Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Förstår inte heller att snack kring Sillen.

Så bra är han inte, eller snarast så mycket har han inte visat.

Om Brodin är en bra signing eller inte är enligt mig helt avhängt hans lön samt var han är tänkt att gå in och spela.

För mig är han inte toppsex-material och tyvärr är väl risken stor för att han fått pröjs efter just det.

Däremot tar jag hellre Brodin än Sillen under förutsättning att deras löneanspråk känns någorlunda "jämna".
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Brodin Pts/60
13/14: 1.29
14/15: 1.07

Shots/60
13/14: 9.49
14/15: 9.08

Hank
Shots/60: 8.96
Points/60: 1.05

Ahlén
Shots/60: 4.80
Points/60: 1.28

--

Brodin kommer väl knappast hit för att spela fjärdeline. Han kostar säkert en hel del.
Är det där bra eller dåligt? För en kille i typ andrakedjan. Bra iaf att han är skottvillig. Lite för lite poäng egentligen men han kan nog kunna ligga runt 25-30 poäng.
Hur mycket han spelar är ju inräknat i statistiken. Så spelar ingen roll om han spelar första eller fjärdeline satt säga. Men som ni ser låg han ungefär på Ahlén poängnivå ifjol och Hanks nivå i år.
Jo jag förstod hur mycket. Men man borde väl ligga lite högre om man spelar i högre producernade kedjor? I Brynäs har han ändå fått spela i deras andrakedja och borde ha producerat lite mer. Tror ändå han kan bli bra. Är användbar i boxplay också.
Han har spelat både PP och BP. Men statistiken ovan är ju bara för 5 mot 5 ska sägas.

Där låg väl 6-7 forwards före Brodin i år vad det gäller istid.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

minalman skrev:
mb81 skrev:
minalman skrev:Vi vill ha Micke kvar!
Tellan? Samme? Honken? Ahlén? Eller alla?
Micke, Hank, Sören. Resten är förhandlingsbart.
Haha du sa Micke och jag undrade vilken Micke lite skämtsamt. Verkar inte ha gått fram. :lol:
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

John Terry skrev:
minalman skrev:
Beast skrev: Att Fleury bidrog med poäng, javisst i PP. Skapade noll i 5-5. Tycker inte man ska lägga några större pengar på en sån lirare.
Oj. Visste inte att mål i PP inte var lika mycket värda som i 5-5! Är det en ny regel?
När man bedömer en spelare så tenderar poäng gjorda i 5v5 väga tyngre än poäng i 5v4 eller 5v3.
Jo, på individuell nivå. Men för laget är det superviktigt att ha hög produktion i PP.
Vi har ju bättre statistik i PP efter att Fleury kom och det kanske inte är en slump.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:
minalman skrev:
mb81 skrev:
minalman skrev:Vi vill ha Micke kvar!
Tellan? Samme? Honken? Ahlén? Eller alla?
Micke, Hank, Sören. Resten är förhandlingsbart.
Haha du sa Micke och jag undrade vilken Micke lite skämtsamt. Verkar inte ha gått fram. :lol:
Ja men Tellan är väl knappast Micke? Eller inte Honken heller? ;-)
Edit: och Samme har ju lagt av.
Senast redigerad av minalman den 2015-03-11 15:34:13, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Sensei - the voice of reason - välkomnar Brodin med den info vi har idag.

Skulle det visa sig att han är en ersättare för Ahlén så blir jag vansinnig. De senaste ryktena tyder ju på att Ahlén blir kvar. Vidare har säcken spelat Ahlén lite mer än vanligt på slutet - kan detta vara hans sätt att visa KG vad som gäller och ge Ahlén en extra chans att förbättra sin position?

Sen måste vi gemensamt ta tag i den förvirrade terminologin. Visst är hockeyn en sport med plats för rollspelare, men bara för att man faktiskt kan dela ut en tackling, vinna en närkamp eller vara stark vid sargen, så är man ingen brunkare. Kolla mer på NHL, där kan alla tacklas. Men få skulle väl kalla Ovechkin för brunkare, antar jag.
Senast redigerad av sensei den 2015-03-11 15:35:24, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

En lina med Lauritzen - Ljungh - Brodin kanske inte hade varit så dumt.

Brodin skulle därmed kunna ersätta Alvarez som kan få vända hem till Skåne igen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:

Shots/60

Hank

Ahlén

--

Brodin kommer väl knappast hit för att spela fjärdeline. Han kostar säkert en hel del.
Är det där bra eller dåligt? För en kille i typ andrakedjan. Bra iaf att han är skottvillig. Lite för lite poäng egentligen men han kan nog kunna ligga runt 25-30 poäng.
Hur mycket han spelar är ju inräknat i statistiken. Så spelar ingen roll om han spelar första eller fjärdeline satt säga. Men som ni ser låg han ungefär på Ahlén poängnivå ifjol och Hanks nivå i år.
Cehlin Points/60
09/10 - 1.42
10/11 - 1.39
11/12 - 1.47

Shots/60
09/10 - 8.91
10/11 - 9.05
11/12 - 9.43

Här var Cehlins siffror i DIF för övrigt. Och då var han junior första två åren.
Expert.
robinDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av robinDIF »

SirDIFalot skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:

Shots/60

Hank

Ahlén

--

Cehlin Points/60
09/10 - 1.42
10/11 - 1.39
11/12 - 1.47

Här var Cehlins siffror i DIF för övrigt. Och då var han junior första två åren.
Ja hans siffror för 5 år sen drygt. Tycker du han presterat bra med poäng efter han lämnat oss? Jag vet att han vart enormt skadad, men han har ju inte presterat bra när han vart frisk heller. Han var ok hos oss senast. Och med alla skadebekymmer har han inte gått från ok till stjärna precis. Jag fattar att du gillar cehlin, men du är färgad av honom. Om du nu antar att brodin är här för topp 6. Då är det ju inte direkt klokt att plocka in cehlin som ska leverera som en topp 6. Kom in i matchen.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

sensei skrev:Sensei - the voice of reason - välkomnar Brodin med den info vi har idag.

Skulle det visa sig att han är en ersättare för Ahlén så blir jag vansinnig. De senaste ryktena tyder ju på att Ahlén blir kvar. Vidare har säcken spelat Ahlén lite mer än vanligt på slutet - kan detta vara hans sätt att visa KG vad som gäller och ge Ahlén en extra chans att förbättra sin position?

Sen måste vi gemensamt ta tag i den förvirrade terminologin. Visst är hockeyn en sport med plats för rollspelare, men bara för att man faktiskt kan dela ut en tackling, vinna en närkamp eller vara stark vid sargen, så är man ingen brunkare. Kolla mer på NHL, där kan alla tacklas. Men få skulle väl kalla Ovechkin för brunkare, antar jag.
Precis.

Jag vill ha in spelare som vågar gå på kropp och som kan göra poäng.
Det behöver inte vara något monster i närkamperna, spelare som gör många poäng och är väldigt duktig i närkamperna spelar inte i Elitserien.

Hur kommer vi göra med Saviano? Jag gillar honom men han känns lite... liten. Han får inte plats i topp 6, tredjelinan lär han inte få plats i heller.
Det betyder att det står mellan Saviano och Ahlén i fjärdekedjan. Då väljer jag Ahlén.

Sören-Ny-Fällström
Lauritzen/ny-Ljungh-Brodin

Jag vill ha kvar Lauritzen ifall hans kropp håller för 45+ matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Alltså kedjor är ju aldrig gjutna i sten, men vi kan ju åtminstone konstatera att Brodin är tänkt för top9. En eftertraktad landslagspelare som många lag ryckt i, bland annat Luleå, kommer inte och spelar för Ahlén-pengar. Svindyr tror jag inte att han är, men inte heller billig. Förmodligen något överbetald sett till hans produktion. Men i övrigt håller jag med om att en högersida med Cehlin, Fällström och Brodin känns bra och inte minst utvecklingsbar. Lite kontinuitet. Alla tre goda vänner förresten.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-03-11 15:45:06, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

robinDIF skrev: Ja hans siffror för 5 år sen drygt. Tycker du han presterat bra med poäng efter han lämnat oss? Jag vet att han vart enormt skadad, men han har ju inte presterat bra när han vart frisk heller. Han var ok hos oss senast. Och med alla skadebekymmer har han inte gått från ok till stjärna precis. Jag fattar att du gillar cehlin, men du är färgad av honom. Om du nu antar att brodin är här för topp 6. Då är det ju inte direkt klokt att plocka in cehlin som ska leverera som en topp 6. Kom in i matchen.
Klart att han har blivit en bättre spelare sen han var här som junior. Han har ju dessutom gjort bättre ifrån sig i AHL än till exempel Fällström.

Vem har sagt att vi ens kommer bygga laget efter en utpräglad topp six och bottom six? Om vi rent teoretiskt skulle signa Regin, Sallinen och ha kvar Ljungh så känns det väl rätt självklart att vi försöker bygga laget med tre starka kedjor och får ju självklart göra avkall på forwardspositionerna då med spelare som är aningen billigare.

Jag hade gärna sett Brodin och Cehlin men tror Cehlin har högre potential och att prislappen hade varit en hel del mindre än Brodins sett till meritlistan senaste åren. Vi fick ju slanta upp rejält för att ha kvar Brodin över 11/12 redan.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, det är ju ganska uppenbart att vi lägger dom tunga pengarna på centerpositionen och satsar 'billigt' med hög uppsida. Enligt mig helt rätt strategi med den budgeten vi ändå fortfarande har. Ni förväntar väl er inte någon stjärnforward?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:

Shots/60

Hank

Ahlén

--

Cehlin Points/60
09/10 - 1.42
10/11 - 1.39
11/12 - 1.47

Shots/60
09/10 - 8.91
10/11 - 9.05
11/12 - 9.43

Cehlin Points/60 i SHL i år om jag räknat rätt är 0,58. Är väl egentligen mer relevant än tre år gamla siffror?

Men får vi in två grymma centrar kan jag köpa att vi tar in Cehlin som sista högerforward.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:Ja, det är ju ganska uppenbart att vi lägger dom tunga pengarna på centerpositionen och satsar 'billigt' med hög uppsida. Enligt mig helt rätt strategi med den budgeten vi ändå fortfarande har. Ni förväntar väl er inte någon stjärnforward?
Ang. förväntningarna så vet jag inte vad vi kan förvänta oss. Det är illa, faktiskt. Vad är filosofin och tanken med DIF i framtiden? Vad ska man förvänta sig att se som betalande åskådare framöver? När inte ens dedikerade fans kan se en röd tråd så måste budskapet från sportchef och ledning blir tydligare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst