Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Ja vi kan iaf utesluta en person 20 % här inne pratat om att vi skulle värva detta år. http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/i ... le68675.ab P.Kalus

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:Ja vi kan iaf utesluta en person 20 % här inne pratat om att vi skulle värva detta år. http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/i ... le68675.ab P.Kalus

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Nog för att sensei tar plats men jag skulle inte påstå att han utger 20% av hela forumet :wink:
Expert.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Det är både Sallinen och Regin som ryktas hit. Alltså inte antingen eller.

sören - sallinen - sillen
regin - mårtensson - samuelsson
brodin - ljungh - fällström
hank - hage - lundberg

ahnelöv - X
högström - norell
holm - falk
englund

Min dröm-lineup.
Sallinen spelar jättebra ihop med Cehlin. De tillsammans med Sören kan bli en drömkedja.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Bengan08 skrev:
Jim Morrison skrev:Det är både Sallinen och Regin som ryktas hit. Alltså inte antingen eller.

sören - sallinen - sillen
regin - mårtensson - samuelsson
brodin - ljungh - fällström
hank - hage - lundberg

ahnelöv - X
högström - norell
holm - falk
englund

Min dröm-lineup.
Är det verkligen sant att både ryktas vara på g? Låter nästan för bra för att vara sant. skrev inte Sallinen nyss ett långtidskontrakt med Lyxfällan?

Nej det var väl Toni Kähkönen som skrev nytt kontrakt med LIF?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10160
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev: Är verkligen Cehlin och Brodin rätt spelare att plocka in?

Jag ställer mig i alla fall ohyggligt tveksam till att någon av de två spelarna är bra nog för topp 6 samtidigt som de känns på tok för dyra för att hamna i någon av de andra linorna. Framför allt tror jag Brodin kommer bli på tok för dyr sett till vad han bidrar med.

Där menar i alla fall jag att man borde kunna få in bättre spelare för samma kostnad.
Agree!

Både Sillen och Brunk-Din skulle kännas som rent populistiska nostalgivärvningar.
Inte alls imponerad över deras utveckling.
(Med detta som utgångspunkt så räknar jag kallt med att DIF:s målsättning är att ha en mer slagkraftig trupp 2015-2016)
Och bara för att förtydliga.

kan man få Brodin till en vettig lön för en spelare som främst ses platsa i lina 3-4 ser jag inget fel med det alls. Tror dock att han skulle kosta topp 6 lön med enkelhet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kall-El skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Jag ställer mig i alla fall ohyggligt tveksam till att någon av de två spelarna är bra nog för topp 6 samtidigt som de känns på tok för dyra för att hamna i någon av de andra linorna. Framför allt tror jag Brodin kommer bli på tok för dyr sett till vad han bidrar med.

Där menar i alla fall jag att man borde kunna få in bättre spelare för samma kostnad.
Agree!

Både Sillen och Brunk-Din skulle kännas som rent populistiska nostalgivärvningar.
(Med detta som utgångspunkt så räknar jag kallt med att DIF:s målsättning är att ha en mer slagkraftig trupp 2015-2016)

kan man få Brodin till en vettig lön för en spelare som främst ses platsa i lina 3-4 ser jag inget fel med det alls. Tror dock att han skulle kosta topp 6 lön med enkelhet.
Brodin hade jag med pga ryktet som finns. Cehlin tycker jag har sett bättre ut än vad jag trodde att han skulle göra i Leksand. Nästan riktigt vass till och med. Lägg då till att han har varit skadad väldigt länge så gör det att jag tycker att det helt klart är intressant att ta in honom.

Både Brodin och Cehlin har, vad jag förstår, boende i Stockholm redan vilket gör att DIF inte behöver hjälpa till/stå för detta om man plockar in någon smålänning/transatlant istället.

Cehlin tror jag inte är speciellt dyr heller även om han säkert har spelat upp sin lön lite i Leksand. Brodin är väl dyrare men vad tror ni att han kommer kunna begära? Visserligen har han varit en av brynäs bästa spelare hela säsongen men han är varken spektakulär eller gör inte massor av poäng. 100-150?

Har ni några exempel på spelare som skulle kunna ta Sillen eller Brodins plats i min laguppställning?

Angående Holm så har vi, och kommer antagligen alltid ha, olika uppfattningar om honom. För mig är han en stabil SHL-back som vi inte bör slänga iväg hur som helst.
Född till sportchef.
ciirree

Inlägg av ciirree »

android skrev:
Kall-El skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Agree!

Brodin hade jag med pga ryktet som finns. Cehlin tycker jag har sett bättre ut än vad jag trodde att han skulle göra i Leksand. Nästan riktigt vass till och med. Lägg då till att han har varit skadad väldigt länge så gör det att jag tycker att det helt klart är intressant att ta in honom.

Både Brodin och Cehlin har, vad jag förstår, boende i Stockholm redan vilket gör att DIF inte behöver hjälpa till/stå för detta om man plockar in någon smålänning/transatlant istället.

Cehlin tror jag inte är speciellt dyr heller även om han säkert har spelat upp sin lön lite i Leksand. Brodin är väl dyrare men vad tror ni att han kommer kunna begära? Visserligen har han varit en av brynäs bästa spelare hela säsongen men han är varken spektakulär eller gör inte massor av poäng. 100-150?

Har ni några exempel på spelare som skulle kunna ta Sillen eller Brodins plats i min laguppställning?

Angående Holm så har vi, och kommer antagligen alltid ha, olika uppfattningar om honom. För mig är han en stabil SHL-back som vi inte bör slänga iväg hur som helst.
Jag delar uppfattning.
Och på kort sikt så tycker jag man gjorde rätt som tog in Fleury.
Men på längre sikt skulle jag gärna ha Cehlin där istället.

Han kommer vara superviktig för Leksand nu när Ritola (antagligen) blir borta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

ciirree skrev:
android skrev:
Kall-El skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Agree!

Jag delar uppfattning.
Och på kort sikt så tycker jag man gjorde rätt som tog in Fleury.
Men på längre sikt skulle jag gärna ha Cehlin där istället.

Han kommer vara superviktig för Leksand nu när Ritola (antagligen) blir borta.
Eller så har han gått på inspiration dessa matcher med Leksand och kommer bli kass nu. Svårt att veta. Lite chansning är det väl också, han har ju inte presterat på toppnivå över en hel säsongen i SHL/Elitserien. Men det har vi inte råd med i en tredjekedja heller.
Född till sportchef.
ciirree

Inlägg av ciirree »

android skrev: Eller så har han gått på inspiration dessa matcher med Leksand och kommer bli kass nu. Svårt att veta. Lite chansning är det väl också, han har ju inte presterat på toppnivå över en hel säsongen i SHL/Elitserien. Men det har vi inte råd med i en tredjekedja heller.
Ja det är svårt.

På Leksands forumet skyller ganska många på Guter och Cehlin. Men jag vet inte om dem vet vad det innebär att vara borta så länge från spel och sen förväntas prestera direkt.
Jag har sett ganska många matcher med Leksand på slutet och Cehlin har varit grym de senaste 4-5 matcherna.

Ganska enkelt att räkna ut att han skulle vara seg i starten eftersom han knappt spelat det här säsongen.

Fleury kanske rent av når sin peak nu. Svårt att veta. Men jag lägger mitt kort på Cehlin endå.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Nästan så man hoppas att Leksand åker ur så att det inte finns någon risk att de förlänger med Cehlin. För jag tror vi kan få honom för en rimlig summa pengar och någon annan klubb än Djurgården finns väl ändå inte, om inte han har stortrivts i Leksand dvs.
Tjänstefel att inte ta in honom till nästkommande säsong.

Brodin ställer jag mig frågandes till, hade varit nice att ha honom i truppen men skulle inte gråta om man sket i honom (vilket jag skulle om man inte förhandlade med Cehlin).
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Brodin är ju annars klasser bättre än Cehlin, men kostar väl dubbla pengen säkert. Är inte alls sugen på Cehlin. Kanske till en tredjekedja. Men då ska vi ha Jävligt bra killar i de två topplinorna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tar hellre Cehlin än Brodin. Men ser gärna båda. Båda har rätt fostran och sina bästa år framför sig.
Expert.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Även jag välkomnar både Cehlin och Brodin till nästa säsong.
Brodin är ju även en spelare som kan väcka laget om det ser sömnigt ut på isen. Killen kan tacklas. Vi behöver en sådan spelare i truppen, vi har visserligen Hank och Ahlén, men Brodin kör ju över målvakten om det behövs.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Spontant tar jag hellre Brodin än Cehlin då jag tror den förstnämnda gör ett bättre jobb för laget.

Dock tror jag fortfarande han skulle bli på tok för dyr för oss.

Båda dessa spelare känns dock som spelare för en lina 3, möjligtvis lina 2 för Brodin.

Av vad jag sett av Cehlin är det lina tre så det skriker om det och den typen av forwards har vi så vi kan gödsla med dem ungefär.

Borde vi inte snarast titta på spets istället?

Varken Cehlin eller Brodin är i alla fall för min del spets.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Spontant tar jag hellre Brodin än Cehlin då jag tror den förstnämnda gör ett bättre jobb för laget.

Dock tror jag fortfarande han skulle bli på tok för dyr för oss.

Båda dessa spelare känns dock som spelare för en lina 3, möjligtvis lina 2 för Brodin.

Av vad jag sett av Cehlin är det lina tre så det skriker om det och den typen av forwards har vi så vi kan gödsla med dem ungefär.

Borde vi inte snarast titta på spets istället?

Varken Cehlin eller Brodin är i alla fall för min del spets.
Varför behöver det ena utesluta det andra?
Expert.
Låst