Om du läser hela mitt inlägg så förstår du vad jag menar.blocco skrev:1 poäng hade inte räckt till slutspel!! då hade vi slutat på 77 och mora 78.
Modo Hockey Svenska Mästare 2007
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: ...
Sjunger avgå Johnny...
Vi klarade det inte på egen kraft, men du kan fan inte säga att mora gjorde det heller! De fick bra med hjälp av modo och deras läggmatcher. Men om vi ska skylla på någon tycker jag att det ska vara ES, hur fan kan man göra så att samma lag möter varandra i de två sista omgångarna!Algot2003 skrev:Sluta "OM:a" om alla andra lag och deras företagande. Det var VI som var för dåliga och inte klarade slutspelsplatsen av egen kraft. Punkt slut.
Det ska det bli ändring på nästa säsong !
Skönt att inte lhc vann. Modo har jag inget direkt emot så det var ok....
Hellre modo än linköping!
Djurgår'n tills jag dör!
-
Det var ett gemensamt beslut från klubbarna att flytta på omgång 44 till omgång 52 om jag inte minns fel! så det är egentligen inte ES som ändrat utan klubbarna själva!Bladman skrev:Vi klarade det inte på egen kraft, men du kan fan inte säga att mora gjorde det heller! De fick bra med hjälp av modo och deras läggmatcher. Men om vi ska skylla på någon tycker jag att det ska vara ES, hur fan kan man göra så att samma lag möter varandra i de två sista omgångarna!Algot2003 skrev:Sluta "OM:a" om alla andra lag och deras företagande. Det var VI som var för dåliga och inte klarade slutspelsplatsen av egen kraft. Punkt slut.
Djurgår'n tills jag dör !
- Remy Lebeau
Man ska inte skylla på andra lag för att DIF inte gick vidare. Modo gjorde helt rätt, de var klara för slutspel och hade ingen anledning till att ge allt, och samtidigt riskera skador. Om Djurgården hade gjort samma sak så hade du förmodligen också tyckt att det varit skandal?Emil svelander skrev:Hur kan man säga grattis till det lag som lade sig i de 2 sista matcherna för att få Mora till slutspel och för att vi skulle missa?
HATA MODO!
Vinner man sina egna matcher så tar man sig till slutspel, så enkelt är det. Det är bara idiotiskt att skylla på andra lag då ens egna inte räckte till.
Grattis till guldet Modo!
Men skärp dig !Bladman skrev:Vi klarade det inte på egen kraft, men du kan fan inte säga att mora gjorde det heller! De fick bra med hjälp av modo och deras läggmatcher. Men om vi ska skylla på någon tycker jag att det ska vara ES, hur fan kan man göra så att samma lag möter varandra i de två sista omgångarna!Algot2003 skrev:Sluta "OM:a" om alla andra lag och deras företagande. Det var VI som var för dåliga och inte klarade slutspelsplatsen av egen kraft. Punkt slut.
Om inte jag minns fel så spelade både vi och Mora 55 omgångar. Klarar man inte det på dessa (alltför många) omgångar har man givetvis inget där att göra. Serien avgörs inte bara i dom sista omgångarna du vet.
Stort grattis till MODO och Harald Lückner med tränarkår och ledning.
Är DIF så förbannat dåliga under hela säsongen, exempelvis i november där allting avgjordes, så är man inte värdiga att gå vidare. Glädjs åt de som gjorde det istället. Det avgörs inte i sista omgången, hade DIF fått ihop det innan hade man inte tappat den sjätteplatsen man hade.
Är DIF så förbannat dåliga under hela säsongen, exempelvis i november där allting avgjordes, så är man inte värdiga att gå vidare. Glädjs åt de som gjorde det istället. Det avgörs inte i sista omgången, hade DIF fått ihop det innan hade man inte tappat den sjätteplatsen man hade.
Saknar Kung Wikegård!