Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

För oss brukar det vara 12500 så skyller på det ;)

Men i vilket fall så tror jag vi betalar 50% mer än Hovet, så exakt hur många det är har ingen större betydelse.

Tänk om vi skulle kunna få ner hyran till 600k. Det skulle betyda väldigt mycket mer pengar varje säsong.
SirDIFalot skrev:Johan Svensson ‏@MrMadhawk 3m3 minutes ago
Från festen. Ryktet om Filip Cruseman till Djurgården stämmer inte. Han svär att han inte hört något därifrån alls. Men fattar kopplingen.
Har ingen koll på honom, skulle han varit någonting för oss?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Minns när Reideborn svor samma sak om Modo-ryktet på vår fest...
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Haha, väntade bara på något sånt, skulle inte förvåna mig ett dugg om DIF är intresserade av den lättviktaren.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:Haha, väntade bara på något sånt, skulle inte förvåna mig ett dugg om DIF är intresserade av den lättviktaren.
Han spelar dock tuffare och hårdare än vad hans längd och vikt säger. Lite som Saviano. Extremt hård arbetande.

Personligen hoppas jag vi siktar på att ha ett så "skickligt" lag som möjligt nästa år. Ingen utpräglad "brunkarkedja".
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Haha, väntade bara på något sånt, skulle inte förvåna mig ett dugg om DIF är intresserade av den lättviktaren.
Han spelar dock tuffare och hårdare än vad hans längd och vikt säger. Lite som Saviano. Extremt hård arbetande.

Personligen hoppas jag vi siktar på att ha ett så "skickligt" lag som möjligt nästa år. Ingen utpräglad "brunkarkedja".
Och precis som Saviano kommer han bli bortplockad när det fysiska spelet steppas upp som mot Luleå
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:Johan Svensson ‏@MrMadhawk 3m3 minutes ago
Från festen. Ryktet om Filip Cruseman till Djurgården stämmer inte. Han svär att han inte hört något därifrån alls. Men fattar kopplingen.
tack o lov.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Nu måste vi få ett slut på värvandet från HA.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas också på bättre än Cruseman.
Expert.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Andspe skrev:Vill verkligen inte att vi släpper Ahlén.. KG om du ser det här: Gör det inte!
+1
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

Fick ingen respons förut, men Linus Hultström, har han utgående kontrakt? Är inte det en väldigt bra värvning i sådana fall?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag tar gärna en billig brunkarlina och en lina 3 bestående av äldre billiga rävar och eller junisar OM detta innebär att vi kan lägga ordentligt krut på lina 1 och 2.

Skulle vi kunna skapa en riktigt bra offensiv lina ( gärna två ) skulle antagligne vårt pp-problem försvinna dessutom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Farstakostym skrev:Fick ingen respons förut, men Linus Hultström, har han utgående kontrakt? Är inte det en väldigt bra värvning i sådana fall?
En 22-åring som nyss var ligans bästa offensiva back hade varit en extrem drömvärvning ja.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Jag tar gärna en billig brunkarlina och en lina 3 bestående av äldre billiga rävar och eller junisar OM detta innebär att vi kan lägga ordentligt krut på lina 1 och 2.

Skulle vi kunna skapa en riktigt bra offensiv lina ( gärna två ) skulle antagligne vårt pp-problem försvinna dessutom.
Man ska passa sig för att tro att "brunkare" alltid är billiga. Det är ju precis dom som skenar iväg i pris när dom fått tillräcklig hög status eller gjort EN ok poängmässig säsong och sedan tjänar som en topp 6-forward och kan göra en säsong med fem mål nästa år. Som spelare som Jämtin, Ledin och kanske Daniel Brodin om några år.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag tycker det känns jobbigt att vi har så många kvar på kontrakt inför nästa säsong. Det blir svårt att värva både spets samt ge juniorer chansen i A-laget. På något sätt så känns det som att vi till en början måste satsa på spets och sedan fylla på med juniorer när skadorna kommer. De senaste åren har vi värvat under säsong när skadorna har kommit. Förra året med lyckat resultat, i år med mindre lyckat resultat... Satsa på stabil grund från början och bygg ut med junisar.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:
Farstakostym skrev:Fick ingen respons förut, men Linus Hultström, har han utgående kontrakt? Är inte det en väldigt bra värvning i sådana fall?
En 22-åring som nyss var ligans bästa offensiva back hade varit en extrem drömvärvning ja.
Extrem drömvärvning? Har för mig att du själv har förespråkat vikten av att vara komplett i sitt spel. Att inte vara extremt bra på en sak för att vara extremt dålig på en annan. Om inte, så gör jag det i alla fall.

Hultström är som sagt otroligt skicklig i offensiven, förmodligen en av det absolut bästa i SHL.

Defensiven är i princip obefintlig och det finns leksingar som till och med är osäkra om de vill behålla honom.
Låst