Kan inte det lika gärna vara Simon Gysbers? Åtminstone så som han har spelat hittills.Rix skrev:Jag har egentligen inget emot om Samme förlänger, han är antagligen vår bästa spelare när han är hel, problemet är ju bara det att han är skadedrabbad och ett år till lär ju knappast underlätta. Men om vi kan ta in bra spets och behålla honom till ett rimligt pris då är jag absolut positiv till en förlängning.
Press är en väldigt duktig spelare, likaså Oscar Englund, men det är inte dessa backar vi behöver. Vi behöver rejäl spets, backar som kan vara ledande i 55 omgångar. Typ Cory Murphy/Tim Heed etc, backar som inte bara håller i SHL utan också kan producera.
Jag skulle vilja att DIF värvar enligt följande:
1. Spetscenter, en given förstacenter måste vi ha, denna spelare får kosta mycket i mina ögon, vi alla har sett hur jobbigt det är utan en duktigt förstacenter.
2. PP back, vårt PP är helt okej, med en skicklig förstacenter och en duktigt back i PP så kommer vi höja oss.
3. Tvåvägsback - En duktig back åt båda hållen som kan lira i ett första/andra backpar.
4. Spetsforward - Målskytt/poängspelare, helt enkelt en spelare som gör en jävla massa poäng.
Egentligen kan man kasta om ordningen på 3-4 då båda är viktiga beroende på hur resten av laget utvecklas.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Det skulle det absolut kunna vara, gillar det jag har sett av honom. Men samtidigt har han inte spela så många matcher så det är svårt att säga ännu. Jag räknar kallt med att Nordlund inte får förlängt och där är Gysbers ett bra alternativ.Kalliasson skrev:Kan inte det lika gärna vara Simon Gysbers? Åtminstone så som han har spelat hittills.Rix skrev:Jag har egentligen inget emot om Samme förlänger, han är antagligen vår bästa spelare när han är hel, problemet är ju bara det att han är skadedrabbad och ett år till lär ju knappast underlätta. Men om vi kan ta in bra spets och behålla honom till ett rimligt pris då är jag absolut positiv till en förlängning.
Press är en väldigt duktig spelare, likaså Oscar Englund, men det är inte dessa backar vi behöver. Vi behöver rejäl spets, backar som kan vara ledande i 55 omgångar. Typ Cory Murphy/Tim Heed etc, backar som inte bara håller i SHL utan också kan producera.
Jag skulle vilja att DIF värvar enligt följande:
1. Spetscenter, en given förstacenter måste vi ha, denna spelare får kosta mycket i mina ögon, vi alla har sett hur jobbigt det är utan en duktigt förstacenter.
2. PP back, vårt PP är helt okej, med en skicklig förstacenter och en duktigt back i PP så kommer vi höja oss.
3. Tvåvägsback - En duktig back åt båda hållen som kan lira i ett första/andra backpar.
4. Spetsforward - Målskytt/poängspelare, helt enkelt en spelare som gör en jävla massa poäng.
Egentligen kan man kasta om ordningen på 3-4 då båda är viktiga beroende på hur resten av laget utvecklas.
Skulle också gärna se att Gysbers ersätter Nordlund eller Fernholm eventuellt.
Det vi behöver är ju verkligen 2-3 riktiga toppnamn (plus ersättare till Samuelsson om han lägger av), hockeyallsvenskan känns helt irrelevant för mig till nästa säsong. Självklart finns det en poäng i att plocka hem prospekt i hopp om det stora genombrottet, men med tanke på att det är allt vi gjort för den här säsongen tycker jag att vi har så att det räcker för att skippa det tänket över en säsong.
Thoresen - Mårtensson - Samuelsson (alternativt M. Kempe om S drar sig tillbaka)
Sörensen - Ljungh - Fällström
Hage - Hank - Ahlén
Lundberg - Vejdemo - Bernhardt
Då har en sådan uppställning redan utelämnat Saviano (utgående), Alvarez (kära Malmö, ni kan få tillbaks honom), Rundqvist (låna ut), Heinerö (låna ut), Jocke (ass. sportchef?), Nilson, Holmqvist, Fleury och Lauritzen.
Hur som helst - förlänger mycket hellre med Saviano än plockar in nya allsvenska namn. Hur mycket jag än gillar hans ettrighet måste vi få in en riktig förstakedja, och då behåller jag hellre Hage/Hank/Ahlén i tredje och låter fjärdekedjan bli jävligt billig med vår ekonomi i åtanke. Ska vi klippa banden till någon som faktiskt gjort det okej, varit med och burit upp föreningen i SHL och dessutom uppges vara en av de viktigare personerna socialt sett så kan det bara inte bli för allsvenska chansningar.
Sidenote: Skulle det mot alla odds finnas ekonomiskt utrymme kvar till något fräsigare än en junislina vore tanken på Daniel Brodin jävligt kittlande. En tredjelina med Saviano - Hank - Brodin vore sjukt jobbig att möta, och skulle med största sannolikhet forcera in en hel del poäng. Att direkt efteråt kasta in Lundberg - Hage - Ahlén skulle nöta ner de flesta lag. Sen skulle Brodin säkert klara av att kliva upp i första/andra vid skador så att man kan undvika allt för stora skiften i kedjorna av skadeskäl.
Thoresen - Mårtensson - Samuelsson (alternativt M. Kempe om S drar sig tillbaka)
Sörensen - Ljungh - Fällström
Hage - Hank - Ahlén
Lundberg - Vejdemo - Bernhardt
Då har en sådan uppställning redan utelämnat Saviano (utgående), Alvarez (kära Malmö, ni kan få tillbaks honom), Rundqvist (låna ut), Heinerö (låna ut), Jocke (ass. sportchef?), Nilson, Holmqvist, Fleury och Lauritzen.
Hur som helst - förlänger mycket hellre med Saviano än plockar in nya allsvenska namn. Hur mycket jag än gillar hans ettrighet måste vi få in en riktig förstakedja, och då behåller jag hellre Hage/Hank/Ahlén i tredje och låter fjärdekedjan bli jävligt billig med vår ekonomi i åtanke. Ska vi klippa banden till någon som faktiskt gjort det okej, varit med och burit upp föreningen i SHL och dessutom uppges vara en av de viktigare personerna socialt sett så kan det bara inte bli för allsvenska chansningar.
Sidenote: Skulle det mot alla odds finnas ekonomiskt utrymme kvar till något fräsigare än en junislina vore tanken på Daniel Brodin jävligt kittlande. En tredjelina med Saviano - Hank - Brodin vore sjukt jobbig att möta, och skulle med största sannolikhet forcera in en hel del poäng. Att direkt efteråt kasta in Lundberg - Hage - Ahlén skulle nöta ner de flesta lag. Sen skulle Brodin säkert klara av att kliva upp i första/andra vid skador så att man kan undvika allt för stora skiften i kedjorna av skadeskäl.
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jensen är klar för Frölunda till nästa säsong så det namnet kan strykas direkt.Mårten_ skrev:Joey Tenute från Malmö kanske vore något?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11557
Jesper Jensen från Rögle är rätt vass han också:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18860
- Farstakostym
Lite spridda skurar vilka som ska bort, vilka är självskrivna att stanna då tycker ni?
Tellan, Armalis, Arnesson, Norell, Holm, Falk, Sörensen, Fällström, Ljungh, Hank, Samuelsson, Saviano och Ahlén (inte för sina kvalitéer utan för att han är en ikon, andas järnkamin)
Tellan, Armalis, Arnesson, Norell, Holm, Falk, Sörensen, Fällström, Ljungh, Hank, Samuelsson, Saviano och Ahlén (inte för sina kvalitéer utan för att han är en ikon, andas järnkamin)
-
Arnesson spelar med största sannolikhet i Boston Bruins organisation nästa säsong.Farstakostym skrev:Lite spridda skurar vilka som ska bort, vilka är självskrivna att stanna då tycker ni?
Jakob Lilja i rögle har tagit ett stort kliv i utvecklingen. Någon som vet hur det ser ut där?
-
- Säsongskort: Ja
Hur ofta ser du tränare i SHL coacha femmor mot femmor? Du förstår väl att DIF har sista byte i varannan match? Om Nordlund vore så dålig skulle han väl möta motståndarnas bästa lina varannan match. Om 90% som du säger ser att han är så dålig ser väl även motståndarnas tränare det får jag förmoda. De har högre kompentens än oss här inne på forumet.ciirree skrev:Så fort någon tycker lika som en annan. Kopierar man då?KYLERKYLER skrev:*text*
Jag håller med mycket i det några här på forumet skriver. Men det handlar inte om att jag vill kopiera någon, det handlar helt enkelt om att jag tycker samma sak.
Det är ingen hemlighet att Nordlund inte använder sin storlek fullt ut. Det är inte bara jag som tycker det. Och jag nämnde tacklingsstatistiken för att du säger att alla backar i vårat lag åker och petar med klubban. Inte för att jag tycker att den som tacklar mest, är bäst.
Jag började spela hockey vid 5 års ålder tills jag var 15. Om du nu så gärna ville veta.
Om vi tar statistiken då. Även OM +/- hade varit en viktig del i hur bra en back är. Hur är Nordlunds +2 något att skryta med? Det förstår jag inte.
Hade Nordlund haft +10 i det här läget så hade jag fortfarande tyckt samma sak om honom.
"Alexander Deilert har 0 i +/-. Han är våran näst bästa back"
Ex. Gysbers spelar mot SHL's sämsta kedja och har en kväll +2.
Arnesson spelar mot SHL's bästa kedja och har -4.
Hur ska du kunna dra någon nytta av den statistiken? Förklara gärna.
Då du själv spelat ishockey ska du haft tränare som lärt dig styra spelare utan att tackla. Jag förmodar det i alla fall. Det är skillnad på att peta klubba och glida med än att ligga tätt och trycka ut. Att han som du då tycker inte använder kroppen tillräckligt må ju så vara. Jämfört med andra backar i DIF är han klart i topp. Nordlund saknar däremot andra komponenter sett till spelet över hela rinken. Men i egen zon är han stabil.
Med din "teori" spelare alltså Nordlund varannan match mot motståndarnas sämre linor och är därför inte är inne på många mål bakåt. Det har du alltså sett i tränarnas coachning under matcherna. Jag ställer mig tveksam till det.
Hoppas jag förklarade tydligt nog. Försökte få fram att du inte kan coacha spelare som du tror. +/- och insläppta mål kan vara missvisande enstaka matcher. Håller med om det. Sett till en hel säsong blir det annorlunda och mer sanningsenlig.
Den som tacklar mest behöver absolut inte alls vara bäst, håller med dig om det. Att "våga" ta en tackling som back och hålla i puck visar däremot att du är bra.
- Farstakostym
Ja, men ifall han ej gör det. Norell kan väl även han försvinna även om det inte alls är lika troligt.Kalliasson skrev:Arnesson spelar med största sannolikhet i Boston Bruins organisation nästa säsong.Farstakostym skrev:Lite spridda skurar vilka som ska bort, vilka är självskrivna att stanna då tycker ni?
Orkar Telias kropp ännu en säsong?
Fått känslan av att han spelat skadad sista tiden där av att Armalis fått stå mer på slutet.
Fått känslan av att han spelat skadad sista tiden där av att Armalis fått stå mer på slutet.
Telia har väl aldrig fungeratJoas skrev:Orkar Telias kropp ännu en säsong?
Hahaha.TheRegime skrev:Telia har väl aldrig fungeratJoas skrev:Orkar Telias kropp ännu en säsong?
Nästa säsong blir det nog så att Armalis och Tellqvist får dela på posten som förstemålvakt. Samma system som vi hade för ett par säsonger sen...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Målvakter:
Tellqvist
Armalis/Söderström/Ny
Försvar:
Ny toppback
Gysbers/Ny
Fernholm/Ny
Högström
Falk
Norell
Holm
Englund
AOM
Försvinner: Nordlund, Arnesson, Deilert.
Anfall:
Sörensen - Ny - Ny
Basse/Samuelsson - Ljungh - Fällström
Saviano/Alvarez - Runken - Lundberg
Hank- Hage -Ahlen
Extra: Vejdemo, Heinerö, Bernhardt
Försvinner: Jocke, Fleury, Honken, Nilson samt Lauritzen/Samuelsson och Saviano/Alvarez.
Tellqvist
Armalis/Söderström/Ny
Försvar:
Ny toppback
Gysbers/Ny
Fernholm/Ny
Högström
Falk
Norell
Holm
Englund
AOM
Försvinner: Nordlund, Arnesson, Deilert.
Anfall:
Sörensen - Ny - Ny
Basse/Samuelsson - Ljungh - Fällström
Saviano/Alvarez - Runken - Lundberg
Hank- Hage -Ahlen
Extra: Vejdemo, Heinerö, Bernhardt
Försvinner: Jocke, Fleury, Honken, Nilson samt Lauritzen/Samuelsson och Saviano/Alvarez.
Avgå Jocke.