mb81 skrev:Bara för det finns stålar ska man ju inte bränna allt!
Dessutom är väl inte allt eget kapital stålar utan kan vara andra tillgångar.
Klart Lasch hade varit ett vassare kort än Fleury men skulle kostat så sjukt mycket mer oc det är ju svårt att veta att resultaatet blir bättre på förhand. Fleuryvärvningen var dessutom rätt lyckad.
Dumt att gnälla på det här nu. jag var kritisk till Fleuryvärvningen innan men glad att det blev han istället för Lasch med tanke på ekonomin och hur det ändå gick nu.
Axel: Tror tom det snackades om över 2 mille för Lasch säsongen ut plus hög lön nästa år.
Läs balansräkningen. Kassa/bank: 14,2 miljoner
Baguettens play in matcher lämnade väl en del övrigt att önska.
Spelade någon i truppen "sin bästa hockeymatch någonsin" i play in-matcherna?
Nej och till och med Sören gjorde en indianarpass i egen zon. Men det är bara Englund som fick skit för sin.
Flurran var väl en ok värvning ändå. När vi värvade honom hade vi inte någon som kunde dra ett quick-release skott. Men sen för att ha nytta av något sådant måste man få en pass i rätt ögonblick med.
Men kanske inte att vi skall förlänga med fransmannen om vi kan få något spetsigare på den positionen i 1:a och 2:a kedjan. 3-4 linan har vi väl utfyllnad till.
Hur stor är chansen att vi landar någon från nhl?Tex Josefson, eller Oduya som inte har gjort mer en 9 resp 5p på 50-60 matcher.
Nu ska man ju inte titta så mycket på produktion eller så, för dom tillför säkert annat i laget. Men ändå.
DRC skrev:
Men vad är det du inte fattar? Det fanns 14 miljoner i kassan vid senaste rapporten.
Att vi har pengar i kassan är väl ett ganska dåligt argument för att göra en dyr värvning. Jag kan inte se varför man ska bränna pengar bara för att man kan.
Har du funderat på vad de 14 miljonerna ska användas till?
Vi hade t.ex. en skuld på 5 miljoner som skulle betalas i februari.
Vi kommer att ha löneutbetalningar under April, Maj, Juni, Juli och Augusti men inga matcher som genererar pengar. (och det är inte bara spelare utan även tränare, vd, sportchef etc som ska ha lön)
Dessutom tycker iaf jag att det skulle vara väldigt skönt om vi för en gångs skulle gjorde en ekonomisk vinst.
Om Lash är bättre än Fleury låter jag vara osagt men även om han är det så hade det förmodligen inte hjälpt oss ändå. Jag vet inte om du såg matcherna mot Luleå men jag tyckte iaf att skillnaden på lagen var så pass stor att vi förmodligen inte hade vunnit om vi bytt ut Fleury mot Crosby.
Off topic men det fanns kortafordringar i samma storleksordning som banklånet. Det har spelats ytterligare matcher som genererat kassaflöde (tyvärr också kostnader gissningsvis) och snart kommer Cmore-slanten för nästa år.
Som jag skrivit så finns det inget självändamål i att slänga bort stålarna. Men alla såg mot Luleå att det krävs investeringar - jag påpekar att det finns medel men att kvalitetsspelare kostar. Att dom (stålarna) ska användas smart men att alltså argumentet "det finns inte pengar" för en gångs skull inte stämmer.
En signing för nästa säsong går på nästa års/säsongs resultat och det finns heller inte något självändamål i att gå en massa plus år efter år (det där lät sjukt hör jag). Stålarna ska arbeta - det är ingen finansiellinvestering.
Senast redigerad av DRC den 2015-03-11 11:48:36, redigerad totalt 1 gånger.
Klart Lasch hade varit ett vassare kort än Fleury men skulle kostat så sjukt mycket mer oc det är ju svårt att veta att resultaatet blir bättre på förhand. Fleuryvärvningen var dessutom rätt lyckad.
Dumt att gnälla på det här nu. jag var kritisk till Fleuryvärvningen innan men glad att det blev han istället för Lasch med tanke på ekonomin och hur det ändå gick nu.
Axel: Tror tom det snackades om över 2 mille för Lasch säsongen ut plus hög lön nästa år.
Jo men ingen var bra i play-in förutom Tellan. Sörensen hade väl några bra moment. Svårt att gnälla på en spelare som Fleury som ändå vann interna poängligan sen han kom.
Jo men ingen var bra i play-in förutom Tellan. Sörensen hade väl några bra moment. Svårt att gnälla på en spelare som Fleury som ändå vann interna poängligan sen han kom.
Att Fleury bidrog med poäng, javisst i PP. Skapade noll i 5-5. Tycker inte man ska lägga några större pengar på en sån lirare.
Att Fleury bidrog med poäng, javisst i PP. Skapade noll i 5-5. Tycker inte man ska lägga några större pengar på en sån lirare.
Väldigt sugen på att se hur Fleury skulle leverera bredvid en förstklassig center och klok vinge. I powerplay såg man vilken målskytt han är när han får ta skotten från rätt lägen, med ett spelarmaterial som låter honom göra det i 5v5 känns 20+ mål som en realistisk utgång nästa år. Dock är kemin med Sören lika med noll, och att vi skulle ha råd med varsin center åt båda dessa herrar är nog att hoppas på för mycket, varför Dajmen McFleury tyvärr går bort för min del. Alternativet vore att låta Sören - Ljungh - Fällström lira ihop nästa år, vilket iofs kunde ge oss en livsfarlig andralina.
Han gjorde även mest i 5vs5 av alla våra spelare sen han kom. Tycker det var en bra värvning för slutet på denna säsong men osäker om jag tycker det är någon idé att förlänga.
DRC skrev:
Men vad är det du inte fattar? Det fanns 14 miljoner i kassan vid senaste rapporten.
Att vi har pengar i kassan är väl ett ganska dåligt argument för att göra en dyr värvning. Jag kan inte se varför man ska bränna pengar bara för att man kan.
Har du funderat på vad de 14 miljonerna ska användas till?
Vi hade t.ex. en skuld på 5 miljoner som skulle betalas i februari.
Vi kommer att ha löneutbetalningar under April, Maj, Juni, Juli och Augusti men inga matcher som genererar pengar. (och det är inte bara spelare utan även tränare, vd, sportchef etc som ska ha lön)
Dessutom tycker iaf jag att det skulle vara väldigt skönt om vi för en gångs skulle gjorde en ekonomisk vinst.
Om Lash är bättre än Fleury låter jag vara osagt men även om han är det så hade det förmodligen inte hjälpt oss ändå. Jag vet inte om du såg matcherna mot Luleå men jag tyckte iaf att skillnaden på lagen var så pass stor att vi förmodligen inte hade vunnit om vi bytt ut Fleury mot Crosby.
Off topic men det fanns kortafordringar i samma storleksordning som banklånet. Det har spelats ytterligare matcher som genererat kassaflöde (tyvärr också kostnader gissningsvis) och snart kommer Cmore-slanten för nästa år.
Som jag skrivit så finns det inget självändamål i att slänga bort stålarna. Men alla såg mot Luleå att det krävs investeringar - jag påpekar att det finns medel men att kvalitetsspelare kostar. Att dom (stålarna) ska användas smart men att alltså argumentet "det finns inte pengar" för en gångs skull inte stämmer.
En signing för nästa säsong går på nästa års/säsongs resultat och det finns heller inte något självändamål i att gå en massa plus år efter år (det där lät sjukt hör jag). Stålarna ska arbeta - det är ingen finansiellinvestering.
Jo vi spelade 11 hemmamatcher efter jul (12 med playin). Jag antar att vi är överens om att intäkterna är större för matcherna än utgifterna och vi har alltså 12 hemmamatcher mellan Januari och Augusti och 16st mellan September och December.
Men det är väl inget nytt att intäkterna för hockeylag är snedfördelade över året?
Ryktas att Zabel ska ta över SSK. Kul för honom om detta är sant.
Fleury var helt osynlig 5v5 och vill inte se honom i truppen nästa säsong, kommer vara grovt överbetald också. Ne, tror han hamnar i finland igen eller eventuellt en nykomling i SHL.