Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Undra hur många vi bryter med. Lustigt att dom man kan tänka sig ha kvar sitter på utgående. Samme och Saviano, på överkomliga löner då.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ett skämt att spelare som Lundberg, Hage och Heinerö har kontrakt över nästa säsong. Dessa är tre självklara släpp. Även Deilert och Nordlund.
Om vi skulle hålla oss kvar det vill säga. Annars är det bara att kämpa med näbbar och klor för att få kvar alla.
Om vi skulle hålla oss kvar det vill säga. Annars är det bara att kämpa med näbbar och klor för att få kvar alla.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fast du förstår väl att dom inte kommer släppas va? Dom fick ju kontrakt nyligen av en anledning.Manijock skrev:Ett skämt att spelare som Lundberg, Hage och Heinerö har kontrakt över nästa säsong. Dessa är tre självklara släpp. Även Deilert och Nordlund.
Expert.
Jag hoppas på utlåning av Heinerö nästa säsong.SirDIFalot skrev:Fast du förstår väl att dom inte kommer släppas va? Dom fick ju kontrakt nyligen av en anledning.Manijock skrev:Ett skämt att spelare som Lundberg, Hage och Heinerö har kontrakt över nästa säsong. Dessa är tre självklara släpp. Även Deilert och Nordlund.
Lundberg kommer nog klara sig fint i Elitserien, Hage ser bättre och bättre ut.
Låna ut Heinerö och Englund.
Hoppas vi får se Westlund (?) i A-laget nästa år.
Högström måste bortbortbort. Jag hoppas vi har plats och pengar för Nils A och en powerplayback.
Heinerö kan bli grym på sikt. Han är ju lite som Guter fast yngre, kan utvecklas. Beroende på vilka spelare man får in så kanske Heinerö lånas ut men man släpper honom aldrig helt tror jag inte.Manijock skrev:Ett skämt att spelare som Lundberg, Hage och Heinerö har kontrakt över nästa säsong. Dessa är tre självklara släpp. Även Deilert och Nordlund.
Hage har ju bara gjort det bättre och bättre sedan han kom hit(?) Fortsätter han utvecklas så är han en självklar ersättare till Honken som förmodligen slutar, säkert billig också.
Ser också Hage som en ersättare till Honken, har för mig att han är rätt vass på tekningar också vilket vi behöver om vi tappar Jocke också.
Heinerö hade jag helst sett att vi inte hade förlängt med, men han får mer än gärna bevisa mig fel. Jag ogillar att vi har så mycket folk med kontrakt nästa år, visst är det bra att ha en stomme, men vissa spelare hade jag gärna sett med utgående kontrakt.
Heinerö hade jag helst sett att vi inte hade förlängt med, men han får mer än gärna bevisa mig fel. Jag ogillar att vi har så mycket folk med kontrakt nästa år, visst är det bra att ha en stomme, men vissa spelare hade jag gärna sett med utgående kontrakt.
Gillar hur man säger att Högström måste bort men hoppas på Nils A istället.Axel_K skrev:
Högström måste bortbortbort. Jag hoppas vi har plats och pengar för Nils A och en powerplayback.
För Nils har ju producerat så bra i SHL innan... oh wait.
Jag tror bara de flesta haft för höga förväntningar på Högström, där ligger felet.
Själv är jag inte heller sen med att klaga på Högströms ständiga pucktapp på blå men man får inte glömma att han spelade Division 1 hockey för två säsonger sedan. Han går upp två ligor på två säsonger och man förväntar sig att han ska vara en ledande back i ett SHL lag?
Han ska ha mindre speltid tycker jag till en början, men att byta bort honom är helt onödigt då han bara behöver slipa på ett par saker. Precis som med övriga laget så får han ju en enorm press på sig när vi inte har ekonomiska muskler nog för att värva backar som ska leda ett SHL lag.
- SirDIFalot
Jag gillar egentligen spelartypen som Högström är. Men tycker han har alldeles för hög felprocent i allt han gör. Han är heller inte tillräckligt bra skytt för att ha en så stor roll i powerplay.
Han får gärna ha en plats i laget, tror han är rätt billig också, men helst inte vara någon av våra ledande backar.
Han får gärna ha en plats i laget, tror han är rätt billig också, men helst inte vara någon av våra ledande backar.
Expert.
Jag tror vi kan förvänta oss att man inte kommer släppa så många av våra forwards endå trots att det är många. Vi har ju ingen förmögenhet så jag tror man hoppas på att spelare som Alvarez, Hage, Rundqvist och kanske Heinerö kan ta ett steg till nu när de varit med en säsong.
9 fw under kontrakt + Vejdemo och Bernhardt. Vi kan nog redan nu slå fast vid att de båda sistnämnda börjar utanför laget nästa säsong och får jobba sig in, speciellt om Säcken är vid rodret. Man kanske släpper 1-2 spelare max och tar in spets.
9 fw under kontrakt + Vejdemo och Bernhardt. Vi kan nog redan nu slå fast vid att de båda sistnämnda börjar utanför laget nästa säsong och får jobba sig in, speciellt om Säcken är vid rodret. Man kanske släpper 1-2 spelare max och tar in spets.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skriver inte här så ofta, men tänkte bjuda på en önskespelare tills nästa säsong.
En ung slovak med grymt spelsinne :
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=94282
Förhoppningsvis blir han inte erbjuden ett ELC av Montreal till nästa säsong, eller vill själv stanna i Europa för att inte hamna i minors.
I mina ögon skulle han nog kunna fylla en roll som andrecenter eller t.o.m som winge i en förstalina. Om han blir kvar någon/några säsonger så är han en framtida förstacenter, tror jag.
En ung slovak med grymt spelsinne :
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=94282
Förhoppningsvis blir han inte erbjuden ett ELC av Montreal till nästa säsong, eller vill själv stanna i Europa för att inte hamna i minors.
I mina ögon skulle han nog kunna fylla en roll som andrecenter eller t.o.m som winge i en förstalina. Om han blir kvar någon/några säsonger så är han en framtida förstacenter, tror jag.
Ska vi har kvar Heinerö får vi fan ge killen en egen puck och spela med! Killen håller pucken i 45 sekunder själv under PP. Kontentan är "för mycket innebandy"

Naturligtvis. Skriver ju att det är ett skämt att de har kontrakt??SirDIFalot skrev:Fast du förstår väl att dom inte kommer släppas va? Dom fick ju kontrakt nyligen av en anledning.Manijock skrev:Ett skämt att spelare som Lundberg, Hage och Heinerö har kontrakt över nästa säsong. Dessa är tre självklara släpp. Även Deilert och Nordlund.
Ska man va så liten och klen som Heinerö är måste man bära upp det med ett psyke som Saviano, alternativt en betydligt högre speed och teknik som exempelvis allas våran Tim Eriksson. Han har inget av det. Ett bättre avslut än dessa spelare men det har han ju bara nytta av på straffar. Nepp waste of time om man frågar mig. Hage är okej. Stabil, gör inte mycket sken av sig. Lundberg gör sig bäst i HA. Ingen direkt uppsida.
- SirDIFalot
Fast du skrev att dom var självklara släpp. Som att du utgick från att det är kontrakt vi kommer bryta.Manijock skrev:Naturligtvis. Skriver ju att det är ett skämt att de har kontrakt??SirDIFalot skrev:Fast du förstår väl att dom inte kommer släppas va? Dom fick ju kontrakt nyligen av en anledning.Manijock skrev:Ett skämt att spelare som Lundberg, Hage och Heinerö har kontrakt över nästa säsong. Dessa är tre självklara släpp. Även Deilert och Nordlund.
Ska man va så liten och klen som Heinerö är måste man bära upp det med ett psyke som Saviano, alternativt en betydligt högre speed och teknik som exempelvis allas våran Tim Eriksson. Han har inget av det. Ett bättre avslut än dessa spelare men det har han ju bara nytta av på straffar. Nepp waste of time om man frågar mig. Hage är okej. Stabil, gör inte mycket sken av sig. Lundberg gör sig bäst i HA. Ingen direkt uppsida.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lundberg kommer enligt mig bli en bra tillgång, kanske inte iår och kanske inte heller nästa år. Men man ser att han sitter på bra kvaliter och dessutom har ett öga för målet. han öste in mål i HA iår. ge han lite tid så ska ni nog se att han får in några puckar även här i SHL.
Låna ut Heinerö då han kan bli bra också.
Kicka Alvarez och Deilert. hade större förväntningar av båda men Deilert är farlig i egen zon och gör ingenting framåt som är hans signum.
Högström är given att vara kvar!
Låna ut Heinerö då han kan bli bra också.
Kicka Alvarez och Deilert. hade större förväntningar av båda men Deilert är farlig i egen zon och gör ingenting framåt som är hans signum.
Högström är given att vara kvar!
Om Malmö går upp går det säkert hitta en deal med Alvarez där alla blir nöjda.
Avgå Jocke.