Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ska vi flytta på Säcken måste vi ha ett jävla namn på gång. Varken Dahlén eller Eriksson är det namnet! Dahlén har absolut inget att komma med som headcoach. Illa utdelning i såväl HV71 som Frölunda. Där han hade helt andra medel att jobba med. Som sportchef? Kanske, där är han visserligen ett oprövat kort, men klart mycket intressantare än Stoppel. Eriksson kan som sagt ersätta Zabel. Ett framtidsnamn i coachsammanhang. Gjort ett enormt jobb i Almtuna.
Dahlén som headcoach med våra medel, vore fullständig katastrof. Tror vi ska vara oerhört rädda om Säcken när vi är i det här skedet av vår historia. Vi ska som smålag etablera oss i högsta serien. Klart som fan att vi inte kommer att kunna trolla fram multimiljoner mer i spelarbudget till nästa säsong. Något som skulle krävas för att våga gambla med en sådan som Ulf Dahlén.
Dahlén som headcoach med våra medel, vore fullständig katastrof. Tror vi ska vara oerhört rädda om Säcken när vi är i det här skedet av vår historia. Vi ska som smålag etablera oss i högsta serien. Klart som fan att vi inte kommer att kunna trolla fram multimiljoner mer i spelarbudget till nästa säsong. Något som skulle krävas för att våga gambla med en sådan som Ulf Dahlén.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Med tanke på att vi bantat organisation och inte riktigt kommit upp i SHL-nivå avseende övriga kostnader (personal, kansli etc) så tror jag vi har en del pengar att ta av när vi får mer TV-pengar. Speciellt när vi nu lär göra ett riktigt bra resultat i år.ciirree skrev:Men hur mycket mer pengar kan det bli?-daniel- skrev:Tror att vi kommer öka spelarbudgeten tämligen radikalt till nästa säsong, faktiskt. Vi börjar så smått växa in i SHL-kostymen och lär väl landa på vettiga nivåer igen. Speciellt om vi skulle lyckas oss traggla förbi ett eventuellt Play-in.
Vad jag förstått det så får vi "vanlig" del i TV pengarna nästa säsong. Men sen tillkommer ju två lag till. Det kommer alltså delas mellan 14 och inte 12 lag. Sen får vi inte något från kommunen heller.
Det lär väl ta mer än en säsong för att hamna på vettiga nivåer kan tyckas.
Säger inte att vi kommer få en jättemycket högre budget men den kommer bli en del högre, det törs jag nästan lova.
Håller med, tror vi kommer öka från 28 miljoner till kanske 40 miljoner.-daniel- skrev:Med tanke på att vi bantat organisation och inte riktigt kommit upp i SHL-nivå avseende övriga kostnader (personal, kansli etc) så tror jag vi har en del pengar att ta av när vi får mer TV-pengar. Speciellt när vi nu lär göra ett riktigt bra resultat i år.ciirree skrev:Men hur mycket mer pengar kan det bli?-daniel- skrev:Tror att vi kommer öka spelarbudgeten tämligen radikalt till nästa säsong, faktiskt. Vi börjar så smått växa in i SHL-kostymen och lär väl landa på vettiga nivåer igen. Speciellt om vi skulle lyckas oss traggla förbi ett eventuellt Play-in.
Vad jag förstått det så får vi "vanlig" del i TV pengarna nästa säsong. Men sen tillkommer ju två lag till. Det kommer alltså delas mellan 14 och inte 12 lag. Sen får vi inte något från kommunen heller.
Det lär väl ta mer än en säsong för att hamna på vettiga nivåer kan tyckas.
Säger inte att vi kommer få en jättemycket högre budget men den kommer bli en del högre, det törs jag nästan lova.
Säcken känns perfekt för att ett lag med begränsade resurser (ekonomi och spelarmässigt). Men vill man och kan man bygga framåt så är det rätt om man ställer honom åt sidan.
Att ha honom ett år som detta var nog mer än nödvändigt. Och jag har också reagerar på hans coachning och val denna säsong. Men målet var att ligga kvar i högsta serien denna säsong, och där verkar han ha lyckats.
Att ha honom ett år som detta var nog mer än nödvändigt. Och jag har också reagerar på hans coachning och val denna säsong. Men målet var att ligga kvar i högsta serien denna säsong, och där verkar han ha lyckats.
2014-04-07, vad hände?
- Jim Morrison
Jag blir glad när jag läser att ledningen är missnöjda med Säcken. Hans spelsätt är extremt omodernt, utdaterat och ohållbart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
I Wikegårds podd så gick Andreas Johanssson ut med att han tjänar 120 000 kr i månaden. Och då tillade han att han var ganska säker på att han tjänade bland de sämsta pga att han är nykomling som huvudtränare.
Iofs så tror jag Säcken också ligger nere i bottenskiktet på tränarlöner.
Men att Ros tror att Säcken är #4 för i år tvekar jag starkt på. Skulle vara konstigt om man kickade honom i det här skedet. Efter säsongen kan det absolut ske. Under pågående säsong? Njaaa..
Apropå TV-pengar så blir det väl antagligen någon summa mindre då man ska dela på 14 istället för 12, men så som jag har uppfattat det så kommer den gemensamma summan att öka.
Sorry för luddigheten, kan inte formulera mig idag.
Edit: Johansson sade iofs nu när jag tänkte efter att han var ganska säker på att han tjänade sämst av alla tränare i SHL.
Edit2: "Jag tjänar nog sämst i SHL" - Andreas Johansson.
Iofs så tror jag Säcken också ligger nere i bottenskiktet på tränarlöner.
Men att Ros tror att Säcken är #4 för i år tvekar jag starkt på. Skulle vara konstigt om man kickade honom i det här skedet. Efter säsongen kan det absolut ske. Under pågående säsong? Njaaa..
Apropå TV-pengar så blir det väl antagligen någon summa mindre då man ska dela på 14 istället för 12, men så som jag har uppfattat det så kommer den gemensamma summan att öka.
Sorry för luddigheten, kan inte formulera mig idag.

Edit: Johansson sade iofs nu när jag tänkte efter att han var ganska säker på att han tjänade sämst av alla tränare i SHL.
Edit2: "Jag tjänar nog sämst i SHL" - Andreas Johansson.
Senast redigerad av Kalliasson den 2015-02-27 13:10:10, redigerad totalt 1 gånger.
Hans matchcoachning och syn på juniorerna är väl det jag är mest besviken på. Samtidigt så vet jag inte om jag tycker att Dahlén vore någon vidare ersättare. Vi borde snarare sikta in oss på Anders Forsberg.Jim Morrison skrev:Jag blir glad när jag läser att ledningen är missnöjda med Säcken. Hans spelsätt är extremt omodernt, utdaterat och ohållbart.
Eriksson känns spännande.
Avgå Jocke.
Om jag inte minns helt fel fick alla lag (utom vi) 28 miljoner i TV-pengar. Vi gav väl bort sex miljoner till gnaget och borde fått 22 miljoner kvar.
Jag har för mig att TV-avtalet sträcker sig över nästa säsong så intäkterna därifrån borde bli ungefär som i år. (D.v.s. 28 x 12 miljoner = 336 miljoner)
Om det nu blir 14 lag bör alla få ungefär 336 / 14 miljoner = 24 miljoner.
Vi borde alltså få ca 2 miljoner mer nästa år medan alla andra forna SHL-lag får tappar fyra miljoner.
Eftersom det bara blir 52 omgångar nästa år kommer vi dessutom ha en mindre hemmamatch som säkert sänker intäkterna en del. Visserligen slipper vi kostnaderna för två bortamatcher.
Jag har för mig att TV-avtalet sträcker sig över nästa säsong så intäkterna därifrån borde bli ungefär som i år. (D.v.s. 28 x 12 miljoner = 336 miljoner)
Vi borde alltså få ca 2 miljoner mer nästa år medan alla andra forna SHL-lag får tappar fyra miljoner.
Eftersom det bara blir 52 omgångar nästa år kommer vi dessutom ha en mindre hemmamatch som säkert sänker intäkterna en del. Visserligen slipper vi kostnaderna för två bortamatcher.
-
Till skillnad från kommundopingen så har iaf alla samma villkor till nästkommande säsong, både vad gäller tv-avtalet och en mindre hemmamatch.DIF-DIF skrev:Om jag inte minns helt fel fick alla lag (utom vi) 28 miljoner i TV-pengar. Vi gav väl bort sex miljoner till gnaget och borde fått 22 miljoner kvar.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Det som kan tala mot Säcken är att om vi vill värva "spets" kan det vara ett hinder när "spets" inte vill ansluta till Säckens syn på hockey. Säcken ska få stå staty för åren han höll oss kvar i ES, för att han tog upp oss ur HA och att han höll oss kvar(?) i SHL. Men han ska inte stå i båset om vi ska få tag på "spets" som spelar hem guldet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tror också vi kommer ha en "ok" budget nästa år faktiskt. Säkert närmare 10 miljoner mer än vad vi har denna säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Jävligt klantigt om man har förlängt med Säcken över tre år, om det finns med i bilden att byta tränare den dagen ekonomin tillåter ett bättre spelarmaterial. Letar man efter en ny huvudtränare hoppas jag att det är något som sker i samförstånd med Säcken, då han vad jag förstått var tveksam till att förlänga redan inför säsongen och eventuellt vore positiv till en roll inom juniorverksamheten igen.
- SirDIFalot
Det var Challe som förlängde med Säcken i tre år.Puckey skrev:Jävligt klantigt om man har förlängt med Säcken över tre år, om det finns med i bilden att byta tränare den dagen ekonomin tillåter ett bättre spelarmaterial. Letar man efter en ny huvudtränare hoppas jag att det är något som sker i samförstånd med Säcken, då han vad jag förstått var tveksam till att förlänga redan inför säsongen och eventuellt vore positiv till en roll inom juniorverksamheten igen.
Expert.
Var det inte så att han fick ett avtal att om han inte får fortsätta som A-lagstränare då ändå finnas kvar inom organisationen i tex J20? Så antagligen är detta treårskontrakt med denna klausul och han "gärna" stiger åt sidan när rätt ersättare finns?SirDIFalot skrev:Det var Challe som förlängde med Säcken i tre år.Puckey skrev:Jävligt klantigt om man har förlängt med Säcken över tre år, om det finns med i bilden att byta tränare den dagen ekonomin tillåter ett bättre spelarmaterial. Letar man efter en ny huvudtränare hoppas jag att det är något som sker i samförstånd med Säcken, då han vad jag förstått var tveksam till att förlänga redan inför säsongen och eventuellt vore positiv till en roll inom juniorverksamheten igen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
Ingen aning. Inte hört eller läst någonting om det i alla fall.seppuko skrev:Var det inte så att han fick ett avtal att om han inte får fortsätta som A-lagstränare då ändå finnas kvar inom organisationen i tex J20? Så antagligen är detta treårskontrakt med denna klausul och han "gärna" stiger åt sidan när rätt ersättare finns?SirDIFalot skrev:Det var Challe som förlängde med Säcken i tre år.Puckey skrev:Jävligt klantigt om man har förlängt med Säcken över tre år, om det finns med i bilden att byta tränare den dagen ekonomin tillåter ett bättre spelarmaterial. Letar man efter en ny huvudtränare hoppas jag att det är något som sker i samförstånd med Säcken, då han vad jag förstått var tveksam till att förlänga redan inför säsongen och eventuellt vore positiv till en roll inom juniorverksamheten igen.
Expert.