Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Mja, tycker Fleury har spelat upp sig dom senaste matcherna. Definitivt varit mer delaktig åtminstone. Men jag står nog ändå fast vid att, med hur bra Sillen sett ut dom senaste matcherna, han hade gjort nytta hos oss. Till ett överkomligt pris dessutom. Nåja, hoppas på honom nästa säsong. Ser mycket mer vuxen och stabil ut. Blandade nästan ihop honom med Ritola ibland.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Känns ändå grymt bra att Fleury levererade när det gällde som mest och att alla som tjänat in pengar kan lägga sig med gott samvete.
Fleury har varit bra på slutet, men jag vill inte se en förlängning där. In med Cehlin!
På hemvändarfronten, hur ser det ut med kontraktssituationen där borta? Josefson var det snack om under hösten, men han har kontrakt över nästa säsong också tror jag väl? Claesson spelar tydligen bra i AHL men har inte fått chansen i NHL, så han kanske vill hem om han inte får mer speltid snart!
Kristoffersson spottar in poäng i England. VÄRVA!
På hemvändarfronten, hur ser det ut med kontraktssituationen där borta? Josefson var det snack om under hösten, men han har kontrakt över nästa säsong också tror jag väl? Claesson spelar tydligen bra i AHL men har inte fått chansen i NHL, så han kanske vill hem om han inte får mer speltid snart!

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag gillar keps-classe. Men frågan är om han vill hem redan? Är nog villig att köra på ett tag till. Och andra frågan är ju om han är tillräckligt bra för att ta en av "spetsplatserna" på backsidan? För särskilt många fler platser finns det ju inte.Enbom skrev:Fleury har varit bra på slutet, men jag vill inte se en förlängning där. In med Cehlin!
Expert.
Hellre Claesson än Cehlin i alla fall.
Den sistnämnde har verkligen inte visat mycket i Leksand de matcher han fått spela.
Dessutom är Classe en backtyp som vi skriker efter.
Tror dock inte han är så sugen på att komma hem tyvärr.
Den sistnämnde har verkligen inte visat mycket i Leksand de matcher han fått spela.
Dessutom är Classe en backtyp som vi skriker efter.
Tror dock inte han är så sugen på att komma hem tyvärr.
Mikael Ahlén KAN få flytta på sig.
KG vill ha spets till de två första femmorna.
Positiva ord ang J20 med.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... en-satsar/
- Farstakostym
Neeeej, Ahlén är en sån jävla stark profil. INGEN fingertoppskänsla i de sportsliga besluten på senaste tiden. Brunkarkedjan är ju för fan GIVEN.ciirree skrev:Mikael Ahlén KAN få flytta på sig.
En profil och såklart tråkigt om han måste lämna men vi måste se till det sportsliga. Tror juniorer eller typ Lundberg utan problem fyller Ahléns skridskor.Farstakostym skrev:Neeeej, Ahlén är en sån jävla stark profil. INGEN fingertoppskänsla i de sportsliga besluten på senaste tiden. Brunkarkedjan är ju för fan GIVEN.ciirree skrev:Mikael Ahlén KAN få flytta på sig.
Blir Saviano kvar tro. Ser inte riktigt plats för honom heller. Börjar luta åt att jag vill ha kvar Basse. Han har varit vår bästa spelare på slutet. Det är bara hans jävla kropp man är skraj för. Ett prestationsbaserat kontrakt med bra bonusar!
Tråkigt om Ahlén inte får kontrakt, men samtidigt vi måste ju ta in nya spelare också och då måste några lämna.
Jag tror Saviano också får gå, Laruitzen kan vi släppa tycker jag, riktigt bra spelare när han är hel och frisk, men alldeles för skadedrabbad.
Jag tror Saviano också får gå, Laruitzen kan vi släppa tycker jag, riktigt bra spelare när han är hel och frisk, men alldeles för skadedrabbad.
- SirDIFalot
Lauritzen är inte dålig men känns som en sån lyx inte vi har råd med. Såna där typisk jävligt rutinerad SHL-spelare som kostar en hel del att ha i en tredje-fjärdeline men man vet vad man får ut. Hoppas vi har bättre spelare i förstakedjorna.mb81 skrev:En profil och såklart tråkigt om han måste lämna men vi måste se till det sportsliga. Tror juniorer eller typ Lundberg utan problem fyller Ahléns skridskor.Farstakostym skrev:Neeeej, Ahlén är en sån jävla stark profil. INGEN fingertoppskänsla i de sportsliga besluten på senaste tiden. Brunkarkedjan är ju för fan GIVEN.ciirree skrev:Mikael Ahlén KAN få flytta på sig.
Blir Saviano kvar tro. Ser inte riktigt plats för honom heller. Börjar luta åt att jag vill ha kvar Basse. Han har varit vår bästa spelare på slutet. Det är bara hans jävla kropp man är skraj för. Ett prestationsbaserat kontrakt med bra bonusar!
Expert.
- SirDIFalot
Ahlén och Saviano hamnar nog i kläm när spelare som Hage och Lundberg kommit in och fått kontrakt över nästa år. Vi har väldigt många som har kontrakt helt enkelt.
Expert.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Första inlägget uppdaterat med de senaste ryktena.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Håller väl med i stort men tycker han varit vår bästa spelare på slutet. Potentialen finns och han kan väl iaf inte kräva så mycket i lön efter varit så mycket skadad. Hade helt räknat bort honom till nästa säsong men börjar ändra mig. Skulle lätt kunna spela i en andrakedja så som han spelar nu iaf.SirDIFalot skrev:Lauritzen är inte dålig men känns som en sån lyx inte vi har råd med. Såna där typisk jävligt rutinerad SHL-spelare som kostar en hel del att ha i en tredje-fjärdeline men man vet vad man får ut. Hoppas vi har bättre spelare i förstakedjorna.mb81 skrev:En profil och såklart tråkigt om han måste lämna men vi måste se till det sportsliga. Tror juniorer eller typ Lundberg utan problem fyller Ahléns skridskor.Farstakostym skrev:Neeeej, Ahlén är en sån jävla stark profil. INGEN fingertoppskänsla i de sportsliga besluten på senaste tiden. Brunkarkedjan är ju för fan GIVEN.ciirree skrev:Mikael Ahlén KAN få flytta på sig.
Det skulle vara så förbannat sorgligt att se mediokra spelare som Hage och Lundberg i laget nästa år istället för Ahlén.
Avgå KG.
Avgå KG.
Att Hage/Lundberg skulle äta upp Ahléns plats har jag svårt att se, Hage kan gå rätt in på Honkens plats och Lundberg kan kampera med Bernhardt och Vejdemo i en fjärdelina. Problemet är snarare Heinerö/Rundqvist/Alvarez, av vilka det är svårt att se vem som skulle göra mer nytta än Ahlén. Se till att ordna nya klubbadresser till så många som möjligt av dem och låna ut övriga istället (det kommer trots allt vara tidernas huggsexa om spelare när ligan utökas med två lag till, eller för den delen till Hockeyallsvenskan som får in två nya lag).