DIF Fotboll
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF Fotboll
Man är alltid så dubbel inför fotbollen. Varje säsong är ju ändå bara en transportsträcka fram till nästa säsong. Samtidigt är det själva resan som är upplevelsen! Att stå kvar på perrongen är inget kul när tåget med allt det roliga far förbi. Detta trots att tåget inte går någonstans alls.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vad menar du?? Endast 30 matcher i en jämn serie med historiskt sett oftast fyra extremt laddade derbyn (förmodligen kommer det fortsätta vara fyra varje år). Plus att MFF och IFK inte direkt är några tråkiga matcher. Det kan inte vara så att du snarare saknar intresse för fotboll?minalman skrev:Varje säsong är ju ändå bara en transportsträcka fram till nästa säsong.
- minalman
Intresse för fotboll har ju inte hört ihop med Allsvenskan på länge. Vi vill ju bara lyckas med försäljningar innan hösten.Difiale skrev:Vad menar du?? Endast 30 matcher i en jämn serie med historiskt sett oftast fyra extremt laddade derbyn (förmodligen kommer det fortsätta vara fyra varje år). Plus att MFF och IFK inte direkt är några tråkiga matcher. Det kan inte vara så att du snarare saknar intresse för fotboll?minalman skrev:Varje säsong är ju ändå bara en transportsträcka fram till nästa säsong.
Men om du läste mitt ironiska inslag med litet mer förståelse insåg du att jag med att hänga med på resan menar precis samma som du. Men att vi aldrig egentligen kommer någon annanstans än plats sju till tio varje år. I mitt tycke pga en totalt ointressant tränare.
- SirDIFalot
Eh va? Det var så ifjol för att vi var nära konkurs. När hände det tidigare senast? Vi har ju totalvägrat att sälja spelare och levt över våra tillgångar hur länge som helst. Räddats från KK två gånger(2009 och 2013) tack vare privata pengar.minalman skrev:Intresse för fotboll har ju inte hört ihop med Allsvenskan på länge. Vi vill ju bara lyckas med försäljningar innan hösten.Difiale skrev:Vad menar du?? Endast 30 matcher i en jämn serie med historiskt sett oftast fyra extremt laddade derbyn (förmodligen kommer det fortsätta vara fyra varje år). Plus att MFF och IFK inte direkt är några tråkiga matcher. Det kan inte vara så att du snarare saknar intresse för fotboll?minalman skrev:Varje säsong är ju ändå bara en transportsträcka fram till nästa säsong.
Men om du läste mitt ironiska inslag med litet mer förståelse insåg du att jag med att hänga med på resan menar precis samma som du. Men att vi aldrig egentligen kommer någon annanstans än lats sju till tio varje år. I mitt tycke pga en totalt ointressant tränare.
Expert.
- minalman
Kan så vara. Men jag kände mig kränkt när vi sålde Erton.SirDIFalot skrev:Eh va? Det var så ifjol för att vi var nära konkurs. När hände det tidigare senast? Vi har ju totalvägrat att sälja spelare och levt över våra tillgångar hur länge som helst. Räddats från KK två gånger(2009 och 2013) tack vare privata pengar.minalman skrev:Intresse för fotboll har ju inte hört ihop med Allsvenskan på länge. Vi vill ju bara lyckas med försäljningar innan hösten.Difiale skrev:Vad menar du?? Endast 30 matcher i en jämn serie med historiskt sett oftast fyra extremt laddade derbyn (förmodligen kommer det fortsätta vara fyra varje år). Plus att MFF och IFK inte direkt är några tråkiga matcher. Det kan inte vara så att du snarare saknar intresse för fotboll?minalman skrev:Varje säsong är ju ändå bara en transportsträcka fram till nästa säsong.
Men om du läste mitt ironiska inslag med litet mer förståelse insåg du att jag med att hänga med på resan menar precis samma som du. Men att vi aldrig egentligen kommer någon annanstans än lats sju till tio varje år. I mitt tycke pga en totalt ointressant tränare.
- SirDIFalot
Ja jag med, jag hade hellre gått i konkurs.minalman skrev:Kan så vara. Men jag kände mig kränkt när vi sålde Erton.SirDIFalot skrev:Eh va? Det var så ifjol för att vi var nära konkurs. När hände det tidigare senast? Vi har ju totalvägrat att sälja spelare och levt över våra tillgångar hur länge som helst. Räddats från KK två gånger(2009 och 2013) tack vare privata pengar.minalman skrev:Intresse för fotboll har ju inte hört ihop med Allsvenskan på länge. Vi vill ju bara lyckas med försäljningar innan hösten.Difiale skrev:Vad menar du?? Endast 30 matcher i en jämn serie med historiskt sett oftast fyra extremt laddade derbyn (förmodligen kommer det fortsätta vara fyra varje år). Plus att MFF och IFK inte direkt är några tråkiga matcher. Det kan inte vara så att du snarare saknar intresse för fotboll?minalman skrev:Varje säsong är ju ändå bara en transportsträcka fram till nästa säsong.
Larvigt att du ska börja jämföra det med Mackan-grejen. Det är ju inte ens på samma planet.
Expert.
- minalman
Min jämförelse ska tolkas som att när man har ett något större hjärta för en av de bägge sporterna är det faktiskt ganska litet som behövs för att man skaffar sig en billig ursäkt när intresset svalnat. Framförallt klarar jag inte, som Djurgårdsberoende att det är bara 15 hemmamatcher på nästan 8 månader.
- SirDIFalot
Och jag tycker det är svårt att tagga till för varje match i hockeyn eftersom det är för många. Dom känns så mycket mer betydelselösa. Framför allt när det är slutspel efter säsongen och det inte är tabellen som avgör.minalman skrev:Min jämförelse ska tolkas som att när man har ett något större hjärta för en av de bägge sporterna är det faktiskt ganska litet som behövs för att man skaffar sig en billig ursäkt när intresset svalnat. Framförallt klarar jag inte, som Djurgårdsberoende att det är bara 15 hemmamatcher på nästan 8 månader.
Man gillar olika.
Expert.
- minalman
Ja, för mig är hockeyn ett beroende som jag kunde ha varje kväll. I fotbollen känns det som en ny trupp varje omgång. Men när man väl är på Tele2 och inväntar matchstart känns det förstås mycket mer än inför en vanlig kväll på Hovet.SirDIFalot skrev:Och jag tycker det är svårt att tagga till för varje match i hockeyn eftersom det är för många. Dom känns så mycket mer betydelselösa. Framför allt när det är slutspel efter säsongen och det inte är tabellen som avgör.minalman skrev:Min jämförelse ska tolkas som att när man har ett något större hjärta för en av de bägge sporterna är det faktiskt ganska litet som behövs för att man skaffar sig en billig ursäkt när intresset svalnat. Framförallt klarar jag inte, som Djurgårdsberoende att det är bara 15 hemmamatcher på nästan 8 månader.
Man gillar olika.
- SirDIFalot
Det är väl betydligt mer ruljans i trupperna i hockeyn? Korttidslån hit och dit och spelare som jobbar med 1-årskontrakt oftast. DIF fotboll är ju dock ett dåligt exempel då man har haft en sjuk omsättning på spelare senaste åren.minalman skrev:Ja, för mig är hockeyn ett beroende som jag kunde ha varje kväll. I fotbollen känns det som en ny trupp varje omgång. Men när man väl är på Tele2 och inväntar matchstart känns det förstås mycket mer än inför en vanlig kväll på Hovet.SirDIFalot skrev:Och jag tycker det är svårt att tagga till för varje match i hockeyn eftersom det är för många. Dom känns så mycket mer betydelselösa. Framför allt när det är slutspel efter säsongen och det inte är tabellen som avgör.minalman skrev:Min jämförelse ska tolkas som att när man har ett något större hjärta för en av de bägge sporterna är det faktiskt ganska litet som behövs för att man skaffar sig en billig ursäkt när intresset svalnat. Framförallt klarar jag inte, som Djurgårdsberoende att det är bara 15 hemmamatcher på nästan 8 månader.
Man gillar olika.
Expert.
- minalman
Ja, det har varit svårt att hålla ordning på tröjnumren i bägge sporterna i flera år. Men eftersom hockeyn spelar oftare har jag lyckats lära mig.
Skulle verkligen önska att fotbollen håller i en någorlunda intakt startelva i år. Känns så bra när man nästan tycker att man känner killarna.
Skulle verkligen önska att fotbollen håller i en någorlunda intakt startelva i år. Känns så bra när man nästan tycker att man känner killarna.
Kanske alla har koll på eller att ni skrivit det redan. Cup-matchen visas iaf på SVT play, för oss som inte kan ta oss till Tele2.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Riktigt, riktigt dåliga första 30. Ängelholm klart bättre. Har vi ens något anfallsspel?
Ja, Johnson är ju målsumparnas målsumpare idag. Herregud vilken brist på kyla han visar.