SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Någon mer än jag som tror att vi måste vinna mot Luleå för att behålla niondeplatsen?
Brynäs har Örebro hemma i kväll och någonting säger mig att de kommer vinna. De har dessutom ett inte alltför skrämmande spelschema kvar.
Brynäs har Örebro hemma i kväll och någonting säger mig att de kommer vinna. De har dessutom ett inte alltför skrämmande spelschema kvar.
Hahaha tycker sånt där bara är förjävla kul vid sidan av allt allvar. Förstår inte denna hets mot en människa som verkligen kan bjuda publiken på nåt extra, skapar god stämning med fansen, säkerligen även med lagkamrater. Lite trams har väl ingen dött av? Så länge Hudacek gör ett riktigt bra jobb ser jag inget fel med att han skapar harmoni, trots dessa aningen udda metoder, som det givetvis är upp till var och en att tycka till om. Men oavsett vad så leder det ju till nåt gott för stämningen i Örebro. En klubb i medgång.Mattias_87 skrev:Jag måste ändå säga att jag är otroligt glad över att vi inte har Hudacek i vårat lag. Fyfan vilket otroligt fjantigt jippo, inte bara han denna gång utan hela laget.
Hans tilltag är väldigt uppskattade här i örebro. Barnen älskar honom och det lockar nog tamejfan tom extra publik till matcherna. Efter matchdag är "Huda show" ofta temat på löpen. Inte så coolt om du frågar mig, men rätt så oskyldigt o finns väl värre saker att haka upp sig på?PATRIK. skrev:Hahaha tycker sånt där bara är förjävla kul vid sidan av allt allvar. Förstår inte denna hets mot en människa som verkligen kan bjuda publiken på nåt extra, skapar god stämning med fansen, säkerligen även med lagkamrater. Lite trams har väl ingen dött av? Så länge Hudacek gör ett riktigt bra jobb ser jag inget fel med att han skapar harmoni, trots dessa aningen udda metoder, som det givetvis är upp till var och en att tycka till om. Men oavsett vad så leder det ju till nåt gott för stämningen i Örebro. En klubb i medgång.Mattias_87 skrev:Jag måste ändå säga att jag är otroligt glad över att vi inte har Hudacek i vårat lag. Fyfan vilket otroligt fjantigt jippo, inte bara han denna gång utan hela laget.
Faktiskt helt sant!Tabarnak skrev:Hans tilltag är väldigt uppskattade här i örebro. Barnen älskar honom och det lockar nog tamejfan tom extra publik till matcherna. Efter matchdag är "Huda show" ofta temat på löpen. Inte så coolt om du frågar mig, men rätt så oskyldigt o finns väl värre saker att haka upp sig på?PATRIK. skrev:Hahaha tycker sånt där bara är förjävla kul vid sidan av allt allvar. Förstår inte denna hets mot en människa som verkligen kan bjuda publiken på nåt extra, skapar god stämning med fansen, säkerligen även med lagkamrater. Lite trams har väl ingen dött av? Så länge Hudacek gör ett riktigt bra jobb ser jag inget fel med att han skapar harmoni, trots dessa aningen udda metoder, som det givetvis är upp till var och en att tycka till om. Men oavsett vad så leder det ju till nåt gott för stämningen i Örebro. En klubb i medgång.Mattias_87 skrev:Jag måste ändå säga att jag är otroligt glad över att vi inte har Hudacek i vårat lag. Fyfan vilket otroligt fjantigt jippo, inte bara han denna gång utan hela laget.
2:a i serien och har SHL:s sämsta publiksnitt.. Wennerholm hade väl kallat Växsjö topp 3 av Hockeysveriges hetaste hockeystäder .. Men för mig blir allt bara clownerier.. Hoppas det känns skönt att era skattepengar går till att först köpa en hall och sen driva den..Tomas Ros ?@Rosenrasande : Twitter
Först fick Lakers låna 256 mkr till ny hall. Sedan får de bidrag på 18 mkr/år. kommunen har skänkt en arena o betalar till Lakers. Bra deal.
Jag tycker fortfarande intresset ska styra vart TV-penarna går.. Funkar liksom inte att lag som oss och Frölunda ska få samma peng som SAIK och VÄX..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Sitter man fortfarande och antyder att man har lika mycket pengar som DIF? Förstår inte hur någon skulle kunna tro på ett sådant uttalande.
De har lika mycket pengar som oss. Fast exklusive kommundopingen.ciirree skrev:Sitter man fortfarande och antyder att man har lika mycket pengar som DIF? Förstår inte hur någon skulle kunna tro på ett sådant uttalande.
Med kommundopingen har de ca 30 miljoner mer eller något.
-
Alltså de som lagt upp säsongens spelschema är ju bra jävla blåsta. Visserligen är det en fördel för oss men som de flesta nog vet så har vi ju den förödande back to back matchen på fredag och lördag. Vi möter Leksand på fredagen och LHC på lördagen. Vi får möta ett LHC som på 4 dagar kör tre matcher, även dom på fredagen. Plus att vi får den tidiga matchen, 16:30. Medan Leksand för möta ett Frölunda som inte kör på fredag. Även om man inte kör back to back mot samma lag kan man ju åtminstone vara smart nog att spela back to back på alla de 6 lag som spelar på fredagen.
Som jag nämnde tidigare blir det fördel för oss nu, men om det hade varit tvärtom hade i alla fall jag varit fruktansvärt irriterad.
Som jag nämnde tidigare blir det fördel för oss nu, men om det hade varit tvärtom hade i alla fall jag varit fruktansvärt irriterad.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Två intressanta saker från Tjomme och Oldeens podcast.
Numerärt övertag-petter är numera anställd av Frölunda. Därför han har slutat blogga om Färjestad.
Det tar 90 dagar innan försäkringen kickar in på en spelare, det kände jag till, MEN inte att spelaren blir "friskförklarad" och den börjar räkna om från noll så fort spelaren i någon form tränar med laget. Fernholm har väl testat på isen ett par gånger med någon månad/månaders mellanrum men det har inte gått. Det är ju en del i "hjärnskakningstrappan". Då antar jag att vi fortfarande betalar full lön till Fernholm.
Numerärt övertag-petter är numera anställd av Frölunda. Därför han har slutat blogga om Färjestad.
Det tar 90 dagar innan försäkringen kickar in på en spelare, det kände jag till, MEN inte att spelaren blir "friskförklarad" och den börjar räkna om från noll så fort spelaren i någon form tränar med laget. Fernholm har väl testat på isen ett par gånger med någon månad/månaders mellanrum men det har inte gått. Det är ju en del i "hjärnskakningstrappan". Då antar jag att vi fortfarande betalar full lön till Fernholm.
Expert.
Detta bör väl kunna vara fall till fall? Om en spelare dragit kortbandet så finns det en läktid på X antal månader, detta vet de flesta om (så även försäkringsbolaget kan tyckas). Att han sen går igång på träning m.m blir ganska naturligt. Men en hjärnskakning kan ju ta allt från några veckor till never ever, så där borde det finnas en viss acceptans. Rena spekulationer givetvis, men det är sjukt om man skall betala ut full lön till en spelare som man måste testa på is för att få tillbaka en reaktion på hur träningen hanteras av spelaren.SirDIFalot skrev:Två intressanta saker från Tjomme och Oldeens podcast.
- SirDIFalot
Ja, så tyckte dom att det borde funka. Men så gör det tydligen inte.macin skrev:Detta bör väl kunna vara fall till fall? Om en spelare dragit kortbandet så finns det en läktid på X antal månader, detta vet de flesta om (så även försäkringsbolaget kan tyckas). Att han sen går igång på träning m.m blir ganska naturligt. Men en hjärnskakning kan ju ta allt från några veckor till never ever, så där borde det finnas en viss acceptans. Rena spekulationer givetvis, men det är sjukt om man skall betala ut full lön till en spelare som man måste testa på is för att få tillbaka en reaktion på hur träningen hanteras av spelaren.SirDIFalot skrev:Två intressanta saker från Tjomme och Oldeens podcast.
Expert.
Är du säker på att det inte finns något därimellan? Exempelvis som du nämner så är det ju "trappan" på hjärnskakningar. Då kanske en testträning med laget är tillåtet? För att se att det verkligen fungerar?
Det med Petter visste jag, stod för någon vecka sedan på Hockeysverige. Undrar om andra klubblag följer efter nu?
Det med Petter visste jag, stod för någon vecka sedan på Hockeysverige. Undrar om andra klubblag följer efter nu?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
http://www.vaxjolakers.se/artikel/64250/
Växjö lakers anmäler Aftonbladet till Pressombudsmannen för att dom påstått att deras lönebudget ligger på 50+ miljoner. Även på Twitter kom denna:
@enestubbe Har precis fått ett sms från Växjös sportchef Henrik Evertsson på min fråga vilken som är Växjö Lakers nuvarande exakta lönebudget. Han skriver så här: 42.824.153 SEK
Pendlar några tiotusen upp och ner beroende på USD/EUR kurserna.
Finns heller inte en krona i externfinansiering. Alla som spelar eller har spelat finns med i den summan. Ingår inga boenden, agent arvoden eller bilar. Allt annat ingår.
Växjö lakers anmäler Aftonbladet till Pressombudsmannen för att dom påstått att deras lönebudget ligger på 50+ miljoner. Även på Twitter kom denna:
@enestubbe Har precis fått ett sms från Växjös sportchef Henrik Evertsson på min fråga vilken som är Växjö Lakers nuvarande exakta lönebudget. Han skriver så här: 42.824.153 SEK
Pendlar några tiotusen upp och ner beroende på USD/EUR kurserna.
Finns heller inte en krona i externfinansiering. Alla som spelar eller har spelat finns med i den summan. Ingår inga boenden, agent arvoden eller bilar. Allt annat ingår.
Avskaffa tre mot tre.
Kul att Örebro vilar Hudacek även mot Brynäs. Hur många tavlor bjuder junioren på i den här matchen, tro?
2-0 till Brynäs efter 5 min. De kommer då segla förbi oss ganska komfortabelt, i alla fall.
2-0 till Brynäs efter 5 min. De kommer då segla förbi oss ganska komfortabelt, i alla fall.
Senast redigerad av Vikas den 2015-02-24 19:10:38, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Härligt Örebro, ställer in 3:e målvakten när de möter en av våra bottenkonkurrenter!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna