Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Re: Guld 2010
Bland de mest korkade inlägg jag läst. Målsättningar skall vara realistiska annars ställer de bara till trubbel. Med truppen vi har under kontrakt just nu är t ex allt annat än kvalserien en enorm bonus. Får vi in de två backar som behövs så är slutspel ett realistiskt mål.Jenna skrev:Jag tycker att det är beklagligt att läsa på chatten att DIF endast har en ambition att nå slutspel nästa säsong. Detta lär knappast locka till sig mer medgångssupportrar. Sparka ledningen för fan!
Vad borde målsättningen vara? Ta över världen?Jenna skrev:Jag tycker att det är beklagligt att läsa på chatten att DIF endast har en ambition att nå slutspel nästa säsong. Detta lär knappast locka till sig mer medgångssupportrar. Sparka ledningen för fan!
Bland de mest korkade inlägg jag läst. Målsättningar skall vara realistiska annars ställer de bara till trubbel. Med truppen vi har under kontrakt just nu är t ex allt annat än kvalserien en enorm bonus. Får vi in de två backar som behövs så är slutspel ett realistiskt mål.[/quote]
Jasså det tycker du? Är det för att jag är tjej det var korkat? Jag tycker att man ska sikta på guld och allt annat än ett slutspel är underkänt. Man kan knappast locka till sig namnkunniga spelare eller publik om man har lägre ambitioner.
Jasså det tycker du? Är det för att jag är tjej det var korkat? Jag tycker att man ska sikta på guld och allt annat än ett slutspel är underkänt. Man kan knappast locka till sig namnkunniga spelare eller publik om man har lägre ambitioner.
- Remy Lebeau
Man måste ändå vara realist. Vi har inte de ekonomiska förutsättningarna för att kunna vara med och utmana om guldet på riktigt allvar.Jenna skrev: Jasså det tycker du? Är det för att jag är tjej det var korkat? Jag tycker att man ska sikta på guld och allt annat än ett slutspel är underkänt. Man kan knappast locka till sig namnkunniga spelare eller publik om man har lägre ambitioner.
Varför ska ledningen gå ut och ljuga och säga "Självklart kommer vi vara med och utmana på riktigt om guldet." De lurar ingen. Och det är inte poäng med att ljuga. Spelare lär ju inte heller komma bara för att man sätter upp orealistiska målsättningar.
Man måste vara realist. Tänk på DIF fotboll och deras målsättningar. De misslyckades med allting.
Jag tycker inte att man behöver ljuga, utan att det är mer en fråga om inställning. Men det är klart jag kanske är naiv?
Jag har alltid en förhoppning om att djurgårn ska nå sm-final, men det kommer att bli väldigt svårt att övertyga sig själv om nästa säsong.
Kom igen nu slut upp i höst för att vi ska slippa kvalserien!
Jag har alltid en förhoppning om att djurgårn ska nå sm-final, men det kommer att bli väldigt svårt att övertyga sig själv om nästa säsong.

Det lag som spelar i högsta serien och inte har som mål att ta sm-guld har inget där att göra!
En bättre formulering hade varit "Vi har som mål att ta oss till slutspel och sen när det är avklarat siktar vi på sm-guld (eller sen får vi se vad som händer)". Nu låter det mer som "Om vi torskar i kvarten spelar det ingen roll, vi har ju klarat vårt mål."
Jag trodde man spelade för att vinna, varför har man som mål att förlora? Varför ge upp redan innan säsongen börjat? Det låter konstigt i mina öron.
Det jag skriver verkar kanske lite naivt och flera blir nog upprörda, men jag står för det jag skrivit.
En bättre formulering hade varit "Vi har som mål att ta oss till slutspel och sen när det är avklarat siktar vi på sm-guld (eller sen får vi se vad som händer)". Nu låter det mer som "Om vi torskar i kvarten spelar det ingen roll, vi har ju klarat vårt mål."
Jag trodde man spelade för att vinna, varför har man som mål att förlora? Varför ge upp redan innan säsongen börjat? Det låter konstigt i mina öron.
Det jag skriver verkar kanske lite naivt och flera blir nog upprörda, men jag står för det jag skrivit.
i
- Remy Lebeau
Naiv och naiv. Alla får väl tro som de själv vill. Dock så har jag inga större förhoppningar på nästa säsong.Jenna skrev:Jag tycker inte att man behöver ljuga, utan att det är mer en fråga om inställning. Men det är klart jag kanske är naiv?
Jag är äckligt realistisk, men det är alltid kul att se att det finns personer som inte tänker likadant.
Tycker också att det känns tråkigt. Samtidigt kan en sejour i malmö, med förhoppningsvis mycket speltid i lagom svår liga, leda till att han utvecklas på ett sätt som inte hade varit möjligt i Djurgården. När han är redo, plockar vi hem honom igen.Remy Lebeau skrev:Hm, ja då var det klart att Patrk Lundh väljer Malmö. Synd att vi inte lyckades behålla honom.
- Remy Lebeau
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 48,00.html
storstädning i LHC!
Ngn som kan något om de namn som får gå?
Något som DIF borde kolla på eller???
Ang chatten, bra att de också insett att vi behöver två klassbackar.
ska bara bli roligt vilka de tar.....
storstädning i LHC!

Ngn som kan något om de namn som får gå?
Något som DIF borde kolla på eller???
Ang chatten, bra att de också insett att vi behöver två klassbackar.
ska bara bli roligt vilka de tar.....
There is no I in TEAM!!!!