Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Remy Lebeau
Hur många år har Daniel Tjärnqvist kvar på kontraktet i NHL? Han har ju haft oerhörda skadeproblem på sista tiden. Det som talar emot att han vänder hem, är att han är så pass bra så att han skulle platsa i majoriteten av lagen där borta.
Jiri Marusak och Daniel Tjärnqvist. Och Höglund. Då jävlar blir det inte tal om något bottenstrid.
Jiri Marusak och Daniel Tjärnqvist. Och Höglund. Då jävlar blir det inte tal om något bottenstrid.
Tvivlar på att MIF kommer bygga laget som ska ta klubben tillbaka till Elitserien omedelbums kring en i elitsammanhang relativt oprövad juniorforward... DIF må ha en bra juniorverksamhet men som sades i chatten så är det ju ytterst få spelare som blir bra elitspelare. En kille (som typ Greger Hansson) kan ju göra 70 poäng på 40 J20-matcher men ändå inte anses hålla i Elitserien. Tror nog att "Säcken" & co har mer koll än alla här. Det är ju inte alltid att den som är poängbäst på juniornivå har bäst förutsättningar att lyckas bli en elitspelare. Kolla Oscar Eklund (visserligen back) - hur många poäng gjorde han förra säsongen i J20?Remy Lebeau skrev:Skulle inte förvåna mig om Percy kryddade kontraktet rejält. De måste ha ett slagkraftigt lag på isen i deras nya arena. Han är väl en spelare som laget kommer byggas runt.Therocket1 skrev:Har hört att Lundh fått ett mycket fint kontrakt från Malmö..
Tycker inte att våran juniorsida är så jävla intressant. Majoriteten av alla intressanta spelare försvinner så fort sedelbuntarna börjar dyka upp.
Först Greger som Säcken tydligen inte tror på, och nu Lundh.
Känns inte bra detta..
-
Kan du ha rätt iKall-El skrev:Kedjorna kan inte bli bättre i min bok. De två sista backparen ser ofantligt svaga ut dock....Kunde kanske vara en tanke att byta plats på någon av petterssonarna med antingen Frylén eller Tompa då båda dessa är mer pucksäkra än 2x pettersson...peter johansson skrev:Min laguppställning just nu!!!!
R.Pettersson
T.Pettersson
Bremberg
Bäcker
Hörnqvist
Frylèn
Johansson
Axelsson
Ölvestad
Ottosson
Liwing
Persson
Engqvist
Falk
Anger
O.Eklund
Ericsson
C.Eklund
Ask
Danielsson

- Ritterwand
Murray har kontrakt för två säsonger till tror jag. Staffan Kronwalls går däremot ut nu. Fast han vill nog inte ge upp alleredan.Enbom skrev:Och det är fortfarande en stor chans att Nisse Ekman kommer hem, får han inte ett kontraktförslag av något NHL-lag innan Juli så skulle han tänka på en flytt hem. :)
Douglas Mourray, har han kontrakt därborta?
Hmm.. ja, dom borde satsa lite pengar på att försöka få Staffan att glömma NHL och komma hem för att ta SM-guldRitterwand skrev:Murray har kontrakt för två säsonger till tror jag. Staffan Kronwalls går däremot ut nu. Fast han vill nog inte ge upp alleredan.Enbom skrev:Och det är fortfarande en stor chans att Nisse Ekman kommer hem, får han inte ett kontraktförslag av något NHL-lag innan Juli så skulle han tänka på en flytt hem.
Douglas Mourray, har han kontrakt därborta?
Och fixa hit Höglund också
-
- Kung Kollar
Jag har känn på att han kommer lägga av, för han jobbar ju som lärare vid sidan om hockeyn.espen21 skrev:Söderström lägger förmodligen av med hockeyn. Han har familj som är från lkpg och de är rotade i lkpg nu.
Är det sant att Vi och Ni har minst? Men jag har på känn att flera är på G både till er och oss, antligen nu under SS eller under säsongens gång.Dif_in_my_heart skrev:I nu läget är det vi och Södertälje som har minst utlänningar i laget... vi har Morten Ask och SSK har bara Tomek Vallonensom sagt om vi knyter till oss Höglund, Marusak och Nåt NHL proffs kan vi bli riktigt vassa i år
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
-
-
Tjärnqvist har väll inget kontrakt tills nästa säsong?Remy Lebeau skrev:Hur många år har Daniel Tjärnqvist kvar på kontraktet i NHL? Han har ju haft oerhörda skadeproblem på sista tiden. Det som talar emot att han vänder hem, är att han är så pass bra så att han skulle platsa i majoriteten av lagen där borta.
Ledningen skrev ju att både Kronwall och Tjärnqvist var på¨väg hem och dom ville ha dom i DIF-Tröjan

- Remy Lebeau
Nu menade inte jag att han skulle komma in och tokdominera på något sätt. Malmö har haft koll på den här killen, det är solklart. Annars skulle de aldrig erbjudit honom ett så pass bra kontrakt att han lämnar tryggheten i Stockholm och flyttar ner till Skåne.Adamski skrev:Tvivlar på att MIF kommer bygga laget som ska ta klubben tillbaka till Elitserien omedelbums kring en i elitsammanhang relativt oprövad juniorforward... DIF må ha en bra juniorverksamhet men som sades i chatten så är det ju ytterst få spelare som blir bra elitspelare. En kille (som typ Greger Hansson) kan ju göra 70 poäng på 40 J20-matcher men ändå inte anses hålla i Elitserien. Tror nog att "Säcken" & co har mer koll än alla här. Det är ju inte alltid att den som är poängbäst på juniornivå har bäst förutsättningar att lyckas bli en elitspelare. Kolla Oscar Eklund (visserligen back) - hur många poäng gjorde han förra säsongen i J20?Remy Lebeau skrev:Skulle inte förvåna mig om Percy kryddade kontraktet rejält. De måste ha ett slagkraftigt lag på isen i deras nya arena. Han är väl en spelare som laget kommer byggas runt.Therocket1 skrev:Har hört att Lundh fått ett mycket fint kontrakt från Malmö..
Tycker inte att våran juniorsida är så jävla intressant. Majoriteten av alla intressanta spelare försvinner så fort sedelbuntarna börjar dyka upp.
Först Greger som Säcken tydligen inte tror på, och nu Lundh.
Känns inte bra detta..
Killen är 18 år, med en enorm potential att lyckas. Det är sådana här spelare vi måste behålla själva.
Visst, Säcken kanske vet vad han gör, men han är inte mindre människa än alla andra, och kan göra misstag.
Blir inte ett förvånad alls om både Greger och Lundh slår igenom. Men men, tiden kommer avslöja om vi gjorde rätt eller fel.