Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Kung Kollar
Bara han inte signar för SSK så är jag nöjdRocker skrev:Intressant att Dragan inte skrivit på för någon klubb än. Han kanske trots allt inte är så himla intressant som vissa (läs Leif) vill framhäva.

en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ungefär den nivå han håller alltså..Kung Kollar skrev:Bara han inte signar för SSK så är jag nöjdRocker skrev:Intressant att Dragan inte skrivit på för någon klubb än. Han kanske trots allt inte är så himla intressant som vissa (läs Leif) vill framhäva.Men jag har hört tissel&tassel om han är på väg till AIK
![]()
![]()
![]()

- Remy Lebeau
Heh, intressant. Speciellt eftersom han själv trodde att klubbarna skulle stå i kö för att skriva kontrakt med honom. Så bra och intressant är han alltså.Kung Kollar skrev:Bara han inte signar för SSK så är jag nöjdRocker skrev:Intressant att Dragan inte skrivit på för någon klubb än. Han kanske trots allt inte är så himla intressant som vissa (läs Leif) vill framhäva.Men jag har hört tissel&tassel om han är på väg till AIK
![]()
![]()
![]()
Och enligt Leif är Dragan en bättre spelare än Bengan. Hmm.
- Kung Kollar
Jo, men jag tror inte han skulle klara av Strömbergs tempo. Allvar! Han får börja om från noll och lira i Allsvenskan, om han vill ha en chans och platsa hos Oss - igen.Therocket1 skrev: Ungefär den nivå han håller alltså..
Remy Lebeau skrev: Heh, intressant. Speciellt eftersom han själv trodde att klubbarna skulle stå i kö för att skriva kontrakt med honom. Så bra och intressant är han alltså.
Och enligt Leif är han en bättre spelare än Bengan. Hmm.
haha! Kö för en lat spelare? I don´t think so. Men allvar så tror jag inte han kommer till SSK eftersom Nyman verkar inte ha gett honom ngt kontraktförslag. I alla fall låter det så på de SSK:are som har träffat Dragan där de har frågat honom om vart han kommer spela i höst. Han har svart ngt med att han KAN TÄNKA sig SSK = Inget kontraktförslag från Nyman åå jag hoppas verkligen det.
Dragan är slut för tillfälle hos Oss. Han har gjort en Daniel Ljungkvist; bränt sina båtar för "sitt <3:e lag"
en fin fågel satt på en gren,
Jag tyckte Engqvist spelade grymt bra redan den gångna säsongen och är övertygad om att han kommer bli ännu bättre. Ridderwall kommer nog att visa var skåpet ska stå. Sen har vi ju Persson och Eklund som jag tycker har varit stabila i juniorlaget och hoppas verkligen att de får förutsättningar i A-laget (dvs. hit med två kvalitetsbackar).stolpskott skrev:Tror ni bara att Enqvist blommar ut nästa säsong?
Hoppas vidare att Ask blir ännu bättre. Han var grym defensivt denna säsong men hoppas han kan börna på lite mer framåt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Problemet är att om han utvecklas och blir en bra spelare lär inte vi ha ekonomi att "ta hem honom igen". Då lockar nog tusenlapparna från Linköping, HV, Frölunda, FBK eller Modo mer.rikkard skrev:Tycker också att det känns tråkigt. Samtidigt kan en sejour i malmö, med förhoppningsvis mycket speltid i lagom svår liga, leda till att han utvecklas på ett sätt som inte hade varit möjligt i Djurgården. När han är redo, plockar vi hem honom igen.Remy Lebeau skrev:Hm, ja då var det klart att Patrk Lundh väljer Malmö. Synd att vi inte lyckades behålla honom.
Nej, detta var ett klart misslyckande.
-
- Remy Lebeau
Skulle inte förvåna mig om Percy kryddade kontraktet rejält. De måste ha ett slagkraftigt lag på isen i deras nya arena. Han är väl en spelare som laget kommer byggas runt.Therocket1 skrev:Har hört att Lundh fått ett mycket fint kontrakt från Malmö..
Tycker inte att våran juniorsida är så jävla intressant. Majoriteten av alla intressanta spelare försvinner så fort sedelbuntarna börjar dyka upp.
Först Greger som Säcken tydligen inte tror på, och nu Lundh.
Känns inte bra detta..
- Remy Lebeau
- Ritterwand
Håller med. De bästa spelare som DIF haft de senaste 15 åren har alla kommit genom spel i Nacka eller Huddinge. Det enda DIF åstadkommer med att plocka upp killar direkt från juniorlaget och sätta dem på bänken (eller ge dem några få byten per match) är att bromsa deras utveckling.robin_dif skrev:Känns inte som DIF vet vad dem ska göra med alla talanger!
Fan tryck ner de bästa 5 Junisarna i Huddinge eller något annat allsvenskt lag!
Vill inte låta som jag tycker att Färjestad har rätt i frågan, för jag tycker att det är fel att man hoppar över j20-steget helt och hållet, men man kan ju fråga sig varför det är nödvändigt med en juniorsatsning när de bästa unga spelarna vi knutit till oss ändå kommer in relativt sent i sin juniorkarriär och dessutom har erfarenhet från seniorspel (Hörnqvist, Engqvist och Axelsson) i sina tidigare klubbar.
Som jag ser det så behöver DIF hitta/plocka upp sk stomspelare. Med det menar jag spelare som Falken, Otto, Linkan, Micke, Challe, Södergren, Ronnie, Thomas Eriksson, Öhling osv listan kan göras lång. Det är spelare som fört "DIF-Traditionen" vidare och man kan bygga ett LAG runt.
Det är säkert en utopi i dessa dagar då det råder en hybris hos "Talanger" och främst hos dessas agenter att sticka över pölen så fort ett NHL-lag ens visar minsta intresse.
Eller om ett landsortslag vifftar med en fetare lönecheck.
DIF måste kunna erbjuda ett LAG som står för nått, om vi vill behålla våra Stockholms spelare. Vi måste pränta in en Stockholms patriotism i våra juniorer. Det ska bära jävligt emot att flytta till Ö-vik, Karlstad, Jönköping, Luleå osv.
Därför extra sorgligt att vi tappar Fernholm, då det är en perfekt stomspelare likt Ölvestad (Precis under NHL-klass).
All heder och beundran för Hörnqvist som stannar och utvecklas en säsong till i ES. Han kommer att ha igen det senare i karriären!
Det är säkert en utopi i dessa dagar då det råder en hybris hos "Talanger" och främst hos dessas agenter att sticka över pölen så fort ett NHL-lag ens visar minsta intresse.
Eller om ett landsortslag vifftar med en fetare lönecheck.
DIF måste kunna erbjuda ett LAG som står för nått, om vi vill behålla våra Stockholms spelare. Vi måste pränta in en Stockholms patriotism i våra juniorer. Det ska bära jävligt emot att flytta till Ö-vik, Karlstad, Jönköping, Luleå osv.
Därför extra sorgligt att vi tappar Fernholm, då det är en perfekt stomspelare likt Ölvestad (Precis under NHL-klass).
All heder och beundran för Hörnqvist som stannar och utvecklas en säsong till i ES. Han kommer att ha igen det senare i karriären!