SHL Omgång 50: Saik - Djurgårdens IF 21/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
hatred
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 50: Saik - Djurgårdens IF 21/2 2015

Inlägg av hatred »

Lee Harvey Oswald skrev:
hatred skrev:
S. Skuggan skrev:
hatred skrev:Fyfan vilka patetiska jävla horor till spelare, SKÄMS FÖRFAN
? Skärpning
Prestera eller dra
Precis, testa det du..
På mitt jobb kör jag mina 8h varje dag,eftersom att det är ackord lite mer kanske så man får extra så
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andspe »

-daniel- skrev:
Andspe skrev:
Henke_F skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Finns mycket unket kring DIF denna säsong, men veteFaaan om inte alla som konstant klagar på domarna i varje match tar priset ändå.
Har ni inte fattat än att vi är ett genuint bottenlag?

Det är så här det känts för Bajen alla år, att dom ständig är motarbetade på alla nivåer.
Men det är ju just bara en känsla som är född ur frustrationen över att vara så pass kass som vi är.
För det kan väl inte vara så enkelt att vi inte räcker till bara...?
Kanske riktat till mig? Jag är aldrig sen att såga dålig domarnivå. Dock tycker jag att jag har torrt om fötterna för jag kan erkänna om nu vi har "dåliga" domslut med oss också.

Sen spelar det ingen roll om vi vinner eller förlorar så tycker jag man kan kräva mer och en högre nivå på domsluten av proffsdomare. Det där vid 2-2 som Sörensen åker på, det hade varit illa på en Flickor 12 match och det ÄR en skandal i SHL!

Sen är det också en skillnad på att släppa något mot en ren feldömning, något påhittat som inte ens fanns. Men ja vi hade kunnat fått en tidigare för 6-man ..eller om vi tom var flera på isen som tomtarna släppte med.

Tycker dom började rätt bra och var hård (petiga) men riktigt rättvisa i början. Vet inte exakt när domarna tappade matchen. Känns som dom mutades i andra pausen inför 3:e.
Ponera att dagens domarnivå hade skett i ett möte i NHL. Då hade de knappast haft kvar jobbet..
Som om (våra) spelare hade haft jobbet kvar om det här var en NHL-match...?
Visst. Vi kan vi inte tävla med världens bästa liga, men jag tycker ändå att man kan kräva högre domarnivå i en liga som SHL. Det spelar liksom inte någon roll om man byter namn från Elitserien till SHL och försöka snygga upp varumärket om något så viktigt och avgörande som att domarnivån inte fungerar.

Jag hade varit helt okej om de släppte mer rent generellt och är konsekventa med det. Är de osäkra så släpper de. För har man som domarkår inte fingerfärdigheten att kunna bedöma detaljer så ska man någonstans inte försöka göra det.. Just nu så avgör domarna matcher. Jag säger absolut inte att de avgjorde idag, för saik är bättre... Men alla dessa felbedömningar gör mig återigen besviken. Och att det över tid jämnar ut sig är skitsnack.. Så kan man inte hålla på och försvara dåligt arbete. Nivån måste upp!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Så blir man tvungen att följa och ännu värre hålla på den där icke-hockey klubben vääcksjö mot den där köp-klubben läcksand. Vilken klass-lördag att tillbringa med grottmongon ifrån Småland och Dalarna.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Lee Harvey Oswald skrev:
hatred skrev:
S. Skuggan skrev:
? Skärpning
Prestera eller dra
Precis, testa det du..
Men du är ju så perfekt Oswald!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

bastis7 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
hatred skrev:
S. Skuggan skrev:
? Skärpning
Prestera eller dra
Precis, testa det du..
Men du är ju så perfekt Oswald!
Tack, det värmer.....oerhört en sån här kväll

Viss skillnad dock kan jag tycka på att vara bitter (LHO) och att likställa laget DIF med könsorgan och prostituerade (hatet)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lämnar er åt ert öde nu. Min tid som skribent är över här. Forumet är en belastning.

Kvarstår som moderator.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Måste ge några minus efter det här....

-1: Domarna. Nuff said.
-2: Firma Sörensen/Fleury - gjorde de någonting överhuvudtaget den här matchen?
-3: Tränarnas coachning av backarna, jag blir galen när jag gång på gång på gång ser framförallt Englund göra bort sig TOTALT i defensiven. Varför i hela h-e fortsätter Säcken att slänga in pojkvaskern i situationer som BP när det är så oerhört tydligt att han inte har på den här nivån att göra? Det är inget mysterium för mig varför vi har sämst BP i ligan när Englund ständigt får spela där. Visst, han är junior, men är man inte tillräckligt bra så ska man inte spela bara för att inte göra honom ledsen. Uselt coachande.

Inte för att jag trodde en sekund på poäng idag, men ändå.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Magnutz skrev:Lämnar er åt ert öde nu. Min tid som skribent är över här. Forumet är en belastning.

Kvarstår som moderator.

Kämpa!

Det bygger ju lite på att vi tycker olika, annars är det ingen större vits med att sitta och dunka rygg här inne.
Du är en tillgång för detta forum Magnutz, så sov på saken tills onsdag iaf :wink:

Peace/
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Staten

Inlägg av Staten »

Förödande tider nu i DIF-land. Folk börjar mer och mer dra sig mot fotbollen där det taggas enormt. Samtidigt i DIF hockey kämpas det för att hålla sig kvar i äss å äll. Jag ser det som osannolikt att vi inte kommer kvala då vi har sämst form just nu samtidigt som vi kommer möta både Brynäs och Leksand.

Det hänger helt på vilket lag vi får möta i kval.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Ja vad säger man 2st hedersamma förluster mot Sveriges två favoriter till att vinna SM.

Men alltid lika tråkigt att bli våldtagen av dåliga domslut och inte enbart får förlora på att vi skiter oss själv i byxan.
Senast redigerad av Henke_F den 2015-02-21 19:29:22, redigerad totalt 1 gånger.
Staten

Inlägg av Staten »

Magnutz skrev:Lämnar er åt ert öde nu. Min tid som skribent är över här. Forumet är en belastning.

Kvarstår som moderator.
Vi behöver din "tålamod"-mentalitet nu mer än någonsin.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kvarstår som moderator.
Nej men när tålamods-gurun Mange slutar då börjar man ju undra. Splittringen bland supporterleden is complete. Fruktansvärt faktiskt! Faktiskt funderat på att sluta också, men vafan, så lätt ska inte SirDIFalot få det :wink:
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Staten skrev:Förödande tider nu i DIF-land. Folk börjar mer och mer dra sig mot fotbollen där det taggas enormt. Samtidigt i DIF hockey kämpas det för att hålla sig kvar i äss å äll. Jag ser det som osannolikt att vi inte kommer kvala då vi har sämst form just nu samtidigt som vi kommer möta både Brynäs och Leksand.

Det hänger helt på vilket lag vi får möta i kval.
Stockholm dödar hockeyn.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Manijock skrev:

Kvarstår som moderator.
Nej men när tålamods-gurun Mange slutar då börjar man ju undra. Splittringen bland supporterleden is complete. Fruktansvärt faktiskt! Faktiskt funderat på att sluta också, men vafan, så lätt ska inte SirDIFalot få det :wink:
Ska "Galen-Bärdryck" sluta så får du göra det med klass, som vid förra ofrivilliga pausen efter degraderingen 2012 :lol:
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kanske enda sättet. Att vi alla skiter i det här och låter förbundet och SHL- kansliet flytta till Karlstad.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar