SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kalliasson

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kalliasson »

Praetori skrev:
Kalliasson skrev:
sensei skrev:Man kan fundera på hur "fulheten" i saker som görs kontra skaderisk i all oändlighet utan att det kommer leda någon vart, i alla fall inte dit vi som hockeyfans vill.

Om man däremot vill se så lite skador som möjligt så är det enda raka att ta bort avstängningar för fajter vilket öppnar upp för att spelarna i högre grad själva får tillrättavisa svarta får som Forsberg. Inte för att det lär hända i ett land där snusförnuftiga ryggdunkargäng styr debatten. Sverige är för evigt fucked när det gäller användande av sunt förnuft - som ofta istället kallas "primitivt" av de duktiga idioterna. Men det vore det bästa för spelarna på isen, oavsett vad man kallar det.

Jag har tänkt igenom det här på alla plan och är tämligen säker på att jag har rätt. Om någon har invändningar av bättre kaliber än Mattias Eks "men hur skall det gå för barnen då?" så är det bara att fråga på.
Det ena utesluter inte det andra. Tillåt slagsmål till en viss gräns (inte som idag då det är noll tolerans). Men i samma veva borde man ge hårdare straff. Det känns väl däremot som det skulle behövas ett nytt ansikte i Disciplinnämnden för att detta ska träda i kraft.
I NHL exempelvis blev det väl hårdare straff när Brendan Shanahan tillträdde.

Inget av det här kommer väl däremot ske.
Jag skulle gärna se game som straff vid slagsmål men inte avstängningar om det inte rör sig om rena överfall. Vill någon göra upp så kan de få göra det och sedan gå och duscha. Då skulle det inte hända alltför ofta men ändå tillåta hetlevrade typer som tillför lite extra krydda och energi till sporten att faktiskt gå bananas på fula motståndare ibland istället för att sätta in fultacklingar och tjyvnyp.

Däremot tror jag inte alls på någon form av kamratuppfostran med våld mellan motståndarna eftersom det skulle innebära att många föräldrar inte vill skicka sina ungar på hockey och att det istället skulle dra till sig en massa idioter på läktarna. Dessutom vore det inte bra för Svensk hockey internationellt heller eftersom nivån i SHL i så stor utsträckning som möjligt bör vara spel och regelmässigt kompatibel med internationella och NHL nivåer.
Nu när jag läste mitt inlägg så märkte jag att jag inte var särskilt tydlig. Den delen där jag skrev om hårdare straff så syftade jag inte nödvändigtvis på slagsmål, utan hårdare straff generellt.
Men håller med dig i allt du skrev.
Mash

Inlägg av Mash »

Trukhno spelar upp Karlskrona i SHL - Välkomna till finrummet :lol:

Får Karlskrona ge bort 7 millar också eller hur fungerar det med det nya seriesystemet? Eller var det bara vi som blev utsatta för det?
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ishockeyn är död.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Mash skrev:Trukhno spelar upp Karlskrona i SHL - Välkomna till finrummet :lol:

Får Karlskrona ge bort 7 millar också eller hur fungerar det med det nya seriesystemet? Eller var det bara vi som blev utsatta för det?
Om något SHL-lag (Modo/Leksand) åker ut så får de 3 eller 4 lagen som går upp dela på fallskärmen. Klarar sig Modo och leksand så får de 2 lagen som ligan utökas med slippa helt.

Hur som helst blir ingen blir lika vingklippta som vi blev i år.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 2015-16

Inlägg av minalman »

Mash skrev:Trukhno spelar upp Karlskrona i SHL - Välkomna till finrummet :lol:

Om inget lag åker ur finns det ingen att skicka pengar till. Men förhoppningsvis slipper vi både modo och lyxfällan och då får väl alla fyra nya dela på kostnaderna.
Edit: tvåa på bollen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag stänger den här tråden eftersom folk kommer skriva samma saker i både SHL 14/15 och den här.
Expert.
Låst