SHL Omgång 50: Saik - Djurgårdens IF 21/2 2015
Re: SHL Omgång 50: Saik - Djurgårdens IF 21/2 2015
Nästa match vill jag se följande kedjor:
Sörensen - Eriksson - Samuelsson
Lauritzen - Ljungh - Fleury
Saviano - Rundqvist/Hage - Alvarez
Hank - Honken - Ahlen
Hank - Honken - Ahlen
Ja det kan behövas tas upp men det kan jag lova att föreningen gör om det är läge.Magnutz skrev:Lee Harvey Oswald skrev:
Ni som tycker att "gnället på domarna" är jobbigt. Varför tycker ni det? Det är något som behöver tas upp.
Jag tycker inte att gnäll på domarna i sig är problematiskt men det är onödigt och det finns en gammal Djurgårdstradition som just INTE innehåller domargnäll oavsett hur berättigat det varit. Man kan tycka vad man vill om det men det är något som särskiljt oss från i princip övriga hockeysverige.
Just att vi inte brytt oss om motståndare eller domare utåt sett har varit ett signum som till och med Tellan tyckte ha förändrats, en del av den vinnarkultur som gjorde oss till Sveriges mesta mästare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Upp med Ljung i 1:a iaf.DIFtomppa skrev:Nästa match vill jag se följande kedjor:
Hank - Honken - Ahlen
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha vafan Magnutz, kämpa. Du måste kunna ta att vi tycker olika.Magnutz skrev:Lämnar er åt ert öde nu. Min tid som skribent är över här. Forumet är en belastning.
Kvarstår som moderator.
- SirDIFalot
Enorm klasskillnad idag. Tyvärr ingenting att sätta emot.
Det här är ingen match vi förväntas plocka poäng i dock. Vi har redan tagit fler poäng än väntat mot Skellefteå i år. Jag var till och med inne på att vila Samuelsson för att försäkra oss med att ha honom frisk mot Leksand.
Det här är ingen match vi förväntas plocka poäng i dock. Vi har redan tagit fler poäng än väntat mot Skellefteå i år. Jag var till och med inne på att vila Samuelsson för att försäkra oss med att ha honom frisk mot Leksand.
Expert.
Endå tycker åtminstone jag att spelmässigt var vi bra idag om man jämför med vilken svacka vi varit i. Det går åt rätt håll i alla fall.SirDIFalot skrev:Enorm klasskillnad idag. Tyvärr ingenting att sätta emot.
..och vi kan pusta ut en omgång till att de andra resultaten går oss hyfsat rätt i händerna med.ciirree skrev:Endå tycker åtminstone jag att spelmässigt var vi bra idag om man jämför med vilken svacka vi varit i. Det går åt rätt håll i alla fall.SirDIFalot skrev:Enorm klasskillnad idag. Tyvärr ingenting att sätta emot.
Brynolf-torsk och lyx-torsk i OT.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tycker vi gör en OK match men räcker inte till mot den klass som Skellefteå har. Återigen tur att bif och lif torskar. Känns som att matchen mot lif och sista hemmamatchen mot bif blir väldigt avgörande.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Sitt ner i båten grabbar. Säcken jobbar in en formtopp lagom till kvalet!
- SirDIFalot
Han verkar ha en sjuk förmåga att få minst två andra lag i serien att vara värdelösa i alla fall. Så har det funkat varje år han coachat oss i botten.Ohddan skrev:Sitt ner i båten grabbar. Säcken jobbar in en formtopp lagom till kvalet!
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Väntade mig inget annat.
Nöjd att vi höll liv i det till sista.
Samme, Basse och Mantas får mina tre stjärnor.
Hoppas Sören laddar för att avgöra ännu en match kommande vecka.
Såg grinig ut idag. Får Luleå känna av det till veckan?
Nöjd att vi höll liv i det till sista.
Samme, Basse och Mantas får mina tre stjärnor.
Hoppas Sören laddar för att avgöra ännu en match kommande vecka.
Såg grinig ut idag. Får Luleå känna av det till veckan?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Dont count on it. Inte hälften så galen som förr om åren...Lee Harvey Oswald skrev:Ska "Galen-Bärdryck" sluta så får du göra det med klass, som vid förra ofrivilliga pausen efter degraderingen 2012Manijock skrev:Nej men när tålamods-gurun Mange slutar då börjar man ju undra. Splittringen bland supporterleden is complete. Fruktansvärt faktiskt! Faktiskt funderat på att sluta också, men vafan, så lätt ska inte SirDIFalot få detMagnutz skrev:Lämnar er åt ert öde nu. Min tid som skribent är över här. Forumet är en belastning.
Kvarstår som moderator.

- Jim Morrison
Skönt att vi fortsätter ha allt i egna händer. Förödande att vi inte är tillräckligt bra för att ta vara på det. Avgörande matcher på hemmaplan mot Leksand och Brynäs? Aj aj.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jaa vafan, han som satte spelschemat visste vad han gjorde iallafall. Snacka dramatiken. Allt annat än fullsatt de två resterande hemmamatcherna är underkänt. Ska bli oerhört spännande att se spelarnas reaktion dock. För att inte tala om ledarnas. Vågar man gå ner på folk? Vågar man matcha sina spelare istället för att hoppas på det bästa.
Fixat biljett till fredag i alla fall. Vägrar stå och möta alla inavlade flinande jävla lappäckel en gång till. Upp till bevis nu, vinn eller dra åt helvete... Så känns det!
Fixat biljett till fredag i alla fall. Vägrar stå och möta alla inavlade flinande jävla lappäckel en gång till. Upp till bevis nu, vinn eller dra åt helvete... Så känns det!
Fy fan för det. Skönt att vi har "hemmafördel" (nu vad det betyder i dagsläget) men rent psykologiskt för mig (oss?) på läktaren ser jag hellre de matcherna på bortaplan. Finns inget värre än måste-matcher på Hovet. Sista matchen mot Västerås till exempel när vi gick upp, den var allt annat än nyttigt för hjärtat.Jim Morrison skrev:Skönt att vi fortsätter ha allt i egna händer. Förödande att vi inte är tillräckligt bra för att ta vara på det. Avgörande matcher på hemmaplan mot Leksand och Brynäs? Aj aj.