Djurgårdshjälpen
Re: Djurgårdshjälpen
Gav oss en sponsor.
Finns inget som säger att inte Prioritet hade gått in i alla fall.
Han nämner ju bara andan som en delorsak.
Tror personligen att personkemin mellan VDn för priorotet finans och Bosse är mycket viktigare. Däremot låter det ju fint att nämna socialt ansvar i media....
Tror personligen att personkemin mellan VDn för priorotet finans och Bosse är mycket viktigare. Däremot låter det ju fint att nämna socialt ansvar i media....
Han nämnde klart och tydligt att idrotten fostrar ungdomar i en tid där samhället i övrigt misslyckas och att han vill vara delaktig i det. Vår sportsliga ambition och målsättning är så klart också en viktig del men det finns inga garantier på att vi når målsättningen och att hans varumärke får sin plats på prispallen. Göteborg pratade säkert också om Europa osv men det gör säkert majoriteten av klubbarna. Den rejäla CSR-satsningen gör oss mer eller mindre unika.Kall-El skrev:Gav oss en sponsor.
Visst idrotten fostrar, men detta gör den ju även inom vår "vanliga" verksamhet alltså utanför andans ramar. Kort sagt kan det uttalandet inte kopplas till andans förtjänst enligt mig utan snarast till idrottens allmänna positiva inverkan på de individer som utövar densamma. PF sponsorar för övrigt även HBK och Hammarby handboll tror jag och vad jag vet har de ingen "anda" att falla tillbaka på.JohanPez skrev:Han nämnde klart och tydligt att idrotten fostrar ungdomar i en tid där samhället i övrigt misslyckas och att han vill vara delaktig i det. Vår sportsliga ambition och målsättning är så klart också en viktig del men det finns inga garantier på att vi når målsättningen och att hans varumärke får sin plats på prispallen. Göteborg pratade säkert också om Europa osv men det gör säkert majoriteten av klubbarna. Den rejäla CSR-satsningen gör oss mer eller mindre unika.Kall-El skrev:Gav oss en sponsor.
Jämför sponsringen och visst att vi är en större klubb men det är extremt vilken skillnad det gerKall-El skrev:Visst idrotten fostrar, men detta gör den ju även inom vår "vanliga" verksamhet alltså utanför andans ramar. Kort sagt kan det uttalandet inte kopplas till andans förtjänst enligt mig utan snarast till idrottens allmänna positiva inverkan på de individer som utövar densamma. PF sponsorar för övrigt även HBK och Hammarby handboll tror jag och vad jag vet har de ingen "anda" att falla tillbaka på.JohanPez skrev:Han nämnde klart och tydligt att idrotten fostrar ungdomar i en tid där samhället i övrigt misslyckas och att han vill vara delaktig i det. Vår sportsliga ambition och målsättning är så klart också en viktig del men det finns inga garantier på att vi når målsättningen och att hans varumärke får sin plats på prispallen. Göteborg pratade säkert också om Europa osv men det gör säkert majoriteten av klubbarna. Den rejäla CSR-satsningen gör oss mer eller mindre unika.Kall-El skrev:Gav oss en sponsor.
Bara en så enkel sak som att antalet reklamplatser och exponering ökar vilket gör det betydligt lättare för säljarna och dessutom kan attrahera större kunder.Kall-El skrev: Finns det NÅGOT som tyder på att sponsorer bryr sig det allra minsta om vi har damlag eller inte?
Jag tvivlar...
.... Och om så är fallet varför har damlag i sådana fall så stora problem att få sponsorer?
Undvika skandaler samt nå sportslig framgång är det som betyder något för sponsorer.
Synergieffekter inom reklam skall verkligen inte underskattas, titta på Google som är paradexemplet på hur en slipsten skall dras inom området.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Läser och fascineras samtidigt som jag blir rädd över en del personers kommentarer
För övrigt skulle det väl inte ens gå att stänga ute tjejer från pojklagen så som tur är får ni motståndare nog dras med tjejerna.
Men som sagt, vad ska vi satsa på pojklag för, väldigt få går ju vidare till a-laget.
Nä, vi bantar ner Djurgården till ett a-lag i ishockey och ett i fotboll. Resten skiter vi i.
Tur förresten att de i början på 1900-talet satsade på sporten ishockey för män som väldigt få då brydde sig om.
För övrigt skulle det väl inte ens gå att stänga ute tjejer från pojklagen så som tur är får ni motståndare nog dras med tjejerna.
Men som sagt, vad ska vi satsa på pojklag för, väldigt få går ju vidare till a-laget.
Nä, vi bantar ner Djurgården till ett a-lag i ishockey och ett i fotboll. Resten skiter vi i.
Tur förresten att de i början på 1900-talet satsade på sporten ishockey för män som väldigt få då brydde sig om.
Using Tapatalk
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Litet ammunition till damhockeyhatare kan ju vara att gnaget, modo och leksand utgör 75% av lagen som gör upp om SM. Och alla vet ju hur det gått för deras herrhockey...
Men jag tror inte på statistik.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Fast det är Linköping som är regerande mästare i dampuckeyn och deras herrlag frodas fortfarandeminalman skrev:Litet ammunition till damhockeyhatare kan ju vara att gnaget, modo och leksand utgör 75% av lagen som gör upp om SM. Och alla vet ju hur det gått för deras herrhockey...
- minalman
Precis! Så alla som tvivlar på damhockeys betydelse sätter in minst 100:- på DH-kontot när Linköping tar SM-guldet för damer och ytterligare 500:- om Linköping tar hem herrhockeyn också!Donkels skrev:Fast det är Linköping som är regerande mästare i dampuckeyn och deras herrlag frodas fortfarandeminalman skrev:Litet ammunition till damhockeyhatare kan ju vara att gnaget, modo och leksand utgör 75% av lagen som gör upp om SM. Och alla vet ju hur det gått för deras herrhockey...
På vilket sätt skulle fler reklamplatser vara positivt om ingen tittar på dem i alla fall?Praetori skrev:Bara en så enkel sak som att antalet reklamplatser och exponering ökar vilket gör det betydligt lättare för säljarna och dessutom kan attrahera större kunder.Kall-El skrev: Finns det NÅGOT som tyder på att sponsorer bryr sig det allra minsta om vi har damlag eller inte?
Jag tvivlar...
.... Och om så är fallet varför har damlag i sådana fall så stora problem att få sponsorer?
Undvika skandaler samt nå sportslig framgång är det som betyder något för sponsorer.
Synergieffekter inom reklam skall verkligen inte underskattas, titta på Google som är paradexemplet på hur en slipsten skall dras inom området.
Återigen om ni vill göra något för damhockeyn gå på matcherna.
Det är antagligen det enskilt bästa ni kan göra för damhockeyn.
Om damerna landar en sponsor kan jag lova dig att sannolikheten för att samma företag direkt eller vid ett senare skede även sponsrar herrarna ökar markant.Kall-El skrev:På vilket sätt skulle fler reklamplatser vara positivt om ingen tittar på dem i alla fall?Praetori skrev:Bara en så enkel sak som att antalet reklamplatser och exponering ökar vilket gör det betydligt lättare för säljarna och dessutom kan attrahera större kunder.Kall-El skrev: Finns det NÅGOT som tyder på att sponsorer bryr sig det allra minsta om vi har damlag eller inte?
Jag tvivlar...
Återigen om ni vill göra något för damhockeyn gå på matcherna.
Det är antagligen det enskilt bästa ni kan göra för damhockeyn.
- minalman
Om inte annat så får vi tacka damhockeyn för att det blir derbyn nästa år! Det motiverar mobilisering av all tillgänglig hjälp för att kriga ner honråttorna.
Reklamplatser är positivt eftersom det gör det lättare för säljarna att faktiskt sälja reklam.Kall-El skrev: På vilket sätt skulle fler reklamplatser vara positivt om ingen tittar på dem i alla fall?
Har man 1 reklamsäljare som har 2 hockeylag med arenor och dubbelt så mycket reklamtid så blir det lättare att sälja reklamplatserna och jaga sponsorer jämfört med 1 reklamsäljare med 1 hockeylag och hälften så mycket reklamtid.
Att sponsra ett damlag och på samma gång ett herrlag är dessutom något som drivna företag ibland vill använda i sin marknadsföring oavsett om de har kvinnliga eller manliga målgrupper och det är bara en liten del av synergieffekter som kan uppstå om man har ett bredare varumärke som når en större målgrupp.
När det handlar om att gå på damhockey håller jag verkligen med. Det är lite tråkigt att det inte dessutom sänds matcher från riksserien. Vet inte ens om det finns några rättigheter kring det men med den moderna tekniken så borde det inte vara omöjligt för Djurgården att slänga upp en egen stream för medlemmar eller med någon enklare form av betalning (för utbölingar) om vi nu skulle hamna där.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag hade hållit med dig om det funnits intresse kring damhockey.Praetori skrev:Reklamplatser är positivt eftersom det gör det lättare för säljarna att faktiskt sälja reklam.Kall-El skrev: På vilket sätt skulle fler reklamplatser vara positivt om ingen tittar på dem i alla fall?
Har man 1 reklamsäljare som har 2 hockeylag med arenor och dubbelt så mycket reklamtid så blir det lättare att sälja reklamplatserna och jaga sponsorer jämfört med 1 reklamsäljare med 1 hockeylag och hälften så mycket reklamtid.
Att sponsra ett damlag och på samma gång ett herrlag är dessutom något som drivna företag ibland vill använda i sin marknadsföring oavsett om de har kvinnliga eller manliga målgrupper och det är bara en liten del av synergieffekter som kan uppstå om man har ett bredare varumärke som når en större målgrupp.
När det handlar om att gå på damhockey håller jag verkligen med. Det är lite tråkigt att det inte dessutom sänds matcher från riksserien. Vet inte ens om det finns några rättigheter kring det men med den moderna tekniken så borde det inte vara omöjligt för Djurgården att slänga upp en egen stream för medlemmar eller med någon enklare form av betalning (för utbölingar) om vi nu skulle hamna där.
Jag hade också hållit med dig om matcherna visats på TV.
För att ett företag skall gå in och sponsra ett lag eller evenemang krävs det att företaget syns i media eller blir synligt för evenemangets besökare. Om damlaget inte syns i media eller för den delen har någon publik att tala om har jag ofantligt svårt att se något företag vara det minsta intresserat att lägga upp några extra pengar för att ha synas i samband med de matcherna.
Att ha mer av något som det inte finns något intresse för har jag för övrigt svårt att se göra det enklare för någon säljare att sälja att lediga reklamytor.
Vad som däremot borde ske är ett samarbete mellan DIF fotboll och hockey. Kanske rent av en gemensam säljavdelning för där skulle man nog kunna dra nytta av varandra.
Återigen faller tyvärr allt tillbaka på denna springande punkt:
Vill ni hjälpa damishockeyn gå på matcherna.
För sker följande saker:
Damlaget får in lite pengar på biljetten.
Folk tenderar att dra folk.
Företag blir mer intresserade av att sponsra eftersom någon faktiskt kommer se reklamen.
Större intresse kring idrotten lag torde betyda större möjlighet att matcherna börjar sändas på TV....
- minalman
Dröjer nog inte länge innan SVT kör en dammatch live per omgång.