Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
robin_3

Inlägg av robin_3 »

om jag skulle sätta ihop femmorna(bara forwards orkar inte sätta ihop backarna) som vi har nu så skulle det se ut så här:

1 Hörna bäcker, bremberg

2 ölvestad ottoson fimpen

3 axelsson falk anger

4 engqvist ask danielsson

vad tycker ni?

vi säger att dif inte får in nå mer spelare. Då tycker JAG att det här är dom formationer som är bäst.
skulle va kul owuya stod nån match?
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

robin_3 skrev: vi säger att dif inte får in nå mer spelare. Då tycker JAG att det här är dom formationer som är bäst.
Får inte DIF någon mer spelare är det kvalserie direkt.
Saknar Kung Wikegård!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

robin_3 skrev:om jag skulle sätta ihop femmorna(bara forwards orkar inte sätta ihop backarna) som vi har nu så skulle det se ut så här:

1 Hörna bäcker, bremberg

2 ölvestad ottoson fimpen

3 axelsson falk anger

4 engqvist ask danielsson

vad tycker ni?

vi säger att dif inte får in nå mer spelare. Då tycker JAG att det här är dom formationer som är bäst.
Köper den uppställningen med två förändringar.

1. Byt plats på Axelsson och fimpen. Otto och Ölve måste ha en målskytt att spela med och detta är inte Fimpen.

2. Byt sedan plats på Fimpen och engqvist.

PÅ detta vis kan man med lite tur kanske ha 2 bra kedjor samt 2 fungerande diton. Skulle gärna se Faölken ihop med Anger och engqvist. Tror det skulle kunna funka rätt bra med två offensiva kort samt pappa Falk.

Ask, danilesson och Fimpen får sedan agera pumpande fjärde kedja...

Men detta hänger ju givetvis på det fakutm att Axelsson är så bra som jag tror att han är.

Tyvärr tror dock jag att Säcken kommer placera Anger ihop med Ölvestad och Ottosson vilket inte känns helt bra i mina ögon.
robin_3

Inlägg av robin_3 »

om jag ska va ärlig tycker jag att man ska leta ny tränare me personligen gillar jag inte säckens stil
skulle va kul owuya stod nån match?
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Kall-El skrev: Köper den uppställningen med två förändringar.

1. Byt plats på Axelsson och fimpen. Otto och Ölve måste ha en målskytt att spela med och detta är inte Fimpen.

PÅ detta vis kan man med lite tur kanske ha 2 bra kedjor samt 2 fungerande diton. Skulle gärna se Faölken ihop med Anger och engqvist. Tror det skulle kunna funka rätt bra med två offensiva kort samt pappa Falk.

Men detta hänger ju givetvis på det fakutm att Axelsson är så bra som jag tror att han är.

Tyvärr tror dock jag att Säcken kommer placera Anger ihop med Ölvestad och Ottosson vilket inte känns helt bra i mina ögon.

Exakt dem bytena jag också skulle ha gjort, dem kedjorna skulle kännas helt rätt men sen ska det funka i verkligheten också.

Första kedjan vet vi ju vad den går för och kan Bäcker höja sig kan det bli ännu bättre.

Andra formationen skulle se intressant ut med Ölvestad som banar vägen för Ottosson som lägger upp för Axelsson.

En tredje kedja med Anger, Falk och Enqvist skulle inte vara helt ofarliga i anfallszonen kanske ingen checking-line direkt men det har vi fjärde kedjan till.

Den fjärde är helt klart en avlastnings kedja som ska bara inte tacklas och göra livet surt för motståndarna, skulle vilja ser mer matchning på den här kedjan för förra säsongen gick vi i princip runt på tre kedjor och den fjärde fick knappt någon speltid alls.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

pekka21 skrev:

Exakt dem bytena jag också skulle ha gjort, dem kedjorna skulle kännas helt rätt men sen ska det funka i verkligheten också.

Första kedjan vet vi ju vad den går för och kan Bäcker höja sig kan det bli ännu bättre.

Andra formationen skulle se intressant ut med Ölvestad som banar vägen för Ottosson som lägger upp för Axelsson.

En tredje kedja med Anger, Falk och Enqvist skulle inte vara helt ofarliga i anfallszonen kanske ingen checking-line direkt men det har vi fjärde kedjan till.

Den fjärde är helt klart en avlastnings kedja som ska bara inte tacklas och göra livet surt för motståndarna, skulle vilja ser mer matchning på den här kedjan för förra säsongen gick vi i princip runt på tre kedjor och den fjärde fick knappt någon speltid alls.
Föreslår följande upplägg utifrån ovanstående - med ett tillägg - eftersom jag tyckte att Thörn gjorde det bättre än Danielsson när han fick chansen:

Jimmie - Otto - Axelsson
Linkan - Bäcker - Hörnqvist
Anger - Falk - Engqvist
Eklund - Ask - Thörn

Danielsson utgör extraspelare.
mankan

Inlägg av mankan »

Boråsaren skrev:
robin_3 skrev: vi säger att dif inte får in nå mer spelare. Då tycker JAG att det här är dom formationer som är bäst.
Får inte DIF någon mer spelare är det kvalserie direkt.

Kan bara hålla med till 100%
Mankan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fördelen med mitt förslag är dessutom det att ungtupparna / de nya spelarna slussas in tillsammans med folk som varit med förr. Man placerar inte t ex engqvist tillsammans med Axelsson och Falk i en fjärde lina som kanppt för känna på isen.

Med denna uppställning borde samtliga 4 linor får lika mycket istid, sedan låter man kedja ett och två gnugga på extra i PP medan Fimpen / Ask får slita ont tillsammans med Falk och någon annan spelare i BP.

Detta skulle också innebära att spelare som Bremberg och Otto skulle slippa slita ont i BP vilket borde föra med sig piggare spel i PP. Men, men det är en sak på pappret, en helt annan i vekligheten.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

I och med att Fernholm och Marusak kom till oss under vintern blev vi ett lag som klart tillhörde topp 8:a. Tyvärr hade vi innan det satt oss i ett för stort underläge i serien för att det skulle räcka till slutspel i år . Utan dessa förstärkningar hade vi garanterat hamnat i kvalserien.

Forwardssidan ser just nu okey ut, den räcker för slutspel.

Vi kommer att hamna i kvalserien om inte backsidan förstärks med minst en kvalitetsback plus att Marusak stannar.

Ribben och Liwing har ingen framtid hos oss, jag ser absolut inga framtidsbackar i dessa herrar, BORT fortast möjligt.

Detta är rena självklarheter och om inte ledningen ljög när de talade om satsning till nästa år borde en sådan trupp vara fullt rimlig att uppnå.

Enda skillnaden mot i år vore att satsa på två kvalitetsbackar redan från start, och inte vänta till vi ligger i botten efter halva serien som vi gjorde i år. Det borde vår anrika förening mäkta med, annars är det riktigt illa.

PS.
Frylén ser jag som en 5-6 back, är han tänkt som Fernholms ersättare ligger vi jävligt dåligt till.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

En liten undran bara; om Fernholm enligt rykten är klar för LHC, varför offentliggörs inte detta?
rikkard

Inlägg av rikkard »

Rocker skrev:En liten undran bara; om Fernholm enligt rykten är klar för LHC, varför offentliggörs inte detta?
För att hans Pittsburgh fortfarande har rättigheterna till honom. I bästa fall stannar han kvar hos dem.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Rocker skrev:En liten undran bara; om Fernholm enligt rykten är klar för LHC, varför offentliggörs inte detta?
Kanske för att det inte alls är klart, Fernholm måste först göra upp med Pittsburgh först innan han ens kan vara aktuell för LHC.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Hönqvist är väl fortfarande inte klar till nästa säsongen!
Han har väl iallafall inte skrivt något nytt avtal vad jag vet!
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Hörde bara nå surr om att Robin Jonsson är klar för Dif. Nån som vet nå om de?
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Östgöten skrev:
pekka21 skrev:

Föreslår följande upplägg utifrån ovanstående - med ett tillägg - eftersom jag tyckte att Thörn gjorde det bättre än Danielsson när han fick chansen:

Jimmie - Otto - Axelsson
Linkan - Bäcker - Hörnqvist
Anger - Falk - Engqvist
Eklund - Ask - Thörn

Danielsson utgör extraspelare.
Hmmm Thörn är väl inte kvar tyvärr. Hade hoppats att man skulle ge han en chans till då han var skadad mycket förra säsongen och helt ärligt känns Thörn bra myciket mer intressant än Danielsson, men men det är en annan historia. Fjärde linan skulle dessutom bli än tyngre att möta med Thörn.
Skriv svar