Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
lilleman

Inlägg av lilleman »

Visste inte i vilken tråd jag skulle skrivs det här men ALLA HÄR SKA SLUTA UPP PÅ STADION IKVÄLL
KROSSA HALMSTAD
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

lilleman skrev:Visste inte i vilken tråd jag skulle skrivs det här men ALLA HÄR SKA SLUTA UPP PÅ STADION IKVÄLL
KROSSA HALMSTAD
Det ska du skriva på dif.se eller jarnkaminerna.se!

Dessutom, *** heller att jag går och kollar på ett bortskämda "lirare" utan hjärta för klubben. T.o.m. kaptenen är ju ÖIS-are!
200 spänn för ståplats, det är ett skämt! Dessutom när man ska försöka hålla sig vaken till fotboll...

Tänk om de kunde haft Jimmies inställning, då hade ju fotboll varit roligt!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SSK måste värva då deras trupp just nu jämfört med vår är bra mycket svagare.

I mitt tycke är det en hel del chansningar som man plockat in;

Ahrlbrandt och Klasén har varit duktiga i Allsvenskan, inte alls säkert att de håller i elitserien. ( Jämför gärna med en spelare som Danielsson. ) Hallin höll hyfsad klass i Timrå, men tillhörde inte deras "elitgarde".

Det är inte heller säkert att en spelare som Videll kommer funka i elitserien. Kort sagt SSks värvningar ser mysiga ut på pappret, men det är inga säkra kort de signat / förlängt med.

SSKs värvningar kan se bra ut på pappret, men det är inte alls säkert att det kommer se så bra ut i verkligheten. Skillnaden på Elitserien och Allsvenskan tempomässigt är enorm och bara ett fåtal utvalda klarar av att ta steget över bäcken.

Där har vi för övrigt det enda positiva med värvningen av Frylén. Killen har rutin och vana från elitseriespel vilket faktiskt många gånger underskattas. Frylén bör alltså kunna maxprestera med en gång vilket jag inte tror att någon av SSks "nya" spelare kommer klara av. Hur det ser ut i mars nästa år vill jag dock låta vara osagt.
Användarvisningsbild
jeppe melon

Inlägg av jeppe melon »

oswä0216 skrev:Måste säga en sak och det är att titta på SSK dom har värvat mkt, kanske för mkt men endel värvningar är smarta, titta på allsvenskan och värva de bästa där, det måste väll gå eller kan vi inte det???
Men jag tror att varken Gråhns, Albrandt eller Klasén kommer att göra lika mycket poäng i Elitserien som i Allsvenskan. Det gäller många av SSKs spelare. Anledningen till att DIF inte köper någon liknande spelare är för att DIF behöver mer bofasta Elitseriespelare.
rated_x

Inlägg av rated_x »

odburt skrev:
lilleman skrev:Visste inte i vilken tråd jag skulle skrivs det här men ALLA HÄR SKA SLUTA UPP PÅ STADION IKVÄLL
KROSSA HALMSTAD

Dessutom, *** heller att jag går och kollar på ett bortskämda "lirare" utan hjärta för klubben. T.o.m. kaptenen är ju ÖIS-are!
200 spänn för ståplats, det är ett skämt! Dessutom när man ska försöka hålla sig vaken till fotboll...

vet inte om dom hyllar hockeylaget ellerr nått.. hörde att speakern ropade ut Fredrik "linkan" Bremberg i pausen..
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

rated_x skrev:
odburt skrev:
KROSSA HALMSTAD

vet inte om dom hyllar hockeylaget ellerr nått.. hörde att speakern ropade ut Fredrik "linkan" Bremberg i pausen..
Han blev nog årets järnkamin i såfall... dom skulle dela ut det priset ikväll
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

SSK satsar för fullt... nu verkar Bjurling vara på väg http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 31,00.html
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Kan man kalla att värva bjurling en satsning?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Publicerad: 2006-01-29
Jo tjena...
karl-jarl

Inlägg av karl-jarl »

Kan man kalla att värva bjurling en satsning?
Man kan nog mer kalla det för en chansning.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Dif_in_my_heart skrev:SSK satsar för fullt... nu verkar Bjurling vara på väg http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 31,00.html
Bjurling är en målvakt som knappt håller ES-klass i mina ögon. Det är en stor chansning att värva honom.
Sjunger avgå Johnny...
Kalle

Inlägg av Kalle »

SSK kommer att få det jobbigt, de gjorde en bragd som lyckades gå upp till elitserien (men en helt OK trupp, men inte mer). Att man nu värvar mest allsvenskt tror jag ären missbedömning, Arlbrandt kan bli bra, Gråhns kan bli en OK tredje- eller fjärdelinare, Klasén tror jag behöver minst ett år till i allsvenskan..
Backbesättningen i DIF ser minst sagt tunn ut, Dennis persson (som gjorde ett par matcher med Almtuna) behöver en säsong i allsvenskan tror jag, Frylen är för seg. Tjärnqvist vore som sagt drömvärvningen, men jag tror att om han bara får vara skadefri, blir det inga problem för honom att få ett NHL-kontrakt...
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

Enligt aftonblaskan verkar inte Jonas Höglund få nytt kontrakt av kaffekokarna. Kanske vore nåt för oss? Vad jag vet är han en grym lirare? :roll:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Necrodamus skrev:Enligt aftonblaskan verkar inte Jonas Höglund få nytt kontrakt av kaffekokarna. Kanske vore nåt för oss? Vad jag vet är han en grym lirare? :roll:
Lönekrav lär nog stoppa det och dessutom tycker inte jag Höglund varit bra de senaste säsongerna. Dock är han en målskytt och detta saknar vi.
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Liwing Persson och ericson skulle jag villja ha bort från truppen först och främmst dels för att dom tar platts och är helt kassa men för dessa 3, Fernholm kan vi säkert få hit en bra back
och för jiri om han inte stannar som jag tycker är välldigt synd då en hyffsad målskytt!!
senn en annan fråga angående:
Tim Eriksson har kontrakt med Lhc men är på väg till ssk är detta någt?? tror han har nämmnts i forumet tidigare men jag kan ha fel.
http://eliteprospects.com/player.php?player=462

Hellst skulle jag villja se förstärkning vid namn
Tjärnqvist
Boyle
Macke Nilson
Patric "Kung" Thoresen
Nisse Ekman :wink:
Även om detta är en dröm så kan man alltid hoppas!! :P
Skriv svar