Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
robinDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av robinDIF »

Jim Morrison skrev:Jag tvivlar stort på att Brodin är sedd som någon ersättare till Ahlén. Tror han kommer för att spela top6 och blir betald därefter.

Vill gärna veta vad du grundar det på?.
Brodin har inte leverat poäng som topp 6. Någon gång i sin karriär, vad får dig och tro att han är värvad för den rollen nu?

Suck.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andspe »

Jim Morrison skrev:Jag tvivlar stort på att Brodin är sedd som någon ersättare till Ahlén. Tror han kommer för att spela top6 och blir betald därefter.
Skönt med mer breddspelare!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jag blir ju ganska förvånad om vi lägger vad man får anta, ganska stora pengar på Brodin för att trycka in honom i fjärde, Brodins skridskoåkning och närkampspel är bra nog för att hålla till i top6, likt Jimmie brukade göra, poängen lär komma därefter.

Givetvis ska Ahlén behållas ändå, vi måste ha fler en två spelare som är jobbiga att möta nästa säsong, men bra start på sillyn om detta stämmer.
Spela fult
Puckey

Inlägg av Puckey »

Härligt att värvningarna börjar trilla in redan nu, var en riktig pina att vänta förra året. Positiv till Brodin, men hoppas att man kan vaska fram en lämplig roll åt Ahlén ändå. För min del skulle jag inte misstycka till en tredjelina med Alvarez (han har ju trots allt kontrakt) - Hank - Brodin och en fjärdelina med Lundberg - Hage - Ahlén.

Vi vore blytunga att möta, och sker skador i första/andra kan Alvarez/Brodin kliva upp, för att i sin tur ersättas av Lundberg/Ahlén i tredje medan juniorerna tar över deras roller i fjärde.
Senast redigerad av Puckey den 2015-03-11 15:14:48, redigerad totalt 2 gång.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Vafaaan, vi måste ju ta in spetsspelare i alla fyra kedjor!"!!!11!1

Hur kan ni klaga på en värvning av Brodin? Förhoppningsvis är han värvad för 3-4lina, då är det en bra värvning. Vi kan inte hitta 4 Sörensens till tredje och fjärdelinan precis. Det behövs breddspelare och då ser jag hellre en bra breddspelare än två dåliga.

Jag hoppas vi har kvar Ahlén dock. Vi behöver tyngd och ilska.
Senast redigerad av Axel_K den 2015-03-11 15:13:15, redigerad totalt 1 gånger.
mb81

Inlägg av mb81 »

minalman skrev:Vi vill ha Micke kvar!
Tellan? Samme? Honken? Ahlén? Eller alla?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Brodin Pts/60
13/14: 1.29
14/15: 1.07

Shots/60
13/14: 9.49
14/15: 9.08

Hank
Shots/60: 8.96
Points/60: 1.05

Ahlén
Shots/60: 4.80
Points/60: 1.28

--

Brodin kommer väl knappast hit för att spela fjärdeline. Han kostar säkert en hel del.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Det å andra sidan vore en katastrof. Men inte förvånande heller. Lite som när Carlsson värvades och man samtidigt förlängde med Mathias Tjärnqvist. Djurgården har en förmåga att fatta de märkligaste felaktiga beslut.

Sörensen - ? - ?
Lauritzen - Ljungh - ?
Saviano - ? - Fällström
Hank - Rundqvist - Brodin

Där någonstans skulle jag vilja sätta målbilden för silly season. Tre spetslirare(en center två forwards) in, och en skaplig center tänkt för en tredje/fjärde-lina. Hage är inte tillräckligt bra för att sitta på bänken i SHL ens. Lundberg likaså. Bye bye! Låna ut Heinerö till HA så får han en sista chans att utvecklas. Vill behålla Saviano för hans boxplay-spel. Lauritzen är en toppspelare om han får vara hel. Chansning? Något!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

robinDIF skrev:

Brodin har inte leverat poäng som topp 6. Någon gång i sin karriär, vad får dig och tro att han är värvad för den rollen nu?

Suck.
Att han fått spela i landslaget mer än en vända och vi inte var den enda SHL-klubben som ville ha honom nu lär ju betyda att han inte kommer hit för att köra fjärdeline direkt.

Blir top 9 på högersidan Fällström Cehlin och Brodin är jag rätt nöjd dock.
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

minalman skrev:
Beast skrev: Att Fleury bidrog med poäng, javisst i PP. Skapade noll i 5-5. Tycker inte man ska lägga några större pengar på en sån lirare.
Oj. Visste inte att mål i PP inte var lika mycket värda som i 5-5! Är det en ny regel?
När man bedömer en spelare så tenderar poäng gjorda i 5v5 väga tyngre än poäng i 5v4 eller 5v3.
robinDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av robinDIF »

SirDIFalot skrev:
robinDIF skrev:

Suck.
Att han fått spela i landslaget mer än en vända och vi inte var den enda SHL-klubben som ville ha honom nu lär ju betyda att han inte kommer hit för att köra fjärdeline direkt.

Blir top 9 på högersidan Fällström Cehlin och Brodin är jag rätt nöjd dock.
Han var brunkare även i landslaget.. Han är här för brunkar rollen.
Sen stör jag mig enormt på att du drar upp en cehlin i igen. Ska vi bara ha mediokra lirare eller?.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Brodin Pts/60

Shots/60

Hank

Ahlén

--

Brodin kommer väl knappast hit för att spela fjärdeline. Han kostar säkert en hel del.
Är det där bra eller dåligt? För en kille i typ andrakedjan. Bra iaf att han är skottvillig. Lite för lite poäng egentligen men han kan nog kunna ligga runt 25-30 poäng.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:

Shots/60

Hank

Ahlén

--

Är det där bra eller dåligt? För en kille i typ andrakedjan. Bra iaf att han är skottvillig. Lite för lite poäng egentligen men han kan nog kunna ligga runt 25-30 poäng.
Hur mycket han spelar är ju inräknat i statistiken. Så spelar ingen roll om han spelar första eller fjärdeline satt säga. Men som ni ser låg han ungefär på Ahlén poängnivå ifjol och Hanks nivå i år.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:
minalman skrev:Vi vill ha Micke kvar!
Tellan? Samme? Honken? Ahlén? Eller alla?
Micke, Hank, Sören. Resten är förhandlingsbart.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:

Shots/60

Hank

Ahlén

--

Hur mycket han spelar är ju inräknat i statistiken. Så spelar ingen roll om han spelar första eller fjärdeline satt säga. Men som ni ser låg han ungefär på Ahlén poängnivå ifjol och Hanks nivå i år.
Jo jag förstod hur mycket. Men man borde väl ligga lite högre om man spelar i högre producernade kedjor? I Brynäs har han ändå fått spela i deras andrakedja och borde ha producerat lite mer. Tror ändå han kan bli bra. Är användbar i boxplay också.
Låst