Just kvaliteter är ju där Jocke brister, inte teka/ledare men i typ ALLT annat... han slöar ner varje kedja han spelar i, han är inte snabb nog med puck utan schabblar ofta bort den och öga för passningar tycker jag inte han är speciellt märkvärdig heller (vilket man kunde förvänta sig av en gammal rutinerad räv).. skottet är ju rätt uselt det också och han är inte kvick på rören heller... vet verkligen inte vad vi ska ha honom till förrutom att teka och "boosta det mentala" för de andra lirarna... Båset som ass. tränare känns som bästa plats för honom nästa säsong.Highwind skrev:Vi bör behålla Joakim Eriksson en säsong till. Hans värde för laget syns i hans speltid (20 min per match), ledaregenskaper och hans teckningstatistik. Ålder bör aldrig vara en faktor i sig. Vi måste se till spelares kvaliteter.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in
han kommer nog ändå lägga skridskorna på hyllan efter detta årcaptcash skrev:Just kvaliteter är ju där Jocke brister, inte teka/ledare men i typ ALLT annat... han slöar ner varje kedja han spelar i, han är inte snabb nog med puck utan schabblar ofta bort den och öga för passningar tycker jag inte han är speciellt märkvärdig heller (vilket man kunde förvänta sig av en gammal rutinerad räv).. skottet är ju rätt uselt det också och han är inte kvick på rören heller... vet verkligen inte vad vi ska ha honom till förrutom att teka och "boosta det mentala" för de andra lirarna... Båset som ass. tränare känns som bästa plats för honom nästa säsong.Highwind skrev:Vi bör behålla Joakim Eriksson en säsong till. Hans värde för laget syns i hans speltid (20 min per match), ledaregenskaper och hans teckningstatistik. Ålder bör aldrig vara en faktor i sig. Vi måste se till spelares kvaliteter.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Inget mot dig men det där är det dummaste jag läst på det här forumet. Jocke är väl den första som ska bort? Han är slut som spelare. Låt han komma in som assisterande sportchef eller någonting.Highwind skrev:Vi bör behålla Joakim Eriksson en säsong till. Hans värde för laget syns i hans speltid (20 min per match), ledaregenskaper och hans teckningstatistik. Ålder bör aldrig vara en faktor i sig. Vi måste se till spelares kvaliteter.
Vad vi ser på isen när vi kollar är subjektivt. Går passarna fram? Schabblar han med pucken? Kompenserar han sin långsamhet med rätt positioner på isen? Det som inte ljuger är statistiken. Varför väljer Säcken att spela honom 20 minuter om han Schabblar bort pucken, blir bortspelad och slår indianare? Hur mycket höjer hans attityd och krav övriga truppen? Mycket handlar om hur mycket kvalitet du får ut per krona. Kräver Jocke en lägre lön är han en självklar förlängning.captcash skrev:Just kvaliteter är ju där Jocke brister, inte teka/ledare men i typ ALLT annat... han slöar ner varje kedja han spelar i, han är inte snabb nog med puck utan schabblar ofta bort den och öga för passningar tycker jag inte han är speciellt märkvärdig heller (vilket man kunde förvänta sig av en gammal rutinerad räv).. skottet är ju rätt uselt det också och han är inte kvick på rören heller... vet verkligen inte vad vi ska ha honom till förrutom att teka och "boosta det mentala" för de andra lirarna... Båset som ass. tränare känns som bästa plats för honom nästa säsong.Highwind skrev:Vi bör behålla Joakim Eriksson en säsong till. Hans värde för laget syns i hans speltid (20 min per match), ledaregenskaper och hans teckningstatistik. Ålder bör aldrig vara en faktor i sig. Vi måste se till spelares kvaliteter.
Nej det är inte subjektivt, det är ren fakta.. jag skrev ju alla hans problem på isen och du svara med samma sak fast ett frågetecken bakom varje påstående??.. Ja.. exakt, precis så är han på isen.Highwind skrev:Vad vi ser på isen när vi kollar är subjektivt. Går passarna fram? Schabblar han med pucken? Kompenserar han sin långsamhet med rätt positioner på isen? Det som inte ljuger är statistiken. Varför väljer Säcken att spela honom 20 minuter om han Schabblar bort pucken, blir bortspelad och slår indianare? Hur mycket höjer hans attityd och krav övriga truppen? Mycket handlar om hur mycket kvalitet du får ut per krona. Kräver Jocke en lägre lön är han en självklar förlängning.captcash skrev:Just kvaliteter är ju där Jocke brister, inte teka/ledare men i typ ALLT annat... han slöar ner varje kedja han spelar i, han är inte snabb nog med puck utan schabblar ofta bort den och öga för passningar tycker jag inte han är speciellt märkvärdig heller (vilket man kunde förvänta sig av en gammal rutinerad räv).. skottet är ju rätt uselt det också och han är inte kvick på rören heller... vet verkligen inte vad vi ska ha honom till förrutom att teka och "boosta det mentala" för de andra lirarna... Båset som ass. tränare känns som bästa plats för honom nästa säsong.Highwind skrev:Vi bör behålla Joakim Eriksson en säsong till. Hans värde för laget syns i hans speltid (20 min per match), ledaregenskaper och hans teckningstatistik. Ålder bör aldrig vara en faktor i sig. Vi måste se till spelares kvaliteter.
Och att statistiken aldrig ljuger är fruktansvärt fel, men fine, gå du och kolla vem som har sämst plus/minus i laget.. ja, det är Jocke, visst spelar han mycket men vet inte om jag tycker -19 är OK för en ledande center...
EDIT: Dock som andra säger, i en tredje lina så absolut, kan in och teka i BP elr nått men det är max vad vi kan ha honom till om vi ska konkurrera och inte ligger i botten.
Senast redigerad av captcash den 2015-03-01 12:20:58, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skön eller? Jocke håller fortfarande hög kvalité! Sen är han inte en center för en första formation (vilket han själv även har uttryckt). Om han inte blir en av de två nya sportcheferna så ser jag honom gärna som i en 3:dje line, vilket han skulle göra riktigt bra.Mangemus skrev:Inget mot dig men det där är det dummaste jag läst på det här forumet. Jocke är väl den första som ska bort? Han är slut som spelare. Låt han komma in som assisterande sportchef eller någonting.Highwind skrev:Vi bör behålla Joakim Eriksson en säsong till. Hans värde för laget syns i hans speltid (20 min per match), ledaregenskaper och hans teckningstatistik. Ålder bör aldrig vara en faktor i sig. Vi måste se till spelares kvaliteter.
Men fick jag välja så hade jag gärna haft honom som vice sportchef alternativt hade det varit riktigt kul att se honom som assisterande tränare, men frågan om han inte är lite för drivande för att jobba med Säcken?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Jag hade velat ha Jocke som center i tredje eller fjärde som får många defensiva zonstarter och siktar på att vinna tillbaka pucken.
Jag hade gärna sett Jocke i en tredjelina eller fjärdelina till nästa säsong.
Däremot skall han inte spela i lina 1 eller 2.
Lägger Honken av borde ju Jocke vara den ideala ersättaren mellan Hank och vem nu tredje länken där kan tänkas bli.
Lägger Honken av borde ju Jocke vara den ideala ersättaren mellan Hank och vem nu tredje länken där kan tänkas bli.
Frågan är om han spelar tillräckligt fysiskt för att spela i vår 4:de kedja?Kall-El skrev:Jag hade gärna sett Jocke i en tredjelina eller fjärdelina till nästa säsong.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Jocke är så smart så det fixar han.Andspe skrev:Frågan är om han spelar tillräckligt fysiskt för att spela i vår 4:de kedja?Kall-El skrev:Jag hade gärna sett Jocke i en tredjelina eller fjärdelina till nästa säsong.
Dessutom om Jocke tar ett stort ansvar defensivt kan forwards vara än mer offensiva.
Har aldrig pratat om honom som center i 1a eller 2a linan. Jag tänker 3e eller 4e. Skönt att vi är överens om att Jocke bör stanna!captcash skrev:Nej det är inte subjektivt, det är ren fakta.. jag skrev ju alla hans problem på isen och du svara med samma sak fast ett frågetecken bakom varje påstående??.. Ja.. exakt, precis så är han på isen.Highwind skrev:Vad vi ser på isen när vi kollar är subjektivt. Går passarna fram? Schabblar han med pucken? Kompenserar han sin långsamhet med rätt positioner på isen? Det som inte ljuger är statistiken. Varför väljer Säcken att spela honom 20 minuter om han Schabblar bort pucken, blir bortspelad och slår indianare? Hur mycket höjer hans attityd och krav övriga truppen? Mycket handlar om hur mycket kvalitet du får ut per krona. Kräver Jocke en lägre lön är han en självklar förlängning.captcash skrev:Just kvaliteter är ju där Jocke brister, inte teka/ledare men i typ ALLT annat... han slöar ner varje kedja han spelar i, han är inte snabb nog med puck utan schabblar ofta bort den och öga för passningar tycker jag inte han är speciellt märkvärdig heller (vilket man kunde förvänta sig av en gammal rutinerad räv).. skottet är ju rätt uselt det också och han är inte kvick på rören heller... vet verkligen inte vad vi ska ha honom till förrutom att teka och "boosta det mentala" för de andra lirarna... Båset som ass. tränare känns som bästa plats för honom nästa säsong.Highwind skrev:Vi bör behålla Joakim Eriksson en säsong till. Hans värde för laget syns i hans speltid (20 min per match), ledaregenskaper och hans teckningstatistik. Ålder bör aldrig vara en faktor i sig. Vi måste se till spelares kvaliteter.
Och att statistiken aldrig ljuger är fruktansvärt fel, men fine, gå du och kolla vem som har sämst plus/minus i laget.. ja, det är Jocke, visst spelar han mycket men vet inte om jag tycker -19 är OK för en ledande center...
EDIT: Dock som andra säger, i en tredje lina så absolut, kan in och teka i BP elr nått men det är max vad vi kan ha honom till om vi ska konkurrera och inte ligger i botten.
Man behöver inte vara fysisk för att spela i en fjärdekedja, det betyder snarare att man inte har mycket puck vilket är dåligt.Andspe skrev:Frågan är om han spelar tillräckligt fysiskt för att spela i vår 4:de kedja?Kall-El skrev:Jag hade gärna sett Jocke i en tredjelina eller fjärdelina till nästa säsong.
Precis. Klart vettigare att alla allsvenska lag som går upp delar lika. Men alla elitserielag borde såklart pynta in!gost skrev:Vet inte om jag tycker det är bästa beslut. Känns ganska småaktigt att bara för att vi blev rejält utnyttjade av shl vilja att andra lag ska hamna i samma situation när det i det här fallet går att minska skadan genom att dela upp fallskärmen på fler lag.ciirree skrev: Bästa beslut där är att de lag som slår ut ett SHL lag betalar dennes fallskärm. Då blir det lika ___rättvist___ som när vi gick upp.
Känns klockren att ha kvar Joakim som tredje- eller fjärdecenter. Han har väl spelat i princip varenda match och gjort det bra. Han har fått spela alldeles för mycket bara.
Är det någon som har något köttigt sillyrykte kring vilket lag fallskärmen lirar i nästa år?