Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Det står ju också i texten att dyker det upp något intressant namn så stänger dem inga dörrar.
Jag tror att Bäcker kommer att höja sig ett snäpp till, han gjorde en okej säsong men inte så mycket mer han kan bättre.
Niklas Anger blir viktig med sin rutin gör han runt 25-35 poäng är i alla fall jag nöjd.
Kristofer Ottosson vet vi alla vad han går för, får han bara rätt omgivning så är han hur bra som helst. Tyvärr ingen spelare som gör andra bra.
Dick Axelsson kommer bli hur intressant som helst att se i Elitserien, var bra på försäsongen men det blir helt annat att spela på riktigt om man säger så.
Nichlas Falk är oerhört nyttig, det går lite sakta för han och börjar sjunga på sista versen.
Jimmie Ölvestad, kommentarer överflödiga.
Christian Eklund, vilken kämpe det är kanske inte riktigt så bra som jag hoppades han skulle vara så där kan det bara bli bättre.
Patric Hörnqvist verkar bli kvar det kan vi i alla fall hoppas på och så klart ska man ha höga förväntningar på honom men inte orealistiska, så gör han runt 20 mål nästa säsong igen är jag nöjd.
Andreas Engqvist är en kille som imponerade på mig var lite tveksam till honom men han växte i min ögon.
Fredrik Bremberg, vad kan man säga vilken kille det är, hade dagens regler funnits för 10år sen hade han varit en stjärna i NHL.
Morten Ask var en liten besvikelse, av det jag såg på försäsongen och hade hört från andra så hade jag hoppats på lite mer men där kan också bara bli bättre.
Nicklas Danielsson, vad kan man säga om honom, är väl i princip samma där att man hoppades på mer men det är svårt när man spelar i 3-4 kedjan.
Så sammantaget så tycker jag inte det ser helt tokigt ut, men en forward till vore inte helt fel och Ekman vore drömmen.
Jag tror att Bäcker kommer att höja sig ett snäpp till, han gjorde en okej säsong men inte så mycket mer han kan bättre.
Niklas Anger blir viktig med sin rutin gör han runt 25-35 poäng är i alla fall jag nöjd.
Kristofer Ottosson vet vi alla vad han går för, får han bara rätt omgivning så är han hur bra som helst. Tyvärr ingen spelare som gör andra bra.
Dick Axelsson kommer bli hur intressant som helst att se i Elitserien, var bra på försäsongen men det blir helt annat att spela på riktigt om man säger så.
Nichlas Falk är oerhört nyttig, det går lite sakta för han och börjar sjunga på sista versen.
Jimmie Ölvestad, kommentarer överflödiga.
Christian Eklund, vilken kämpe det är kanske inte riktigt så bra som jag hoppades han skulle vara så där kan det bara bli bättre.
Patric Hörnqvist verkar bli kvar det kan vi i alla fall hoppas på och så klart ska man ha höga förväntningar på honom men inte orealistiska, så gör han runt 20 mål nästa säsong igen är jag nöjd.
Andreas Engqvist är en kille som imponerade på mig var lite tveksam till honom men han växte i min ögon.
Fredrik Bremberg, vad kan man säga vilken kille det är, hade dagens regler funnits för 10år sen hade han varit en stjärna i NHL.
Morten Ask var en liten besvikelse, av det jag såg på försäsongen och hade hört från andra så hade jag hoppats på lite mer men där kan också bara bli bättre.
Nicklas Danielsson, vad kan man säga om honom, är väl i princip samma där att man hoppades på mer men det är svårt när man spelar i 3-4 kedjan.
Så sammantaget så tycker jag inte det ser helt tokigt ut, men en forward till vore inte helt fel och Ekman vore drömmen.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
Adamski skrev:Vad är det som får alla att tro att lirare som Ekman, Tjärnqvist m.fl. plötsligt skulle komma hem till DIF? I så fall vill de ju ha marknadsmässiga löner, något DIF i dagsläget inte kan erbjuda. Sånt stort DIF-hjärta tror jag inte dessa spelare har så att de vill spela i Djurgår'n för vilken "skitlön" som helst. Dessutom har väl de flesta NHL-djurgårdare många år kvar där över. Det är ju inte som Jörgen Jönsson och Peter Nordström som kommer hem till Färjestad med svansen mellan benen efter en säsong för att de inte trivs i NHL och hellre lallar i Elitserien resten av karriären.
Har för mig att Daniel Tjärnqvist sa att han skulle aldrig spela för någon annan klubb i Europa förutom Djurgården, så hjärta tro jag det finns.
Men Nisse, vet jag inte så jätte mycket om, men... får dom bättre betalt i AHL, än oss? Har inte kolla på den saken. =)
jag tror inte han väljer AHL före DIF och Elitserien. Tänk på att AHL lagen inte har samma förmåner som NHL klubbarna med flyg utan får åka buss även längre sträckor. Och då kan han lika gärna göra det med DIF. hehestolpskott skrev:Adamski skrev:Vad är det som får alla att tro att lirare som Ekman, Tjärnqvist m.fl. plötsligt skulle komma hem till DIF? I så fall vill de ju ha marknadsmässiga löner, något DIF i dagsläget inte kan erbjuda. Sånt stort DIF-hjärta tror jag inte dessa spelare har så att de vill spela i Djurgår'n för vilken "skitlön" som helst. Dessutom har väl de flesta NHL-djurgårdare många år kvar där över. Det är ju inte som Jörgen Jönsson och Peter Nordström som kommer hem till Färjestad med svansen mellan benen efter en säsong för att de inte trivs i NHL och hellre lallar i Elitserien resten av karriären.
Har för mig att Daniel Tjärnqvist sa att han skulle aldrig spela för någon annan klubb i Europa förutom Djurgården, så hjärta tro jag det finns.
Men Nisse, vet jag inte så jätte mycket om, men... får dom bättre betalt i AHL, än oss? Har inte kolla på den saken. =)
-
Det är väl helt rätt att det är två backar som saknas om man ser till truppen. Haken är bara det att det behövs två backar av hög klass och då snackar vi i princip landslagsklass då vi tappat (?) Fernholm och Jiri.
Frågan är bara om vi mäktar med att hitta backar av den kvalisorten. Själv är jag tveksam och hoppas därför innerligt att Jiris familjesituation kan lösa sig annars tror jag tyvärr att både Liwing och Ericsson kan bli kvar i truppen.
Forwardsbesättningen är ju egentligen redan full som det är nu så därför skall det till riktig kvalite för att någon anfallare skall bli aktuell.
Men som sagt att hitta två backar kommer nog inte att bli det enklaste, som någon annan skrev här vore ju drömmen Jiri och Tjärna, men detta är knappast troligt. Dock har jag okcså läst på ett flertal ställen att Tjärna sagt att enda klubben för honom utanför NHL är DIF så lämnar han Nordamerika blir det nog för oss.
Frågan är bara om vi mäktar med att hitta backar av den kvalisorten. Själv är jag tveksam och hoppas därför innerligt att Jiris familjesituation kan lösa sig annars tror jag tyvärr att både Liwing och Ericsson kan bli kvar i truppen.
Forwardsbesättningen är ju egentligen redan full som det är nu så därför skall det till riktig kvalite för att någon anfallare skall bli aktuell.
Men som sagt att hitta två backar kommer nog inte att bli det enklaste, som någon annan skrev här vore ju drömmen Jiri och Tjärna, men detta är knappast troligt. Dock har jag okcså läst på ett flertal ställen att Tjärna sagt att enda klubben för honom utanför NHL är DIF så lämnar han Nordamerika blir det nog för oss.
stolpskott skrev:Adamski skrev:Vad är det som får alla att tro att lirare som Ekman, Tjärnqvist m.fl. plötsligt skulle komma hem till DIF? I så fall vill de ju ha marknadsmässiga löner, något DIF i dagsläget inte kan erbjuda. Sånt stort DIF-hjärta tror jag inte dessa spelare har så att de vill spela i Djurgår'n för vilken "skitlön" som helst. Dessutom har väl de flesta NHL-djurgårdare många år kvar där över. Det är ju inte som Jörgen Jönsson och Peter Nordström som kommer hem till Färjestad med svansen mellan benen efter en säsong för att de inte trivs i NHL och hellre lallar i Elitserien resten av karriären.
Och Fernholm var världens största Djurgårdare, bofast i klacken o.s.v. tills en näve dollar senare... Jävla Fernholm
Vi behöver som jag ser det 8 backar. 3 backpar och två extraspelare (alternativt 4 backpar ifall allt stämmer)jensa öhling skrev:"bara två backar till" Det låter ju inget vidare.
http://www.viasatsport.com/index.php?op ... 01&lang=se
Vi har 6 st (Ronnie Pettersson, Dennis Persson, Oscar Eklund, Thomas Johansson, Timmy Pettersson, Edvin Frylén)
M.a.o. saknas det två!
Tycker att det som skrivs i artikeln är riktigt vettigt. Klubben är på jakt efter spetsar, vilket är precis vad vi behöver.
Håller med - vi har sex backar i dagsläget om man inte räknar med Liwing och Ericson. Två backar till räcker med andra ord, förhoppningsvis två right-skyttar eftersom det är "lite" tunt på den sidan.rikkard skrev:Vi behöver som jag ser det 8 backar. 3 backpar och två extraspelare (alternativt 4 backpar ifall allt stämmer)jensa öhling skrev:"bara två backar till" Det låter ju inget vidare.
http://www.viasatsport.com/index.php?op ... 01&lang=se
Vi har 6 st (Ronnie Pettersson, Dennis Persson, Oscar Eklund, Thomas Johansson, Timmy Pettersson, Edvin Frylén)
M.a.o. saknas det två!
Tycker att det som skrivs i artikeln är riktigt vettigt. Klubben är på jakt efter spetsar, vilket är precis vad vi behöver.
- Remy Lebeau
Ja det är sant. Han har ett stort hjärta för Djurgården och är inte i närheten av att vara lika pengakåt som sin bror.Kall-El skrev: Men som sagt att hitta två backar kommer nog inte att bli det enklaste, som någon annan skrev här vore ju drömmen Jiri och Tjärna, men detta är knappast troligt. Dock har jag okcså läst på ett flertal ställen att Tjärna sagt att enda klubben för honom utanför NHL är DIF så lämnar han Nordamerika blir det nog för oss.