Kan man förvänta sig någon ny spelare?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kuremyr

Kan man förvänta sig någon ny spelare?

Inlägg av Kuremyr »

Tja!

Tänkte om det är någon som har lite mer koll än jag på vad DIF spanar på för tilltänkta nyförvärv, för de kan ju inte vara nöjd med den trupp vi har nu? Transferfönstret stänger ikväll och jag har läst rykten om andra lags tilltänkta förvärv, men om Djurgården har det vart tyst. Mitt förslag är att kicka "klassbacken Ryman" och plocka in en hyffsad back och en hyffsad anfallare, det är just det vi behöver.. hyffsade spelare, spelare som kanske kliver in i en andrafemma i HV... det skulle lyfta oss mycket.. några "leftovers" måste det väl gå att få tag på från andra sidan atlanten?
Peter

Re: Kan man förvänta sig någon ny spelare?

Inlägg av Peter »

Kuremyr skrev:Mitt förslag är att kicka "klassbacken Ryman" och plocka in en hyffsad back och en hyffsad anfallare
Visst skulle vi behöva förstärka backsidan och skaffa en eller två klasscentrar beroende på hur det ser ut för Ottosson.

Problemet med att "kicka" spelare är ju att kostnaden inte försvinner bara för att man skiljer dem från laget. De har ju ett giltigt kontrakt och finns det ingen paragraf som ger klubben rätt att ensidigt bryta kontraktet så är det bara att betala och se glad ut. Att någon spelare skulle vara så desperat att de godtog en sådan "kicka-mig" paragraf ser jag som ytterst osannolikt.
Det man kan göra är att försöka få någon att ta över kontraktet eller att i samförstånd med spelaren säga upp det. Men vem skulle vilja ha Ryman eller Mattson och varför i hela friden skulle de välja att bli arbetslösa? Och även om man hittar någon som är villig att ta över kontraktet så är det ju inte säkert att spelaren har någon lust att packa ihop familjen och flytta utan att ens få bättre betalt.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Räkna inte med en ny spelare till djurgåren idag. Vad jag har läst tycker styrelsen att det finns för dåliga spelare på marknaden för tillfället, man väljer hellre att avvakta.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Hade det funnits spelare med den kompetensen DIF vill ha till det priset DIF kan betala så hade man nog redan förstärkt truppen. Varför skulle det ändras idag? Det vore väl rätt dumt att vänta 10 omgångar om man ändå bara ger vika för paniken och tar första bästa man hittar.

Fernholm, Ragnarsson och Albelin ska vi nog glömma så fort som möjligt. Om Pittsburgh anser att Fernholm hade utvecklats bättre i Sverige så hade de aldrig skickat honom till ECHL. Ragnarsson är under kontrakt med Almtuna och det finns inget DIF kan göra åt saken. Albelin har flera gånger under ett antal år sagt att han inte tänker komma hem till Sverige.
robin_dif

Kjellberg

Inlägg av robin_dif »

Vet nån vad som har hänt med patric kjellberg??
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kjellberg

Inlägg av Cellus »

robin_dif skrev:Vet nån vad som har hänt med patric kjellberg??
Kjellberg gick o blev polis vad jag har hört.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

hehe... det var ju synd han var en riktigt bra hocket lirare!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Leksand har värvat Jarrod Skalde..tydligen NHL meriterad och en berest man med 24 klubbar bakom sig:]
isolerad

Inlägg av isolerad »

Så jäkla typiskt. Efter dagens förlust mot Mora lovade Engström nya spelare. TRANSFERFÖNSTRET STÄNGDE IGÅR!

Nu blir det att vänta sju matcher till den sjunde november. yes.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

isolerad skrev:Så jäkla typiskt. Efter dagens förlust mot Mora lovade Engström nya spelare. TRANSFERFÖNSTRET STÄNGDE IGÅR!

Nya spelare har ju "varit på gång" sedan innan säsongen började... Men antagligen har man fortfarande inte hittat rätt spelare (läs: rätt prislapp).
sajbermarmelad
Kontakt:

Inlägg av sajbermarmelad »

Alltså vi skulle nog behöva 15 st spelar ungefär.

PGA av att det finns c.a 5st som är ES-DUGLIGA, resten är Juniorer o avdankade pajasar..
isolerad

Inlägg av isolerad »

grandstoff skrev:
isolerad skrev:Så jäkla typiskt. Efter dagens förlust mot Mora lovade Engström nya spelare. TRANSFERFÖNSTRET STÄNGDE IGÅR!

Nya spelare har ju "varit på gång" sedan innan säsongen började... Men antagligen har man fortfarande inte hittat rätt spelare (läs: rätt prislapp).
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 13,00.html
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Ja, vi kan ju alltid hoppas.
Ormen

Inlägg av Ormen »

Nyköpings målvakt : Mattias Andersson / Gammal DIF'are har tydligen vänt åter efter 1 säsong + 7 matcher för NH..

* Rackarns osis *

:wink:
Ingen DIF'are men gillar att glida runt hos alla..
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Hur kan dom värva han nu är inte transfer fönstret stängt?
Skriv svar