SHL 2014-15
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
SHL 2014-15
Ett play-in är lika avlägset som förra månadslönen. Glöm att du tänkt tanken.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: SHL 2014-15
Skulle vi ta oss till play-in så lär vi ju komma 10a och få möta 7an. Luleå känns ganska cementerade på 8e-platsen just nu. Lär bli Hv eller FBK i så fall. Jag låter det vara osagt om det skulle försvinna färre levnadsår om vi mötte någon av dem dock.crike skrev:Nu har vi pratat om att undvika kvalet nedåt i flera månader, jag går nu händelserna i förväg och undrar hur jag ens ska klara av omställningen om det inte blir så utan vi istället ska försöka spela play-in och sikta på slutspelet?
Tror hjärnan, likt efter 5 kullerbyttor, inte kommer förstå vad som är upp eller ner och helst av allt bara vill stänga av.
Fan, ett play-in mot Luleå skulle göra att det försvann några levnadsår på 2 veckor.
- -daniel-
Schysst slutsats...Donkels skrev:Där ser man hur mycket UCS betyder 0 - 0 mot ett bottenlag från superettan idag
Anyway, om vi klarar oss från kval så känns det helt egalt vilka vi får möta. Noll press och nada förväntningar, och ärligt talat bryr jag mig inte så värst mycket hur det går då. Det enda viktiga är naturligtvis att komma på 10:e plats eller bättre.
Jag tror, helt ärligt, att detta lag skulle klara sig bättre i Play In än kval nedåt.-daniel- skrev:Schysst slutsats...Donkels skrev:Där ser man hur mycket UCS betyder 0 - 0 mot ett bottenlag från superettan idag
Anyway, om vi klarar oss från kval så känns det helt egalt vilka vi får möta. Noll press och nada förväntningar, och ärligt talat bryr jag mig inte så värst mycket hur det går då. Det enda viktiga är naturligtvis att komma på 10:e plats eller bättre.
Just nu är vi inne i en väldigt negativ trend. Känns som om vi inte tror på oss själva alls. Skulle vi klara platsen så släpper allting. Inga förväntningar, ingen press. Då tror jag fler kan prestera.
- SirDIFalot
Play in är ju dessutom helt skevt. TRE matcher. Det kan vara så lite som 180 minuter hockey. Kan ju gå hur som helst. Oddsen för oss att slå Skellefteå i bäst av tre är ju ohyggligt mycket större än i bäst av sju, exempelvis.
Expert.
Precis. Men sen är det ju HELT FEL från början också när man inte har något mellanting.SirDIFalot skrev:Play in är ju dessutom helt skevt. TRE matcher. Det kan vara så lite som 180 minuter hockey. Kan ju gå hur som helst. Oddsen för oss att slå Skellefteå i bäst av tre är ju ohyggligt mycket större än i bäst av sju, exempelvis.
10an har chans på SM Guld och 11an kan harva i Allsvenskan säsongen efter. Sån parodi.
Fast varför då egentligen?SirDIFalot skrev:Play in är ju dessutom helt skevt. TRE matcher. Det kan vara så lite som 180 minuter hockey. Kan ju gå hur som helst. Oddsen för oss att slå Skellefteå i bäst av tre är ju ohyggligt mycket större än i bäst av sju, exempelvis.
Måste allt vara statistiskt säkerställt? Avgörs Champions League (då menar jag fotbollen) i en match så kan väl ett play-in till slutspelet i SHL avgöras också i en match? 3 tycker jag, för ändamålet, känns överdrivet.
- SirDIFalot
Jag menar ju bara i jämförelse med övriga slutspelsserier. Alla kan ju slå alla i en bäst av tre. Det är skevt på det sättet. Men så kan det få vara för min del. Om man nu ska ha ett play in. Fast jag slopar gärna play in grejen helt.crike skrev:Fast varför då egentligen?SirDIFalot skrev:Play in är ju dessutom helt skevt. TRE matcher. Det kan vara så lite som 180 minuter hockey. Kan ju gå hur som helst. Oddsen för oss att slå Skellefteå i bäst av tre är ju ohyggligt mycket större än i bäst av sju, exempelvis.
Måste allt vara statistiskt säkerställt? Avgörs Champions League (då menar jag fotbollen) i en match så kan väl ett play-in till slutspelet i SHL avgöras också i en match? 3 tycker jag, för ändamålet, känns överdrivet.
Edit: Utan att dra igång fotboll vs hockey-grejen så tycker jag fotboll känns mindre tur/studs-baserad sport.
Expert.
Ok då är jag med dig och är enig.SirDIFalot skrev:Jag menar ju bara i jämförelse med övriga slutspelsserier. Alla kan ju slå alla i en bäst av tre. Det är skevt på det sättet. Men så kan det få vara för min del. Om man nu ska ha ett play in. Fast jag slopar gärna play in grejen helt.crike skrev:Fast varför då egentligen?SirDIFalot skrev:Play in är ju dessutom helt skevt. TRE matcher. Det kan vara så lite som 180 minuter hockey. Kan ju gå hur som helst. Oddsen för oss att slå Skellefteå i bäst av tre är ju ohyggligt mycket större än i bäst av sju, exempelvis.
Edit: Utan att dra igång fotboll vs hockey-grejen så tycker jag fotboll känns mindre tur/studs-baserad sport.
Utan att bygga på diskussionen så håller jag med dig om det samtidigt som att jag tycker att ett sämre lag i fotboll kan ha lättare att stänga en match än motsvarande i hockey. En stor del utav det tycker jag, utan att ha tänkt på detta för mycket, beror på hockeyutvisningarna som ger ett bättre lag generellt fler möjligheter till att göra mål.
Hade ett fotbollslag blivit av med en spelare i X-minuter varje gång dom tog en taktisk frispark hade det för ett sämre lag under press kunna blivit ganska besvärande.
-
Bara att kolla på Chelsea 2012 i CL. Visst hade de flyt men var långt ifrån det bästa laget. Parkera bussen i fotboll är overpowered (åtminstone så länge man spelar på ledning).crike skrev:Ok då är jag med dig och är enig.SirDIFalot skrev:Jag menar ju bara i jämförelse med övriga slutspelsserier. Alla kan ju slå alla i en bäst av tre. Det är skevt på det sättet. Men så kan det få vara för min del. Om man nu ska ha ett play in. Fast jag slopar gärna play in grejen helt.crike skrev:Fast varför då egentligen?SirDIFalot skrev:Play in är ju dessutom helt skevt. TRE matcher. Det kan vara så lite som 180 minuter hockey. Kan ju gå hur som helst. Oddsen för oss att slå Skellefteå i bäst av tre är ju ohyggligt mycket större än i bäst av sju, exempelvis.
Utan att bygga på diskussionen så håller jag med dig om det samtidigt som att jag tycker att ett sämre lag i fotboll kan ha lättare att stänga en match än motsvarande i hockey. En stor del utav det tycker jag, utan att ha tänkt på detta för mycket, beror på hockeyutvisningarna som ger ett bättre lag generellt fler möjligheter till att göra mål.
Hade ett fotbollslag blivit av med en spelare i X-minuter varje gång dom tog en taktisk frispark hade det för ett sämre lag under press kunna blivit ganska besvärande.
- SirDIFalot
Ja, man har mycket mer kontroll över utgången av en match i fotboll. I hockey blir ju målvaktsspelet så mycket mer avgörande med tanke på att det är 5-6 gånger fler avslut.Kalliasson skrev:Bara att kolla på Chelsea 2012 i CL. Visst hade de flyt men var långt ifrån det bästa laget. Parkera bussen i fotboll är overpowered (åtminstone så länge man spelar på ledning).crike skrev:Ok då är jag med dig och är enig.SirDIFalot skrev:Jag menar ju bara i jämförelse med övriga slutspelsserier. Alla kan ju slå alla i en bäst av tre. Det är skevt på det sättet. Men så kan det få vara för min del. Om man nu ska ha ett play in. Fast jag slopar gärna play in grejen helt.crike skrev:Fast varför då egentligen?SirDIFalot skrev:Play in är ju dessutom helt skevt. TRE matcher. Det kan vara så lite som 180 minuter hockey. Kan ju gå hur som helst. Oddsen för oss att slå Skellefteå i bäst av tre är ju ohyggligt mycket större än i bäst av sju, exempelvis.
Expert.
Ja men det är ju det vi ska göra de sista 5 matcherna. Parkera bussen, inte bränna den.Kalliasson skrev: Bara att kolla på Chelsea 2012 i CL. Visst hade de flyt men var långt ifrån det bästa laget. Parkera bussen i fotboll är overpowered (åtminstone så länge man spelar på ledning).
Greklands EM guld? Haha, det var bland de värsta jag varit med om när vi pratar parkera bussen. Hade aldrig gått i Hockey.crike skrev:Ja men det är ju det vi ska göra de sista 5 matcherna. Parkera bussen, inte bränna den.Kalliasson skrev: Bara att kolla på Chelsea 2012 i CL. Visst hade de flyt men var långt ifrån det bästa laget. Parkera bussen i fotboll är overpowered (åtminstone så länge man spelar på ledning).
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Lee Harvey Oswald
seppuko skrev:Greklands EM guld? Haha, det var bland de värsta jag varit med om när vi pratar parkera bussen. Hade aldrig gått i Hockey.crike skrev:Ja men det är ju det vi ska göra de sista 5 matcherna. Parkera bussen, inte bränna den.Kalliasson skrev: Bara att kolla på Chelsea 2012 i CL. Visst hade de flyt men var långt ifrån det bästa laget. Parkera bussen i fotboll är overpowered (åtminstone så länge man spelar på ledning).
Haha, ja det där var verkligen brutalt vanvettigt sjukt
Men egentligen går det ju inte i fotboll heller, det gick den gången men det kommer förmodligen inte hända igen de närmaste 100 åren
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
Inför "tre hörnor straff" i fotbollen och återgå till topic.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)