Nej, tyvärr.. Har pinsamt dålig koll i år på NHL. Ser fram emot nästa år då jag hoppas ha lite mer relevanta insikter att dela med mig av och diskutera.SirDIFalot skrev:Går du på dom flesta matcherna nu?sensei skrev:Det blir hockey för hela slanten i helgen. Sabres hemma på lördag och Capitals hemma på söndag. Viktiga matcher kring strecket.
Tror lördagen blir rätt lugn med popcorn, kiss cams och sånt, men söndagsmatchen ser jag verkligen fram emot (dock inte plånboken..), senaste mötet small det på fint i närkamperna.
NHL
Re: NHL
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är ju grymt billigt att följa NHL. Köp Gamecenter Live på NHL.com så kan man hoppa mellan matcherna som man vill. Jag kör ju viaplay typ uteslutande för att ens få tillgång till det.sensei skrev:Nej, tyvärr.. Har pinsamt dålig koll i år på NHL. Ser fram emot nästa år då jag hoppas ha lite mer relevanta insikter att dela med mig av och diskutera.SirDIFalot skrev:Går du på dom flesta matcherna nu?sensei skrev:Det blir hockey för hela slanten i helgen. Sabres hemma på lördag och Capitals hemma på söndag. Viktiga matcher kring strecket.
Tror lördagen blir rätt lugn med popcorn, kiss cams och sånt, men söndagsmatchen ser jag verkligen fram emot (dock inte plånboken..), senaste mötet small det på fint i närkamperna.
Expert.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Testade ett roligt tips jag aldrig sett förut, ''minst en fight i matchen'' tack för dom cashen Carcillo, visste jag kunde lita på dig 

Spela fult
Liten kort rapport från helgen, första matchen på lördagen var jag på plats med min dotter så det blev popcorn och hela den biten. Det var alltså serieledande predators som kom på besök och inte sabres som jag skrev på fyllan ovan. Flyers vann på övertid.
Söndagens match mot capitals var väldigt bra även om den där riktiga hettan från sist saknades. Hela eventet blev väldigt trevligt med god öl, sprit och steak sandwiches. Flyers vinner med ett välförtjänt mål i slutminuterna inför en fullsatt arena.
I capitals blev jag väldigt imponerad av #25 Chimera som var väligt bra och har en imponerande pondus på isen. I flyers så är det väl mest det dåliga målvaktsspelet man tänker på, där behövs verkligen förbättring. I övrigt var Simmonds, som självklart är en favorit med många fajter på cv:t, väldigt bra.
Söndagens match mot capitals var väldigt bra även om den där riktiga hettan från sist saknades. Hela eventet blev väldigt trevligt med god öl, sprit och steak sandwiches. Flyers vinner med ett välförtjänt mål i slutminuterna inför en fullsatt arena.
I capitals blev jag väldigt imponerad av #25 Chimera som var väligt bra och har en imponerande pondus på isen. I flyers så är det väl mest det dåliga målvaktsspelet man tänker på, där behövs verkligen förbättring. I övrigt var Simmonds, som självklart är en favorit med många fajter på cv:t, väldigt bra.
Just det, Ovechkins skott måste man nästan se live. Vilken jäkla bössa han har, skotten kommer liksom från ingenstans och är sinnessjukt hårda.
-
Nu när Djurgårdens säsong börjar närma sig ett slut så läggs fokus för min del på NHL och Stanley Cup-slutspelet. Vad håller folk på?
Personligen håller jag på Nashville Predators och dess svenskar på västra sidan och Pittsburgh Penguins och Patric Hörnqvist på den östra.
Ps. började hålla på Predators innan det blev mainstream
, mestadels pga Bengan.
Personligen håller jag på Nashville Predators och dess svenskar på västra sidan och Pittsburgh Penguins och Patric Hörnqvist på den östra.
Ps. började hålla på Predators innan det blev mainstream

- Jim Morrison
Yandle till Rangers alltså... Win now.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Fatta om man också hade behållit Strålman, vilket jädra försvar det hade blivit. Nu vet jag iofs inte hur deras marginal till lönetaket ser ut, de kanske inte hade haft den möjligheten.Jim Morrison skrev:Yandle till Rangers alltså... Win now.
Härligt, hur mycket kostar Viaplay som du använder? Är inte det jättedyrt?SirDIFalot skrev:Det är ju grymt billigt att följa NHL. Köp Gamecenter Live på NHL.com så kan man hoppa mellan matcherna som man vill. Jag kör ju viaplay typ uteslutande för att ens få tillgång till det.sensei skrev:Nej, tyvärr.. Har pinsamt dålig koll i år på NHL. Ser fram emot nästa år då jag hoppas ha lite mer relevanta insikter att dela med mig av och diskutera.SirDIFalot skrev:Går du på dom flesta matcherna nu?sensei skrev:Det blir hockey för hela slanten i helgen. Sabres hemma på lördag och Capitals hemma på söndag. Viktiga matcher kring strecket.
Härligt, hur mycket kostar Viaplay som du använder? Är inte det jättedyrt?SirDIFalot skrev:Det är ju grymt billigt att följa NHL. Köp Gamecenter Live på NHL.com så kan man hoppa mellan matcherna som man vill. Jag kör ju viaplay typ uteslutande för att ens få tillgång till det.sensei skrev:Nej, tyvärr.. Har pinsamt dålig koll i år på NHL. Ser fram emot nästa år då jag hoppas ha lite mer relevanta insikter att dela med mig av och diskutera.SirDIFalot skrev:Går du på dom flesta matcherna nu?sensei skrev:Det blir hockey för hela slanten i helgen. Sabres hemma på lördag och Capitals hemma på söndag. Viktiga matcher kring strecket.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Haha!Sjöwall skrev:Härligt, hur mycket kostar Viaplay som du använder? Är inte det jättedyrt?SirDIFalot skrev:Det är ju grymt billigt att följa NHL. Köp Gamecenter Live på NHL.com så kan man hoppa mellan matcherna som man vill. Jag kör ju viaplay typ uteslutande för att ens få tillgång till det.sensei skrev:Nej, tyvärr.. Har pinsamt dålig koll i år på NHL. Ser fram emot nästa år då jag hoppas ha lite mer relevanta insikter att dela med mig av och diskutera.SirDIFalot skrev:Går du på dom flesta matcherna nu?sensei skrev:Det blir hockey för hela slanten i helgen. Sabres hemma på lördag och Capitals hemma på söndag. Viktiga matcher kring strecket.
Expert.
Detta borde uppmärksammas mer. Kan vara bra för vissa att se fler sidor hos Crosby.
Dessutom kommer väl Crosby att kallas brunkare hädanefter här antar jag

Capitals här, har bott i Washington så hade inte så mycket att säga till om!Kalliasson skrev:Nu när Djurgårdens säsong börjar närma sig ett slut så läggs fokus för min del på NHL och Stanley Cup-slutspelet. Vad håller folk på?
Ps. började hålla på Predators innan det blev mainstream, mestadels pga Bengan.
-
Lite OT kanske men men:
Finns det något svenskt NHL-forum? Nu när Stanley Cup-slutspelet börjar närma sig så måste man få ut sin abstinens på ett eller annat sätt. Då borde forum passa utmärkt tänkte jag.
Finns det något svenskt NHL-forum? Nu när Stanley Cup-slutspelet börjar närma sig så måste man få ut sin abstinens på ett eller annat sätt. Då borde forum passa utmärkt tänkte jag.
-
Tror på Capitals i år, mestadels pga Barry Trotz och att målvaktsspelet har blivit bättre i år. Trotz verkar också ha fått mer ordning på laget och framförallt Ovechkin, allt verkar inte kretsa kring honom lika mycket som tidigare.Mangemus skrev:Capitals här, har bott i Washington så hade inte så mycket att säga till om!Kalliasson skrev:Nu när Djurgårdens säsong börjar närma sig ett slut så läggs fokus för min del på NHL och Stanley Cup-slutspelet. Vad håller folk på?
Ps. började hålla på Predators innan det blev mainstream, mestadels pga Bengan.