Tellan i VM
Ingen Tellan till VM...http://www.expressen.se/sport/ishockey/1.637364
Senast redigerad av pekka21 den 2007-04-14 09:16:01, redigerad totalt 1 gånger.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Kung Kollar
Re: ...
Jo, Enrothblocco skrev:ingen svensk målvakt i elitserien är bättre än tellan.

en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Sluta vara pinsam för i helvete. Tellan är flera gånger bättre än de Elitseriemålvakter som är uttagna (Backlund, Henriksson, Ersberg?). Beslutet att inte ta med Tellan kan stå Bengt-Åke dyrt om Lundqvist eller Holmqvist inte åker ur "där borta".Kung Kollar skrev:Jo, Enrothblocco skrev:ingen svensk målvakt i elitserien är bättre än tellan.
Diffe89 skrev:Sluta vara pinsam för i helvete. Tellan är flera gånger bättre än de Elitseriemålvakter som är uttagna (Backlund, Henriksson, Ersberg?). Beslutet att inte ta med Tellan kan stå Bengt-Åke dyrt om Lundqvist eller Holmqvist inte åker ur "där borta".Kung Kollar skrev:Jo, Enrothblocco skrev:ingen svensk målvakt i elitserien är bättre än tellan.
Är precis vad jag också tycker..Ersberg lär bli tredje målvakt
Backlund och Henriksson är för ojämna tycker jag
- Kung Kollar
Roligt att Ni redan dömer Enroth som ESmållis när han inte har sett honom i ngn i ESmatch. Aja. Jag är glad att han ble uttagen till "lägret" i alla fall och sedan att B-Å inte valde honom är en helt annan femma.
Men jag är mest chockad att Liv inte blev uttagen. Är han slut som mållis eller?
Men jag är mest chockad att Liv inte blev uttagen. Är han slut som mållis eller?
Liv har varit slut länge, han stannade i utvecklingen för ett par år sen redanKung Kollar skrev:Roligt att Ni redan dömer Enroth som ESmållis när han inte har sett honom i ngn i ESmatch. Aja. Jag är glad att han ble uttagen till "lägret" i alla fall och sedan att B-Å inte valde honom är en helt annan femma.
- Kung Kollar
Bastard47 skrev:Liv har varit slut länge, han stannade i utvecklingen för ett par år sen redanKung Kollar skrev:Roligt att Ni redan dömer Enroth som ESmållis när han inte har sett honom i ngn i ESmatch. Aja. Jag är glad att han ble uttagen till "lägret" i alla fall och sedan att B-Å inte valde honom är en helt annan femma.
Misstänkte det. han platsade ju inte ens i Detroits Farmaliga åå platsar man inte där; i Farmaligan; ja då är man slut.
Fernholm platsade väl inte heller i farmarligans farmaliga, men trots det är han en stabil ES-back. Tror det skulle göra Liv gott om han kom tillbaka till ett ES-lag med bra backar. För när HV tog guld, så hade dom riktigt grymma backar.Kung Kollar skrev:Misstänkte det. han platsade ju inte ens i Detroits Farmaliga åå platsar man inte där; i Farmaligan; ja då är man slut.
Det säger sig väl självt att Tellan är klart mycket bättre än Enroth, jag menar Tellan har ju spelat i Djurgårn det har inte Enroth.
Förstår inte riktigt hur BÅG tänker riktigt i Tellan får han en målvakt som verkligen brinner för att spela för landslaget och som har rutin, han är flera klasser bättre än Ersberg, Backlund och Henriksson, han tänker väl inte vara så kall att han tror att någon av Holmqvist eller Lundqvist åker ur SC-slutspelet.
Personligen tycker jag Tellan är bättre än Holmqvist men så är man lite "färgad" också. Tänk om inte Holmqvist eller Lundqvist lag åker ur i första omgången då står han där med 3st. oprövade målvakter och utan rutin, lycka till med det, med dem tre så tar man inga medaljer.
Förstår inte riktigt hur BÅG tänker riktigt i Tellan får han en målvakt som verkligen brinner för att spela för landslaget och som har rutin, han är flera klasser bättre än Ersberg, Backlund och Henriksson, han tänker väl inte vara så kall att han tror att någon av Holmqvist eller Lundqvist åker ur SC-slutspelet.
Personligen tycker jag Tellan är bättre än Holmqvist men så är man lite "färgad" också. Tänk om inte Holmqvist eller Lundqvist lag åker ur i första omgången då står han där med 3st. oprövade målvakter och utan rutin, lycka till med det, med dem tre så tar man inga medaljer.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson