SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Knappast Säckens fel att vi var usla i tredje perioden. Mannen har uträttat mirakel med små medel och ändå gnälls det. Tacksamt arbete!
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Sörensens reaktion efter målet: Obeskrivlig.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan inte fatta hur folk kan kritisera Säcken med tanke på vad han får ut av ett mycket begränsat material.

Tycker han gjort det ruskigt bra sedan han tog över ansvaret och ser det som självfallet att han fortsätter även över nästa säsong.

Och allra mest intressant är nog denna fråga:

Vem, som är tillgänglig, skulle göra ett bättre jobb med liknande material?
BigJ

Inlägg av BigJ »

Kall-El skrev:Kan inte fatta hur folk kan kritisera Säcken med tanke på vad han får ut av ett mycket begränsat material.

Tycker han gjort det ruskigt bra sedan han tog över ansvaret och ser det som självfallet att han fortsätter även över nästa säsong.

Och allra mest intressant är nog denna fråga:

Vem, som är tillgänglig, skulle göra ett bättre jobb med liknande material?
+1

Och dessutom en dag som denna....
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Kalliasson skrev:

Sörensens reaktion efter målet: Obeskrivlig.
Och där blev han Årets Järnkamin! :D
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev:
SirDIFalot skrev:
#10 skrev: Säcken var ju lack efter matchen för att vi inte vågade i tredje, så tror inte att han går ut med sånna direktiv till spelarna.
Då har han rätt otur att det bara "blir så" med varenda lag han coachat varenda säsong.
Jaha, då är du igång och gnäller på Säcken igen, t.o.m. en dag som denna då vi nått målet och det med 3 omgångar kvar.....

Vi hade alltså 3 spelare skadade till tredje, fyra om man ska räkna med Tellan, vi gick ju på knä stundtals. Från första hade vi dessutom två frilägesmål där vi var för offensiva, är då så konstigt att man vill säkra upp bättre bakåt?
Vad tror du forumet är till för? Seriöst?

Och nej. Man "säkrar" inte upp någonting genom att spela det spelet Säcken förespråkar så fort vi har ledning.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

En sak till. Norell och Holm är riktigt, riktigt duktiga spelare. Och den förstnämnda är fortfarande junior.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Fast är det inte så att Säcken spelar det spel som truppen klarar av?
Jag tror inte han skulle spela samma hockey ifall vi hade två riktigt bra kedjor som KAN föra spelet och vara offensivt lagda.
Har Säcken fått coacha ett lag med bra material?

Jag kan vara helt ute och cykla nu men jag känner att denna trupp inte skulle klara av att spela offensiv hockey.
Vi har hittat vårt spel och det har fungerat.

Till nästa säsong vill jag se två lekkamrater till Sören samt två till Ljungh (En ifall Samme fortsätter) plus två toppbackar. Ska ta och spekulera kring detta i rätt tråd så avslutar där.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:Fast är det inte så att Säcken spelar det spel som truppen klarar av?
Jag tror inte han skulle spela samma hockey ifall vi hade två riktigt bra kedjor som KAN föra spelet och vara offensivt lagda.
Har Säcken fått coacha ett lag med bra material?

Jag kan vara helt ute och cykla nu men jag känner att denna trupp inte skulle klara av att spela offensiv hockey.
Vi har hittat vårt spel och det har fungerat.

Till nästa säsong vill jag se två lekkamrater till Sören samt två till Ljungh (En ifall Samme fortsätter) plus två toppbackar. Ska ta och spekulera kring detta i rätt tråd så avslutar där.
Han har agerat precis likadant i både Linköping och Skellefteå.

Men ja, han är bra på att få lag att överleva. Därför jag förespråkade att ha kvar honom år 1 i SHL för att sedan gå vidare, en åsikt jag inte ändrat mig om såhär ett år senare, snarare står starkare vid.
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

När kan man förlänga säsongsbiljetterna?! Släpp dom NU!

Helt underbart. I tredje såg jag inte speciellt mycket av matchen helt ärligt, var mest fokuserad på sången och kika runt på Hovet från kurvan :lol: Så jävla glad att vi slapp straffar. Blev riktigt orolig när Mantas ställde sig, dels för Tellan men också för Mantas usla statistisk i straffar. Grymt att vi orkade avgöra, och på vilket sätt vi gjorde det!

Det finns dock fortfarande en (väldigt avlägsen) praktisk utgång att vi hamnar 7 och får hemmafördel i play in om vi tar minst 8 av 9 poäng samtidigt som Luleå inte tar en enda, alternativt 1 poäng. Målskillnaden är 19 mål emellan oss och Luleå, vilket är grymt många mål per match för att hämta in.

Jag ser hellre att vi har hemmafördel i play-in och att vi möter Brynäs, istället för Luleå. Grymt nöjd dock, så nu är det bara att köra. Ingen oro att hamna i 'kvalserien', vi har inget att förlora längre - KÖR BARA KÖR!

Tack för ikväll - Mycket bra insats av samtliga på plats. Dock besviken på (tjocka feta) sittplats som inte kan engagera sig en kväll som denna. :|
ciirree

Inlägg av ciirree »

Några roliga kommentarer från Leksands forum:

"Fy fan vad jag hatar jyrgården.

Fy fan vad jag ser fram emot första derbyt på Nya Söderstadion. Då ska de få, äckliga jävla apjävlar"

Bajen vare ja!

"Och så Patrik "poängkungen" Cehlin på det. Handplockad av mannen som "inte skulle lägga sig i det sportsliga". 10 raka i arslet and still counting...snacka om fiaskovärvning."

Man skyller på Cehlin som knappt spelat på hela säsongen.
Mash

Inlägg av Mash »

ciirree skrev:Några roliga kommentarer från Leksands forum:

"Fy fan vad jag hatar jyrgården.

Fy fan vad jag ser fram emot första derbyt på Nya Söderstadion. Då ska de få, äckliga jävla apjävlar"

Bajen vare ja!

"Och så Patrik "poängkungen" Cehlin på det. Handplockad av mannen som "inte skulle lägga sig i det sportsliga". 10 raka i arslet and still counting...snacka om fiaskovärvning."

Man skyller på Cehlin som knappt spelat på hela säsongen.
Fetmarkerade. Tänkte precis quota det :lol: Spela ner Bajen två gånger på ett år? Ja tack!

Bye bye Bajen!
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
#10 skrev: Säcken var ju lack efter matchen för att vi inte vågade i tredje, så tror inte att han går ut med sånna direktiv till spelarna.
Då har han rätt otur att det bara "blir så" med varenda lag han coachat varenda säsong.
Alltså sarg ut är en sedan tidigare känd konsekvens av säckenhockey. Samtidigt så har han klarat av en mycket svår uppgift. Lite kluven blir man, självklart. Med en större budget och en satsning på att vinna hela skiten kanske inte Säcken är rätt man, men i år skall han hyllas oavsett vad man anser om sarg-ut-backspel.
Men det GÅR faktiskt att spela en mer utvecklande hockey trots att man inte är rikast i serien. Dags att ta död på den myten.
Vet du någon tränare i vår prisklass som klarar av en sådan uppgift?

Tycker att man likväl kan köra Säcken minst ett år till. Det har han definitivt förtjänat. Skulle vara spännande att se vad han kan göra med en bra trupp i Djurgården.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Jag var aldrig orolig ;-) Nu vidare mot #17! :-D

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

SirDIFalot skrev:Den här matchen är tydligt bevis på varför jag inte vill ha Säcken som tränare i fortsättningen. Jag orkar inte mer.
Du tror att det var tränarorder att bli passiva och backa hem i tredje? Hage, Lauritz och Gysbers klev av och Leksand var tvungna att vinna. Klart det blir körigt.

Säcken var i intervjun efteråt kritisk till passiviteten men det är inte så konstigt med det vingklippta materialet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar