Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Höglund och DIF skulle kunna vara bra för båda parter. Höglund skulle få speltid här och antagligen ganska mycket. Dock allt hänger på hans lönekrav 250k i månaden är helt uteslutet. minska ner det till 50k i månaden samt bonus om vi når slutspel så kan vi börja snacka.

Vi snackar ändå om en spelare som är 35 bast och inte fått direkt mycket speltid...
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Kall-El skrev:Höglund och DIF skulle kunna vara bra för båda parter. Höglund skulle få speltid här och antagligen ganska mycket. Dock allt hänger på hans lönekrav 250k i månaden är helt uteslutet. minska ner det till 50k i månaden samt bonus om vi når slutspel så kan vi börja snacka.

Vi snackar ändå om en spelare som är 35 bast och inte fått direkt mycket speltid...
Du drömmer nog lite, tror ingen spelare går med att lira hos oss för 50 000/månaden (förutom juniorerna)... 100 000- 150 000 minst + bonusar är nog ett lite mer realistiskt förslag.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Junisarna tror jag hade 10k var förra säsongen om jag kommer ihåg rätt.

några 150k kommer inte Höglund att få av oss den saken är säker. Tror inte det är många spelare i dagens trupp som tjänar över 150k i månaden.

Höglund är defenitivt inte värd det i alla fall.
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Junisar får 20k i månaden!
Djurgår'n tills jag dör!
Nickmeister

Inlägg av Nickmeister »

Höglund är inte värd mer han 50k, grabben kan ju inte åka grillor för fan. Blir less om han skriver på.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bladman skrev:Junisar får 20k i månaden!
Sorry 20 var det visst.

Faktum kvarstår dock att Höglund inte är värd över 100k i månaden.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Kall-El skrev:
Bladman skrev:Junisar får 20k i månaden!
Sorry 20 var det visst.

Faktum kvarstår dock att Höglund inte är värd över 100k i månaden.
Som jag har förstått det så väljer Höglund antingen FBK eller DIF... någon som har hört samma sak?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan ju vara så, men jag hoppas att detta är fel. Det lär bara finnas en forwardsplats kvar i truppen och jag hade nog hoppats på något mer nitressant namn än höglund. Kanske framför allt något yngre namn.

Men kan man få killen billigt kan det vara en bra signing.

Dock bör 95% av tillgänglig budget gå till backar.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

På Färjestads forum är de oroliga att tappa Höglund. Han har gjort en bra säsong och mycket mål. Men känns ju rätt seg, tycker jag.
mankan

Inlägg av mankan »

Höglund kan bli lika bra som han var för tre/fyra år sedan om han skulle komma till dif då han skulle få mycket mer speltid och det här med åldern lägg ner hur gammal är falk? Fast ska han ha för mycket i lön så säger även jag nej tack & hoppas på att dom lägger pengar på två riktigt bra backar...
Mankan
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hm, ja då var det klart att Patrk Lundh väljer Malmö. Synd att vi inte lyckades behålla honom.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ja, riktigt pissigt.

Meningslöst att ha en bra juniorverksamhet om de bästa ändå drar när de blir a-lagsaktuella.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Inte så mycket att göra åt då han själv tydligen ville till Malmö.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Adamski

Inlägg av Adamski »

Saxat ur Värmlands Folkblad:

Höglund väljer mellan FBK och Djurgården

Jonas Höglund kan lämna FBK för bittra rivalen Djurgården. Det är mellan de två klubbarna som han väljer.
- Men fokus ligger på att komma överens med Färjestad, säger Höglunds agent Joakim Persson.
Samtidigt kan Martin Johansson vara på väg bort.
VF-sporten har de senaste dagarna berättat om tvisten mellan Färjestad och Jonas Höglund.
Nu förhandlar parterna med varandra.
- Jag för diskussioner, med både Färjestad och Jonas själv, säger agenten Joakim Persson.
Än så länge fokuserar "Högga" på FBK, men även Djurgården ligger väldigt bra till.
- Jonas är en FBK-kille i botten och känner mycket för föreningen.
- Allt är inte pengar. Det handlar mycket om det sportsliga, vilken position i laget han skulle få.
Djurgården har redan tappat Dragan Umicevic och även Patric Hörnqvist kan lämna stockholmarna för NHL. Båda högerskyttar, och givetvis är en högerskytt av Höglunds kaliber hett eftertraktad.

Vi snackar alltså om en kille som på de tre senaste säsongerna gjort 60 mål och totalt 125 poäng på 197 matcher. Visserligen i Färjestad där det dräller av klassforwards - i DIF skulle han nog få kämpa sig till målchanserna i större utsträckning, men det skulle jag se som en sporre att utvecklas. Djurgården är knappast i en sådan position att man bara kan rata en spelare av Höglunds klass. Det är ju bra om fler än Bremberg och Hörnqvist bidrar till målproduktionen kommande säsong.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Min högst personliga gissning är att Lundh drar till MIF för att få mycket speltid. Synd bara att man lyckades få till en utlåning.
Skriv svar