Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Chelin, Mårtensson och Brodin in det är tre starka kort framåt.
Fernholm, Falk, Englund, Norell och Mattsson är backar jag vill ha kvar i DIF.
Om Cehlin är riktigt billig så. Annars är det nog inte så svårt att hitta bättre.Joas skrev:Chelin, Mårtensson och Brodin in det är tre starka kort framåt.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Musse var ju intervjuad i säsongskortsbaren alldeles nyss. Han verkade inte ha mycket för sig utom att utbilda sig till domare på lattjo och köra jippon som "200 meter hockey" eller vad det kallades. Tror inte han ska strykas från listan av möjliga SC.mb81 skrev:Frasse hintade väl om någon sagofigur? Musse? Vet inte hur seriöst det var.ciirree skrev:Jocke och en till.SirDIFalot skrev:Det har nog varit klart ett tag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte helt lyckat. Kanske Jocke tar jobbet efter säsongen är över?Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
Har det ens spekulerats om någon annan?
Melin dementerade väl direkt?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Får han vara hel och träna så blir han bra för DIF!mb81 skrev:Om Cehlin är riktigt billig så. Annars är det nog inte så svårt att hitta bättre.Joas skrev:Chelin, Mårtensson och Brodin in det är tre starka kort framåt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det var inte meningen att "avslöja" något. Jag trodde det var officiell information att DIF skulle göra klart med sportchefer men de presenteras efter säsongen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, där ser man. Men tolkar ditt nog som inget officiellt va?SirDIFalot skrev:Det har nog varit klart ett tag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte helt lyckat. Kanske Jocke tar jobbet efter säsongen är över?Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
KG ska ha hunnit rätt långt i lagbygget på egen hand.
Expert.
Vet inte riktigt. Han skulle säkert göra det ok i en tredjekedja och får vi honom billigt så kan vi köra. Blir lätt att vi övervärderar gamla DIF-spelare känns det som.Joas skrev:Får han vara hel och träna så blir han bra för DIF!mb81 skrev:Om Cehlin är riktigt billig så. Annars är det nog inte så svårt att hitta bättre.Joas skrev:Chelin, Mårtensson och Brodin in det är tre starka kort framåt.
Men han gör ett bra insider.jobb i LIF.
Känns som KG har nåt bra på g till nästa säsong. Han har låtit så jävla nöjd i intevjuer och även när jag sprang på honom för nån vecka sen.SirDIFalot skrev:Det var inte meningen att "avslöja" något. Jag trodde det var officiell information att DIF skulle göra klart med sportchefer men de presenteras efter säsongen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, där ser man. Men tolkar ditt nog som inget officiellt va?SirDIFalot skrev:Det har nog varit klart ett tag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte helt lyckat. Kanske Jocke tar jobbet efter säsongen är över?Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ok, har inte riktigt vågat börja tänka på nästa säsong. Du vet, vinner Leksand på fredag....sedan två hemmamatcher.....SirDIFalot skrev:Det var inte meningen att "avslöja" något. Jag trodde det var officiell information att DIF skulle göra klart med sportchefer men de presenteras efter säsongen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, där ser man. Men tolkar ditt nog som inget officiellt va?SirDIFalot skrev:Det har nog varit klart ett tag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte helt lyckat. Kanske Jocke tar jobbet efter säsongen är över?Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
Men på fredagkväll hoppas jag kunna börja se framemot nästa säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skit i Cehlin! Satsa på att få hem Daniel Brodin och kuppa in John Henrion, då börjar vi snacka!mb81 skrev:Vet inte riktigt. Han skulle säkert göra det ok i en tredjekedja och får vi honom billigt så kan vi köra. Blir lätt att vi övervärderar gamla DIF-spelare känns det som.Joas skrev:Får han vara hel och träna så blir han bra för DIF!mb81 skrev:Om Cehlin är riktigt billig så. Annars är det nog inte så svårt att hitta bättre.Joas skrev:Chelin, Mårtensson och Brodin in det är tre starka kort framåt.
Hur är Figrens kontraktsituation? Är det möjligt att knycka honom.Rocky3000 skrev:Skit i Cehlin! Satsa på att få hem Daniel Brodin och kuppa in John Henrion, då börjar vi snacka!mb81 skrev:Vet inte riktigt. Han skulle säkert göra det ok i en tredjekedja och får vi honom billigt så kan vi köra. Blir lätt att vi övervärderar gamla DIF-spelare känns det som.Joas skrev:Får han vara hel och träna så blir han bra för DIF!mb81 skrev:Om Cehlin är riktigt billig så. Annars är det nog inte så svårt att hitta bättre.Joas skrev:Chelin, Mårtensson och Brodin in det är tre starka kort framåt.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
http://frolundaindians.com/artikel/35583/Henke_F skrev:Hur är Figrens kontraktsituation? Är det möjligt att knycka honom.Rocky3000 skrev:
Skit i Cehlin! Satsa på att få hem Daniel Brodin och kuppa in John Henrion, då börjar vi snacka!
"Frölunda HC och forwarden #22 Robin Figren, 25 har undertecknat ett avtal som gäller över två säsonger, till och med 30 april 2015.
Figren återvänder till Frölunda HC efter en sejour med stopp i Nordamerika, Djurgården, Nordamerika igen och senast två säsonger i Linköping."
OM vi tittar på forwards inför nästa säsong hoppas jag innerligt att vi tittar på bättre spelare än Cehlin och Brodin.
Vill nog egentligen behålla rätt många av våra nuvarande forwards dessutom och "bara" gå in för att plocka in 2 spetsforwards som verkligen kan göra skillnad ( spelare som borde ersätta Samuelsson och Alvarez/henierö. )
Bättre om det stora krutet istället läggs på att få in en riktigt klasscenter samt 2-3 riktigt bra backar ( Beroende på hur det blir med Fernholm. )
Vill nog egentligen behålla rätt många av våra nuvarande forwards dessutom och "bara" gå in för att plocka in 2 spetsforwards som verkligen kan göra skillnad ( spelare som borde ersätta Samuelsson och Alvarez/henierö. )
Bättre om det stora krutet istället läggs på att få in en riktigt klasscenter samt 2-3 riktigt bra backar ( Beroende på hur det blir med Fernholm. )
Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
På tal om.. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0376990.ab
Ulf Dahlén?
Och Zabel får gå ännu en gång?Glory1 skrev:Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
Ulf Dahlén?
Ulf Dahlén går före många andra namn som har diskuterats tycker jag.Glory1 skrev:Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
Ulf Dahlén?
Har ingen jättekoll på Eriksson, men spontant känns det väl som en bra ersättare till Zabel. Tror vi skulle må bra av lite nytt blod i ledarstaben med.
Avgå Jocke.