Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
PATRIK.
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PATRIK. »

mawa skrev:
olympusPr1me skrev:
PATRIK. skrev:Den huvudsakliga anledningen att behålla Nilson är att han är tilltänkt lagkapten nästa säsong![/color]
Fan heller att Nilson är lagkapten nästa år, har du missat att Nilson tog det bara för att ingen annan ville 11/12. Nilson är nog botten 5 av truppen när de kommer till "C".
Hank är den bäst lämpade till kapten i dagens trupp

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tror att han var aningen ironisk..
Bekräftar att jag var aningen ironisk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kalliasson skrev:Ska man tolka Fernholms tweet som att han fortsätter i Djurgården ytterligare en säsong?
Varken han eller DIF har väl antytt att han skulle sluta någon gång.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:
B.I.B.A skrev:
A23 skrev:Vet inte anledningar till nobben, vet bara att Gnaget inte är hans hjärtelag.
Har han ett hjärtelag? :)
Tämligen övertygad att SSK ligger Linus närmast om hjärtat.
På Facebook ser det så ut. Och tror inte någon av oss har några större problem med ssk-sympatier, speciellt inte i dessa dagar.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

SirDIFalot skrev:
Kalliasson skrev:Ska man tolka Fernholms tweet som att han fortsätter i Djurgården ytterligare en säsong?
Nä det har du rätt i. Endast forumet som har spekulerat i att hans karriär möjligtvis skulle vara över. Men han gör väl en Crosby och kommer tillbaka bättre än någonsin.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

pulverapa skrev:
-daniel- skrev:
B.I.B.A skrev:
A23 skrev:Vet inte anledningar till nobben, vet bara att Gnaget inte är hans hjärtelag.
Har han ett hjärtelag? :)
Tämligen övertygad att SSK ligger Linus närmast om hjärtat.
På Facebook ser det så ut. Och tror inte någon av oss har några större problem med ssk-sympatier, speciellt inte i dessa dagar.
Södertälje känns ungefär som Huddinge för mig.
Alla klubbar nära Stockholm kan inte föraktas, vi måste ju ha några farmarlag ifall vi ska nå toppen igen!

Kalliasson skrev:
SirDIFalot skrev:
Nä det har du rätt i. Endast forumet som har spekulerat i att hans karriär möjligtvis skulle vara över. Men han gör väl en Crosby och kommer tillbaka bättre än någonsin.
Enligt Fernholm själv så ska han komma tillbaka och göra sin bästa säsong någonsin samt rensa bort Forsberg från vårt mål.
Jag hoppas att han kommer tillbaka till nästa säsong, jag undrar hur vi legat till i tabellen med honom under hela säsongen.
Rix

Inlägg av Rix »

Fernholm tillbaka är kul för Fernholm, jag hade hellre sett att vi ersatte honom med en bättre back, men det ska hursomhelst bli kul med hans återkomst.

Hoppas DIF signar några riktigt bra spelare till nästa säsong och verkligen bygger ett lag som kan utmana.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Donkels »

Jaha Fernholm nästa år inget som jag jublar över direkt alldeles för långsam spelare i mitt tycke
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det är väl lika troligt att Fernholm lägger av idag som det var igår? Enda skillnaden är väl att Fernholm har antytt att han kommer spela nästa år. Men varken han eller någon annan från DIF har väl någonsin sagt något som hintade mot att han skulle sluta tidigare. Det finns ju hundratals spelare som varit borta ett halvår eller längre med hjärnskakning.

Personligen tycker jag han är en av svensk hockeys mest överskattade spelare senaste decenniet. Inte bra på någonting alls men ändå lyckats bli väldigt meriterad och fått spela i landslaget en hel del. Skulle helst sa att han inte tog upp en tröja i DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Första inlägget uppdaterat med det senast om nästa års trupp.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Beast
Kontakt:

Inlägg av Beast »

Axel_K skrev:Kan vi hoppas på att Jocke spelar en säsong till, fast som tredjecenter?
Han börjar nästan gråta i slutet av intervjun så han kanske inte är redo att lägga ner riktigt ännu?

Han kanske inte presterar på topp på isen varje match men han behövs verkligen för sin rutin och hur han är som kapten.
Han skulle nog klara av 12-13 minuter per match nästa säsong då han klarade 20+ denna säsong.

Få in en riktigt bra förstacenter, Ljungh som andracenter, Jocke som tredje och Runken som fjärde.

Skulle vara en perfekt lösning!
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

Jag vill bara ha fler spelare nästa år som kan slå passar på bladet än vad som inte kan det.
Jag ser även gärna att spelarna som spelar nästa år slutar med dropp-passar mellan benen eller bakom ryggen, framförallt i egen zon.

Om dessa två punkterna uppfylls av spelare i truppen idag eller av nya spelare spelar mig mindre roll men jag vill bara inte känna att vi är det överlägset sämsta laget i SHL på att slå en passning.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fernholm vill säkert spela.

Frågan är om han fysiskt kommer kunna spela.

Förstår inte heller den bild media vill sprida om att vi riskerar att "brandskattas" på spelare. De flesta med utgående kontrakt vill jag inte ens behålla och de flesta övriga går nog att ersätta relativt enkelt.

Den enda som känns riktigt viktig är egentligen Arnesson, men han kan vi ju glömma i alla fall.

Norell torde bli kvar.

Jag hoppas man kan landa Saviano och Lauritzen på förmånliga kontrakt och samma sak med gysberts eller hur han nu stavar sitt efternamn.

Rent spelmässigt skulle inte någon av de övriga spelarna kännas som någon större förlust. Egentligen inte heller Saviano, men jag tror han är jävligt viktigt för gruppen.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

crike skrev:Jag vill bara ha fler spelare nästa år som kan slå passar på bladet än vad som inte kan det.
Jag ser även gärna att spelarna som spelar nästa år slutar med dropp-passar mellan benen eller bakom ryggen, framförallt i egen zon.

Om dessa två punkterna uppfylls av spelare i truppen idag eller av nya spelare spelar mig mindre roll men jag vill bara inte känna att vi är det överlägset sämsta laget i SHL på att slå en passning.
Håller med. Det säger ju sig självt att det skiter sig om men åker upp med pucken för att sedan passa, "droppa", bakåt minst 2 gånger varje uppspel. I stället för att spela pucken framåt å vinna mark och få pucken förbi 1-2 motspelare så de måste vända sig om och jaga. Som det sett ut nu har hela motståndarlaget varit på rätt sida pucken och behöver bara täcka ytor vid egen blå.
Det har varit en nagel i ögat att se varje match denna säsong.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Det ska bli spännande att se vad som händer med lagbygget.

Några intressanta frågor:

Vad kan vi räkna med för lönebudget nästa säsong?
Jag vet att vi får några miljoner extra på tv-avtalet och en mindre hemmamatch nästa säsong men hur är det med förnyelse av fleråriga sponsoravtal och dyligt? Kan vi t.ex. ha suttit på något gammalt sponsoravtal som tecknades medans vi låg i allsvenskan som nu kan bli värt mer?

Hur stor chans har vi att behålla Sören?
Jag vet att han har kontrakt men det brukar finnas en massa härliga khl-klausuler och annat skoj.
macin

Inlägg av macin »

DIF-DIF skrev:Det ska bli spännande att se vad som händer med lagbygget.

Några intressanta frågor:

Vad kan vi räkna med för lönebudget nästa säsong?
Jag vet att vi får några miljoner extra på tv-avtalet och en mindre hemmamatch nästa säsong men hur är det med förnyelse av fleråriga sponsoravtal och dyligt? Kan vi t.ex. ha suttit på något gammalt sponsoravtal som tecknades medans vi låg i allsvenskan som nu kan bli värt mer?

Hur stor chans har vi att behålla Sören?
Jag vet att han har kontrakt men det brukar finnas en massa härliga khl-klausuler och annat skoj.
Vi borde rimligtvis ha samma lönebudget PLUS 6-7 milj. som vi tappade till AIK PLUS några miljoner vi kan lägga på spelarbudget som vi plussade i år (det ryktades om dett plus på ca 5 miljoner?, lägg därtill gårddagens slutsålda match som borde inbringa ca 700 kakor till). Så årets budget + 8-10 miljoner? Eller tänker jag helt jävla skevt nu?
Låst