Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Ja det där förklarar ju kanske Jockes tämligen jobbiga säsong stundtals. Tellqvist har ju tydligen spelat med någon ryggskada en längre tid så man börjar ju även där få en förklaring till varför formen sviktat betänkligt på slutet.
Jocke tror jag bara är medioker helt enkelt. Han var ju inte bättre innan december i alla fall.

Oroväckande med Tellqvist. Han har sin dåliga höft och verkar få ålderskrämpor lite här och var. Gillade aldrig att han fick så långt kontrakt.
Fast Jocke har ju dippat rätt rejält i formen enligt mitt tycke om man jämför med hur det såg ut på hösten, förmodligen är ju det där en bidragande orsak.

Helt enig med Tellan, det känns lite oroväckande.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Jag tror Tellqvist är en sån spelare som hellre lägger av när han känner att han inte bidrar längre än mjölkar något sista år.
It's easier to be an asshole to words than to people
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Men om man räknade att Tellan skulle vara borta resten av säsongen hade man väl kallat tillbaka Mattsson? Särskilt när Söderström inte är tillgänglig.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:Men om man räknade att Tellan skulle vara borta resten av säsongen hade man väl kallat tillbaka Mattsson? Särskilt när Söderström inte är tillgänglig.
Ja, det hade man nog. Han lär spela när det blir slutspel.
Expert.
Användarvisningsbild
Kebabtallrik

Inlägg av Kebabtallrik »

Är det någon som vet hur läget är med Arnesson, Sören, Samme, Ahlén, Honken, Jocke, Hage och Tellan?
olympusPr1me

Inlägg av olympusPr1me »

Kebabtallrik skrev:Är det någon som vet hur läget är med Arnesson, Sören, Samme, Ahlén, Honken, Jocke, Hage och Tellan?
2015-03-02 - Samuelsson, Arnesson och Tellqvist går på is under veckan. Även Nilson går på is i veckan men är inte aktuell för spel den här veckan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Daniel Fernholm har tydligen fått ett bakslag under sin rehabilitering. Ser inte alls ljust ut.

http://www.hockeysverige.se/2015/05/27/ ... eljust-ut/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Johan Forsberg må brinna i helvetet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Fernholm borde ge upp sina försök nu. Det har gått så pass lång tid att han borde fokusera på livet efter hockeyn. Blir han helt symptomfri nu så ska han vara otroligt glad. Att då riskera allt igen genom att ge sig ut på planen känns korkat.

Han borde även se till DIFs bästa och ge sportcheferna så mycket tid som möjligt för att hitta en ersättare.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

android skrev:Fernholm borde ge upp sina försök nu. Det har gått så pass lång tid att han borde fokusera på livet efter hockeyn. Blir han helt symptomfri nu så ska han vara otroligt glad. Att då riskera allt igen genom att ge sig ut på planen känns korkat.

Han borde även se till DIFs bästa och ge sportcheferna så mycket tid som möjligt för att hitta en ersättare.
Jag håller med. Bortsett från den uppenbara risken han tar (och ev. håller DIF på kroken i onödan) så tänker jag främst också på den mentala frustration som man tvingas gå igenom när man kämpar för att hålla fast vid något som mest troligt redan är borta. Nej, nu är han värd frihetskänslan som ett beslut innebär.
Du är med oss överallt, Stefan.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Nån som har nått nytt om Ferna?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

gaspo skrev:Nån som har nått nytt om Ferna?
Har fortfarande symptom efter smällen, inget beslut taget. Så inget nytt.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

I podcasten "Tobbe é klar" som lades ut 1 juli var Ferna gäst. I den sade han att han inte hade några planer på att spela hockey de närmaste 2-3 månaderna.

På frågan om han har funderat på om han kanske måste lägga av sa han (typ):

"Jag har gjort det faktiskt, inte än så länge på riktigt, att jag ska lägga av. Men jag är beredd på att det kan bli ett halvår till ett år till tills jag är helt återställd."

Dessutom har vissa av läkarna sagt att de tycker att han ska lägga av. Enligt prover verkar han inte lida av någon risk av att drabbas permanent vid en ny smäll. Men eftersom det tagit så pass lång tid och ännu inte riktigt gått framåt har han fått rådet att sluta spela ändå.

Det ska mycket till om Fernholm spelar match i Djurgården innan hans kontraktstid går ut.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Mattebo skrev:
I podcasten "Tobbe é klar" som lades ut 1 juli var Ferna gäst. I den sade han att han inte hade några planer på att spela hockey de närmaste 2-3 månaderna.

"Jag har gjort det faktiskt, inte än så länge på riktigt, att jag ska lägga av. Men jag är beredd på att det kan bli ett halvår till ett år till tills jag är helt återställd."

Dessutom har vissa av läkarna sagt att de tycker att han ska lägga av. Enligt prover verkar han inte lida av någon risk av att drabbas permanent vid en ny smäll. Men eftersom det tagit så pass lång tid och ännu inte riktigt gått framåt har han fått rådet att sluta spela ändå.

Det ska mycket till om Fernholm spelar match i Djurgården innan hans kontraktstid går ut.
Hörde också det, riktigt tråkigt för Fernholm! Och Forsberg fick 4 matchers avstängning.... :oops: :evil: :evil:
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Mattebo skrev:

Hörde också det, riktigt tråkigt för Fernholm! Och Forsberg fick 4 matchers avstängning.... :oops: :evil: :evil:
Skriv svar