Varför spyr ni galla på Tellan när han står om det nu är som du skriver?ciirree skrev:Det spelar ingen roll om våra målvakter släpper onödiga eller "OK" returer. Våra backar har ständigt problem med att hålla rent. Det slår aldrig fel, oavsett vi möter Modo eller Skellefteå.daaviid skrev:Om Tellan hade stått så hade du klagat på målvaktsreturen.Vikas skrev:Och? Hur många poäng ska vi offra för att vara snälla mot lillgrabben? Ålder har inte ett skit med saken att göra i det skarpa läge vi befinner oss i.minalman skrev:Killen har just fyllt 19.diftobbe89 skrev:Den där förbannade Englund är nog SHL's sämsta back. VARFÖR FÅR HAN FORTSÄTTA SPELA!!
SHL Omgång 50: Saik - Djurgårdens IF 21/2 2015
Re: SHL Omgång 50: Saik - Djurgårdens IF 21/2 2015
Kommentatorn är ju dum i huvudet! Pallar inte... Känns som sajks:s motsvarighet till när vi hade Challe på DIF-TV
Senast redigerad av Andspe den 2015-02-21 17:28:49, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kommentatorn är defenitivt inte färgad 

- minalman
Vi behöver tur nu. Om alla gnälliga Djurgårdssupportrar omvänder sin tro och med glädje och övertygelse ber till hockeygudarna och önskar en yttersta ynnest kan det gå vägen. Annars är det sannolikt kört.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Men vänta nu. Är det någon som skriker på J20 lirarna nu när vi har fulla kedjor? Englund och Norell har ju fast plats i A-laget. AOM åker väl emellan?Praetori skrev:Och folk gapar om att plocka upp fler juniorer när de vi har som ändå glänst i j20 har svårt att hänga med i sin första SHL säsong.
Appropå backar så får de alltid klä skott för folks missnöje här inne men när forwards inte målar i match efter match så är det bara viktigt att "ge dem istid" och "få igång dem".
EG blev ju helt söndermobbad här på forumet och sedan dess så har han hyllats av experter och media.
Så jävla tradigt att lyssna på gnället här inne ibland att man börjar undra om folk super till ordentligt och tar på sig skygglappar en timme före nedsläpp varje gång.
Det var när vi var flera spelare kort (och lirade backar som forwards) som iaf jag själv idiotförklarade tränarstaben och tyckte dom skulle tacka för sig och avgå.
Skulle vi få mer skador och att det blir så igen, så håller jag vid min åsikt om man inte ger någon J20-forward/center chansen.
Appropå EG, hade han lärt sig spela med stängd mun så..
Senast redigerad av Henke_F den 2015-02-21 17:39:19, redigerad totalt 2 gång.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Ja, och det är ju inte svårt att lista ut vem hans favorit är. När Sundqvist var tillbaka på isen efter "skadan" verkligen hörde man hur glad han blevMarcusDaze skrev:Kommentatorn är defenitivt inte färgad

Skriker så jag är hes. Biran är kall och spelet helt okej.
Vi vinner boys. Jag kommer personligen skrika oss till vinst.
- SirDIFalot
Ja, har vi friska A-lagsspelare på alla positioner (och rätta positioner) så accepterar jag definitivt att man spelar A-lagsspelarna. Även om jag personligen tvivlar på att Bernhardt hade gjort en sämre säsong än Alvarez med samma minuter exempelvis.Henke_F skrev:Men vänta nu. Är det någon som skriker på J20 lirarna nu när vi har fulla kedjor? Englund och Norell har ju fast plats i A-laget. AOM åker väl emellan?Praetori skrev:Och folk gapar om att plocka upp fler juniorer när de vi har som ändå glänst i j20 har svårt att hänga med i sin första SHL säsong.
Appropå backar så får de alltid klä skott för folks missnöje här inne men när forwards inte målar i match efter match så är det bara viktigt att "ge dem istid" och "få igång dem".
EG blev ju helt söndermobbad här på forumet och sedan dess så har han hyllats av experter och media.
Så jävla tradigt att lyssna på gnället här inne ibland att man börjar undra om folk super till ordentligt och tar på sig skygglappar en timme före nedsläpp varje gång.
Det var när vi var flera spelare kort (och lirade backar som forwards) som iaf jag själv idiotförklarade tränarstaben och tyckte dom skulle tacka för sig och avgå.
Skulle vi få mer skador och att det blir så igen, så håller jag vid min åsikt om man inte ger någon J20-forward/center chansen.
Expert.
- BloodBride
Härligt med en optimist i det här gänget!! Klart vi vinner!!Tibbe skrev:Skriker så jag är hes. Biran är kall och spelet helt okej.
Cred till er som är där, ni hörs, kämpa.Tibbe skrev:Skriker så jag är hes. Biran är kall och spelet helt okej.
Att spelare med noll SHL rutin stundvis bli besegrade man mot man av svenska mästarnas forwards ser jag inte som ett problem denna säsong. AOM, Norell och Englund har potential att spela både i tre Kronor och NHL framöver och om 5-10 år kommer folk att sitta och önska att de kunde vända hem till Djurgården eftersom de alltid varit så jävla bra.Henke_F skrev:Men vänta nu. Är det någon som skriker på J20 lirarna nu när vi har fulla kedjor? Englund och Norell har ju fast plats i A-laget. AOM åker väl emellan?Praetori skrev:Och folk gapar om att plocka upp fler juniorer när de vi har som ändå glänst i j20 har svårt att hänga med i sin första SHL säsong.
Jag kommer ihåg när olika årgångar av kronwalls spelat i Djurgården och det såg ungefär likadant ut stundvis.
Jag tycker att det är tragiskt att supportrar skall såga våra grabbar som gör en jävligt bra första SHL säsong. Egna talanger och ett i stort sett Djutgårdsfostrat lag som i sin första SHL säsong inte skämmer ut sig mot lag som skulle kunna platsa i NHLs grundspelsserie.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Glädje anbefalld,, verkställd. : )minalman skrev:Vi behöver tur nu. Om alla gnälliga Djurgårdssupportrar omvänder sin tro och med glädje och övertygelse ber till hockeygudarna och önskar en yttersta ynnest kan det gå vägen. Annars är det sannolikt kört.
Undrar om vi kommer gå ner på folk ens i kvalspelet?? Då syftar jag främst på backsidan. Alla får vara med. Skitsamma om det är sista minuten i en avgörande match, det är Englund och Norells tur att vara inne nu....
Gällande kommentatorn så är han en stor anledning till att jag stängt av. Fruktansvärt partisk!
Gällande kommentatorn så är han en stor anledning till att jag stängt av. Fruktansvärt partisk!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Intressant att se hur en klasspelare som Samme kan få en sån här match att fortfarande vara jämn. Tänk om vi bara hade haft en riktigt vass center, vilket annorlunda läge vi hade haft
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna