Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Personligen tror jag mycket på vårt lag inför säsongen 07/08, vi har en mycket bättre trupp nu än för två år sen, jag tror dessutom att spelarna är mer revanshsugna, vill nog inte heller låta Linkan göra allt jobb igen(som media vill få det att framstå som).
Forwardsidan är helt klar tycker jag, fast ett riktigt bra nyförvärv skulle man inte tacka nej till.
Backsidan skulle det behövas två till, men som sagt långt tid kvar, men tror inte att det dröjer allt för länge innan dom presentera resterande spelare.
Hovet är ett måste om vi ska hänga med hockey eliten, men äger vi den så kommer vi ta över hockey Sverige igen det är jag helt övertygad om:)
Många gnäller och är oroliga om framtiden, ska ingen vara Djurgården går mot spännande tider, ta fotbollen bara som ett exepel där vände det när alla trodde det var kört.
varför gjorde det nu? Jo för vi är Djurgårn vi är nummer ett, vi viker oss inte.
Forwardsidan är helt klar tycker jag, fast ett riktigt bra nyförvärv skulle man inte tacka nej till.
Backsidan skulle det behövas två till, men som sagt långt tid kvar, men tror inte att det dröjer allt för länge innan dom presentera resterande spelare.
Hovet är ett måste om vi ska hänga med hockey eliten, men äger vi den så kommer vi ta över hockey Sverige igen det är jag helt övertygad om:)
Många gnäller och är oroliga om framtiden, ska ingen vara Djurgården går mot spännande tider, ta fotbollen bara som ett exepel där vände det när alla trodde det var kört.
varför gjorde det nu? Jo för vi är Djurgårn vi är nummer ett, vi viker oss inte.
Personligen tror jag mycket på vårt lag inför säsongen 07/08, vi har en mycket bättre trupp nu än för två år sen, jag tror dessutom att spelarna är mer revanshsugna, vill nog inte heller låta Linkan göra allt jobb igen(som media vill få det att framstå som).
Underbar inställning !!

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Se där, då tog jag inte i för mycket då. Detta bekräftar bara min övertygelse om att vi just nu saknar två klassbackar.isolerad skrev:Kan ju tillägga att om tabellen bara räknades efter 30 omgångar och framåt så kom DIF trea...BOMBOM BOUCHARD skrev:I och med att Fernholm och Marusak kom till oss under vintern blev vi ett lag som klart tillhörde topp 8:a. Tyvärr hade vi innan det satt oss i ett för stort underläge i serien för att det skulle räcka till slutspel i år . Utan dessa förstärkningar hade vi garanterat hamnat i kvalserien.
Två "Frylénvärvningar" till och kvalserien är nära. Så stor är skillnaden.
Så nära, men ändå så långt borta. Glöm inte bort att det är svårt att hitta två klassbackar och än svårare att få fram de pengar som krävs för dem. I detta fall kan dessutom tycka att sponsring av enskilda spelare borde vara lösningen. Låt större företag gå in och sponsra skall vi säga Jiris nya kontrakt och därmed hamnar det företaget på hans tröja. Borde rimligtvis gå att ordna två-tre sponsorer som vore villiga att hiva upp de stålar som krävs för att göra detta möjligt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Se där, då tog jag inte i för mycket då. Detta bekräftar bara min övertygelse om att vi just nu saknar två klassbackar.isolerad skrev:Kan ju tillägga att om tabellen bara räknades efter 30 omgångar och framåt så kom DIF trea...BOMBOM BOUCHARD skrev:I och med att Fernholm och Marusak kom till oss under vintern blev vi ett lag som klart tillhörde topp 8:a. Tyvärr hade vi innan det satt oss i ett för stort underläge i serien för att det skulle räcka till slutspel i år . Utan dessa förstärkningar hade vi garanterat hamnat i kvalserien.
Två "Frylénvärvningar" till och kvalserien är nära. Så stor är skillnaden.
En av de viktigaste frågorna på torsdag måste för övrigt vara; Hur mycket mer kan vi spendera på dessa båda backar, med andra ord hur mycket förstärkningar tillåter budgeten...
En annan är självklart vilken plats i hierarkien bland backarna Edvin är tänkt att få?
djjjj skrev:Personligen tror jag mycket på vårt lag inför säsongen 07/08, vi har en mycket bättre trupp nu än för två år sen, jag tror dessutom att spelarna är mer revanshsugna, vill nog inte heller låta Linkan göra allt jobb igen(som media vill få det att framstå som).
Skitbra skrivet som du säger ta vi över hovet så har vi tagit över hela hockey sverige inom en snar framtid och en egen arena är ett måste så enkelt är det... Två backar till och en forward sen så tycker jag att vi har ett bättre lag än vi haft dom två senaste åren!.
Mankan
Det var väl ändå ingen som på allvar räknade med Ekman? Och skulle han komma hem så inte fasen spelar han för 175 000 i månaden (som "Linkan" lär göra exklusive prestationsbaserade bonusar). Som Engström sa så satsar man på att värva två backar och lägga pengarna där i stället. Marusak var nog inte billig när han kom och Fernholm fick väl en (med Djurgårdens ekonomiska mått mätt) rätt hygglig slant han med. Likvärdiga ersättare för dessa bör det ju finnas pengar till eftersom jag räknar med att Angers och Dragans kontrakt är ungefär likvärdiga liksom Fryléns och Lidmans. Axelsson har inte mycket, DIF har som policy att betala juniorer max 20 000 i månaden. I och med att Lassila inte får förnyat kontrkat så bör det ju finnas någorlunda ekonomiskt utrymme - om inte så får man faktiskt ta sig råd och chansa lite, att åka ur blir ju rätt så mycket dyrare...
mankan skrev:djjjj skrev:Personligen tror jag mycket på vårt lag inför säsongen 07/08, vi har en mycket bättre trupp nu än för två år sen, jag tror dessutom att spelarna är mer revanshsugna, vill nog inte heller låta Linkan göra allt jobb igen(som media vill få det att framstå som).
Skitbra skrivet som du säger ta vi över hovet så har vi tagit över hela hockey sverige inom en snar framtid och en egen arena är ett måste så enkelt är det... Två backar till och en forward sen så tycker jag att vi har ett bättre lag än vi haft dom två senaste åren!.
Låter enkelt men ändå så svårt...
Två backar av bra klass är ett måste sen gäller det bara att hitta dem också och för en rimlig peng. En till forward tycker inte jag är ett måste att ha utan mer en bonus.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Och var har du hört det?Huddinge skrev:Vad jag har hört så är DIF och Marusak ganska nära ett kontrakt.
Jag skulle också kunna skriva något sådant utan att ha belägg för det men innerst inne vet jag att jag inte vet ett dyft.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html
"Jonas Höglund till Djurgården?
Ingen omöjlighet.
– Vi är intresserade av alla högerskyttar som är på marknaden, säger Johan Garpenlöv i Djurgårdens sportkommitté."
hmm hmm inget fan av Högga..men men rightare ´är han ju iaf....
Ingen omöjlighet.
– Vi är intresserade av alla högerskyttar som är på marknaden, säger Johan Garpenlöv i Djurgårdens sportkommitté."
- Remy Lebeau
Hm, ja lite intressant skulle det vara. Han gjorde trots allt 20 mål förra säsongen. Har sett sina bästa år, men han kanske får en nytändning som Bäcker?m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html
Ingen omöjlighet.
Nej!!! Detta är absolut inte vad vi behöver...m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html
Ingen omöjlighet.
Rocker skrev:Nej!!! Detta är absolut inte vad vi behöver...m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html
Ingen omöjlighet.
Vadå inte vad vi behöver? Är en spelare som höglund på väg till djurgården så är det ju bara en bonus om det nu skulle bli så att han kommer hellre han en danielsson om jag får säga vad jag tycker höglund har även rutin och kan han få igång sitt målskytte och så igen så är han en spelare av allra högsta klass...
Mankan
-