srvy skrev:Har funderat på detta ganska länge, och jag vet inte vad för ställning Luleåfans tar till att kopiera en ramsa som så många andra lag, River plate,Ajax,Djurgården, hörde också att SAIKs fans har börjat med den, eller en liten del kanske.
Ole Ole Ola.. åååh vi gör allting för vårat lag, för alltid oavsett, för evigt Luleå.
Eller så kan man bara göra om texten lite granna.
Det är helt sjukt vilken stämning denna ramsa drar igång med folk hoppandes med armarna runt varandra och skriker Ole ole ola.
Såå vad tycker ni ? Och för er som ej vet vilken ramsa jag pratar om.
När Djurgårdens klack kör den mot SAIK.
Tyck till gott folk !
Man skrattar åt det, och man skrattar ännu mer när man hör hur dom pratar om att göra om ramsor till sina egna, att hitta på nån kommer ej på tal!
Vi uppmanas att sjunga "På Stadions borg" i Borås i kväll. Det är absolut kanon. Sen lite längre ner...
"Här kan ni lyssna på när Liverpool sjunger den"
Inte visste jag att engelsmännen sjöng våra sånger, eller har vi snott den från Liverpool?
En jävla skillnad att sno från utländska lag och svenska lag. Vad som dock är sant, tyvärr, är att det var IFK Norrköping som tog "olé olé olá" till Sverige, inte vi. Riktigt pinsamt att vi "snott" den ramsan från dem.
Enbom skrev:Man skrattar åt det, och man skrattar ännu mer när man hör hur dom pratar om att göra om ramsor till sina egna, att hitta på nån kommer ej på tal!
Hur mycket eget hittar vi på om vi snor från Liverpool.
Håller väl egentligen med dig Diffe. Det jag vänder mig mot är att vissa rackar ner på andra för att de inte kommer på något själva, medan vi själva inte gör det heller
Enbom skrev:Man skrattar åt det, och man skrattar ännu mer när man hör hur dom pratar om att göra om ramsor till sina egna, att hitta på nån kommer ej på tal!
Hur mycket eget hittar vi på om vi snor från Liverpool.
Håller väl egentligen med dig Diffe. Det jag vänder mig mot är att vissa rackar ner på andra för att de inte kommer på något själva, medan vi själva inte gör det heller
Mja, vi hittar ju i alla fall på egen text, inte bara byter ut klubbnamnet som många svenska supporterklubbar gör.