Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Rocker skrev:
m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html

"Jonas Höglund till Djurgården?
Ingen omöjlighet.
– Vi är intresserade av alla högerskyttar som är på marknaden, säger Johan Garpenlöv i Djurgårdens sportkommitté."

hmm hmm inget fan av Högga..men men rightare ´är han ju iaf....
Nej!!! Detta är absolut inte vad vi behöver...
Tror nog att det kan vara något DIF behöver,
Med tanke på att det endast fanns två som producerade förra året Linkan/Bengan.
Så kan det bli hur bra som helst att ha Höglund i en annan femma som dessutom har ett bra målsinne.
Enda nackdelen är att han börjar bli till åren.
Kan vara bra med två giftiga femmor.

Får vi dessutom två rutinerade/klass backar så ser det rikitgt bra ut.

Som andra sagt. Kanske kan få en nytändning i DIF??

Hellre Höglund som man vet producerar för FBK varje år, än klasèn.
Honom får vi ändå till nästa säsong ;)
när han insett att det va fel klubb att gå till.

Klasén har dessutom inte spelat i ES och därför vet vi inget hur han kommer bli.
Gillar säkra kort före osäkra,
Gillar inte man lägger pengar på juniorer som har tagits till skyarna av media för att sen inte utvecklas till den spelare klubben hade hoppats på.
There is no I in TEAM!!!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

35 bast i sommar, nej tack till Höglund. Killen håller i max 1-2 säsonger till och kan omöjligen vara den typ av klassanfallare som vi är ute efter.

Vi kan nog iofs locka med speltid, men knappast med de pengar som Höglund vill ha. Bättre att lägga de pengar vi har på två klassbackar. Om det sedan blir något över kan man kika på anfallare.

MIF skall visst ligga när våran Patrik Lundh. Jag trodde vi skulle behålla och satsa på unga lovande killar. Om ryktet stämmer hoppas jag innerligt att det rör sig om en utlåning.
Kung Bremberg
Kontakt:

??

Inlägg av Kung Bremberg »

DIF skulle kunna värva Martin Johansson är de nånting? :P
Adamski

Inlägg av Adamski »

Jag skulle då inte tacka nej till Höglunds tjänster. Fast å andra sidan förstår jag inte riktigt varför klubben valde att inte förlänga med Pelle Eklund efter förrförra säsongen då han gjorde 17 mål i ett riktigt kasst DIF. I princip lika bra målskytt alltså men knappast lika dyr som Höglund.
Bängan

Inlägg av Bängan »

Rocker skrev:
Huddinge skrev:Vad jag har hört så är DIF och Marusak ganska nära ett kontrakt.
Och det har du hört varifrån?
Ja det undrar jag också? Skulle vara en mycket bra insats om han kunde knytas upp till oss.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Kall-El skrev:35 bast i sommar, nej tack till Höglund. Killen håller i max 1-2 säsonger till och kan omöjligen vara den typ av klassanfallare som vi är ute efter.

Vi kan nog iofs locka med speltid, men knappast med de pengar som Höglund vill ha. Bättre att lägga de pengar vi har på två klassbackar. Om det sedan blir något över kan man kika på anfallare.

MIF skall visst ligga när våran Patrik Lundh. Jag trodde vi skulle behålla och satsa på unga lovande killar. Om ryktet stämmer hoppas jag innerligt att det rör sig om en utlåning.
Vore surt att tappa Lundh. Signa och låna ut till Malmö?
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

jensa öhling skrev:Höglund jobbar inget och kan inte åka skridskor. Dessutom fbk:are. Inget för oss.
Skitsamma, allt är intressant som har någon slags rutin...!
Saknar Kung Wikegård!
Huddinge

Inlägg av Huddinge »

Bängan skrev:
Rocker skrev:
Ja det undrar jag också? Skulle vara en mycket bra insats om han kunde knytas upp till oss.
Kan tyvärr inte avslöja källan men det är en mycket högt uppsat i föreningen och har stort inflytade i alla värvningar.
robin_3

Inlägg av robin_3 »

ja håller på och skickar in frågor om värvningar och sådant och vad som händer med marusak och backgänget.

är de nån här som kanske inte kommer chatta imorrn?eller är i skolan eller nåt?

jag skulle kunna ställa dom frågor ni har? :wink:
skulle va kul owuya stod nån match?
robin_3

Inlägg av robin_3 »

djjjj

Inlägg av djjjj »

robin_3 skrev:ja håller på och skickar in frågor om värvningar och sådant och vad som händer med marusak och backgänget.

är de nån här som kanske inte kommer chatta imorrn?eller är i skolan eller nåt?

jag skulle kunna ställa dom frågor ni har? :wink:
Tyvär har jag en viktigt ett prov imorgon den tiden så hade varit ul om hela chattet kan sparas o läggas ut på en ny tråd i forumet så att man kan läsa! Har ånga frågor en jag tror redan att du och dom andra som ska chatta har samma men vill jättegärna ha reda på allt som sagt:)
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Det är bekräftat från DIFs sida nu med :D
rikkard

Fernholm klar för LHC!

Inlägg av rikkard »

Jag har jättesäkra källor som har bekräftat att Fernholm har skrivit kontrakt med LHC och att detta presenteras imorgon. Synd att vi förlorar en av våra bästa backar, hoppas att vi hittar en lämplig ersättare.
robin_3

Inlägg av robin_3 »

asså jag blir frustrerad när jag hör folk säga saker och att dom har säkra källor jag blir så nervös och vill veta kan du inte säga vart du fick de ifrån?
Bängan

Inlägg av Bängan »

Huddinge skrev:
Bängan skrev:
Rocker skrev:
Kan tyvärr inte avslöja källan men det är en mycket högt uppsat i föreningen och har stort inflytade i alla värvningar.
Hoppas du har rätt! Vi är på rätt väg med Hörnqvist, och Marusak var utan tvivel vår bästa back de månader han spelade med oss. Skulle vara skönt med en så pass rutinerad back bland junisarna, sen hade han en skaplig bössa vill jag minnas när de flesta hade taskiga skott från blå som helt missade mål...
Ang Fernholm så borde ni glömt honom för länge sedan, det har ju stått klart en längre period att det blir annat än DIF om det inte fungerade i Pittsburg. Synd, helt klart, men bara att glömma honom.
Skriv svar