Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
jeppe melon

Inlägg av jeppe melon »

Hoppas på Ekman och Tjärna. Det ska också bli intressant och se hur Larsson, Eklund, Persson och Axlesson utvecklas. De måste utvecklas snabbere än vad t.ex Löfberg, Ribbenstrand och Thörn gjorde.
Hur blir det med From-Björk?
Adamski

Inlägg av Adamski »

Ok, dubbelt upp för Anger var kanske att ta i - kollade inte Dragans poängskörd så noga. Men 35-40 poäng tror jag lätt Anger är god för. Hoppas också att Ask kan kliva fram ett par snäpp offensivt kommande säsong. Han var (precis som Axelsson) riktigt ettrig på försäsongen för att bli rätt blek under seriespelet. Morten hade väl ett personligt mål på en poäng per match eller nått sånt har jag för mig. Blev också positivt överraksad över "Fimpen" som jag tycker mest varit en sarggnuggare tidigare (det behövs såna också men i dagens Djurgården behövs spelare som producerar än mer). Tolv poäng var kanske sådär i och för sig men ett par sköna straffmål satte han ju bland annat.
Sen får de yngre spelarna Thörn, Engqvist (förvisso elitseriedebut förra säsongen) och Löfberg börja blomma ut. Ännu en 5-poängssäsong håller inte.
Fernholm räknar jag som borta ur bilden - han sa ju själv i Sportbladet att han vill till Linköping som är en klubb som slåss om SM-guldet varje säsong. Men stommen i truppen ser bra ut och Skellefteå - som tappar "halva laget" i och med Wernbloms tack och hej - och SSK (rätt mycket medelmåttor) ser i dagsläget inte bättre ut. Och hur bra blir Luleå och Mora som haft flyt tillräckligt länge nu?
Klasen hade jag i och för sig gärna sett i DIF men att man öser in poäng i Allsvenskan (förvisso i ett bottenlag vilket är starkt) är ingen garanti för succé i Elitserien. Minns backen Nicklas Rahm för några säsonger sedan som vann (!) poängligan i Södra Allsvenskan/SuperAllsvenskan (delad) med totalt 55 "pinnar" för att säsongen därpå mäkta med ynka sju (7) poäng i Frölunda på 50 matcher.
Det lär väl finnas visst utrymme ekonomiskt när Lassila inte fått förnyat kontrakt samt att Fernholm och Dragan sticker. Anger och Frylén är väl inte gratis men jag läste i DN för ett tag sedan att man i alla fall inte skulle ha mindre spelarbudget kommande säsong.
En sak jag inte riktigt hajar är hur Timrå lyckas knyta till sig alla talanger. Vem tusan vill bo i Sundsvall? Stockholm måste väl vara bra mycket intressantare socialt, eller? Och i Timrå blir ju alla bara grovjobbande hockeyarbetare och ett lag som kan slåss om medaljerna är man väl inte heller riktigt även om man hade grymt mycket skador den gånga säsongen. I DIF blir ju i princip alla NHL-proffs förr eller senare...
Adamski

Inlägg av Adamski »

Appropå Fryléns +/--tjafsande så kan jag ju påminna alla om att Adam Andersson och Patrick Thoresen hade -14 respektive -12 i Djurgården säsongen 2005/06...
Leif

Inlägg av Leif »

Jag tycker också att Anger är en OK värvning.. Samtidigt ser jag knappast det som positivt att han ersätter en 22-åring som bara kan bli bättre!!

Gör Anger lika många poäng som Dragan gjorde i år så tror jag ledningen är mer än nöjd!

Problemet är bara det att Dragan kommer göra en bättre säsong 2007/2008 än sin föregående eftersom han ständigt utvecklas som spelare och kommer så göra i flera år till!

Jag är besviken..
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Leif skrev:Jag tycker också att Anger är en OK värvning.. Samtidigt ser jag knappast det som positivt att han ersätter en 22-åring som bara kan bli bättre!!

Gör Anger lika många poäng som Dragan gjorde i år så tror jag ledningen är mer än nöjd!

Problemet är bara det att Dragan kommer göra en bättre säsong 2007/2008 än sin föregående eftersom han ständigt utvecklas som spelare och kommer så göra i flera år till!

Jag är besviken..
Och världens undergång kommer att ske..
Bild
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Leif skrev:Jag tycker också att Anger är en OK värvning.. Samtidigt ser jag knappast det som positivt att han ersätter en 22-åring som bara kan bli bättre!!

Jag är besviken..
Men vi har redan förstått din besvikelse över att Dragan lämnar, men det är fan nog med ditt klagande nu.

Du tycker Dragan är bäst, majoriteten tycker han var medioker, släpp honom nu.

Blev du nöjd över att få tag på Dragans tröja förresten?
rikkard

Eriksson till Bofors?

Inlägg av rikkard »

Bofors är tydligen intresserade av Eriksson:

Artikel i NWT

Oroväckande är dock följande rader:

"Flera spelare har fått lämna Djurgården men Ericson är en av de som fått fortsatt förtroende.
– Vi har pratat med honom men, precis som han säger, står han under kontrakt med Djurgården. Detta är inte något som kan bli klart inom kort som det känns men han finns med i tankarna, säger Bengtzén."

Jag blir förbannad ifall de ska börja att krångla nu! Skänk bort honom genast. Han har inte elitseriekvalitéer och passar inte alls in i vår satsning. Han är varken lovande eller stabil.
kelle

Hörnqvist??

Inlägg av kelle »

Hej
Hur kan alla vara så säkra på att den största sensation vi haft i laget under lång tid blir kvar: Jag pratar om patrik Hörnqvist. Minns bara säsongen då vi tappade Espen K fem i tolv till NHL känns lite som det nu. Ett bra vm som det blir o dollarbuntarna ligger på sargen för denna lirare. nej jag skulle vilja se att det blev flera klara nu o verkligen förstärknigar o ej bara bredd spelare. Kolla med en sådan som Martin Samuelsson i LHC väldigt lite speltid o bra kvalite när han får chansen. Sedan har vi oxå Lill-Magic i AHL ta hem honom o ge honom totalt förtroende så har vi nog en storspelare i svensk hockey från Nilssons familjen :?:
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

Ni kan glömma Linus Videll nu eftersom han har nu signat ett treårskontrakt med Oss. . . med SSK. . .

>> http://www.sodertaljesk.se/06nyheter.asp?NPK=2357#2357
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

ni verkar få ihop ett talangfullt lag (SSK)...bara att hoppas att dom ungtuppar ni signat fortsätter sin stigande bana...
Adamski

Inlägg av Adamski »

Vad är det som får alla att tro att lirare som Ekman, Tjärnqvist m.fl. plötsligt skulle komma hem till DIF? I så fall vill de ju ha marknadsmässiga löner, något DIF i dagsläget inte kan erbjuda. Sånt stort DIF-hjärta tror jag inte dessa spelare har så att de vill spela i Djurgår'n för vilken "skitlön" som helst. Dessutom har väl de flesta NHL-djurgårdare många år kvar där över. Det är ju inte som Jörgen Jönsson och Peter Nordström som kommer hem till Färjestad med svansen mellan benen efter en säsong för att de inte trivs i NHL och hellre lallar i Elitserien resten av karriären.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

"bara två backar till" Det låter ju inget vidare.

http://www.viasatsport.com/index.php?op ... 01&lang=se
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

jensa öhling skrev:"bara två backar till" Det låter ju inget vidare.

Hm, ja det låter inte direkt lovande. Låter nästan som om Jiri är borta ur diskutionerna helt och hållet. Vore drömmen om Daniel Tjärnqvist och Jiri Marusak skrev på. Men det kommer aldrig hända.
djjjj

Inlägg av djjjj »

Väldigt intressant info, kan alla lugna sig ltte nu, Garpenlöv jobbar på för fullt. Två backar till är allt vi behöver blir det då 2 tunga namn så:).
Tänk om Ekman vänder tillbaka, det kommer bli en rolig säsong 07-08.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Varför inte, det är just två backar till VI behöver.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Skriv svar