väl från den spelaren jag skulle förvänta mig runt 10 mål. Den andra forwarden bör enligt mig vara betydligt giftigare framåt.
eller för att förtydliga; Hur många hade varit sugna på Sillen om han inte spelat för oss förut?