SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av #10 »

Nordlund har blivit vår överlägset bästa back, Högström och Falk har tyvärr haft det tyngre sista tiden, kommer knappt ihåg när Högström träffade mål sist.
BigJ

Inlägg av BigJ »

#10 skrev:Nordlund har blivit vår överlägset bästa back, Högström och Falk har tyvärr haft det tyngre sista tiden, kommer knappt ihåg när Högström träffade mål sist.
Helt rätt, Nordlund mycket bra under flera matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
android skrev: Jämför våra senaste 15 poster och bitterhetsnivån i dessa.

Jag har suttit och asgarvat åt vår konversation. Tack :D behövs sådana här kvällar.

Hur jag framstår vet ju du bättre.
Ska jag vara ärlig så har jag stunder då jag har svårt att förlika mig med DIF s situation. Det skulle förvåna mig om inte min besvikelse framgår rätt tydligt mellan varven.
Jag har verkligen svårt att njuta av vår tid i shl när jag mår illa av att se dessa belgian blue-typ-lag som möter oss. Där förutsättningarna inte kunde vara mer olika. Det är vad som stör mig. Det är vad som gör mig besviken. Hur fan shl ens kunde komma på tanken att ge uppstigande lag 7mkr mindre än övriga under föresatsen att "de har en mindre organisation" etc. Sedan skäms ju inte kommunerna runt omkring när de subventionerar hockeyn och stöttar på ett sätt som vi bara kan drömma om. Jag mår dåligt av att se fbk m fl komma till Hovet och vinna. Det är ett trippelt hån.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Samme är utan tvekan våran bästa spelare alla kategorier, klona honom snabbt som fasen och sätt honom i varje kedja. Så viktig är han för laget. Klass rakt igenom.
Högström blir jag inte klok på, alldeles för mycket istid på den mannen, men han försöker och kämpar väl antar jag.
Saviano och Fleury också bra ikväll. Ljungh är som vanligt bäste center. Gör aldrig/otroligt sällan en dålig match. Gysbers är nyttig.
Lundberg tog en otroligt onödig och avgörande utvisning på slutet. Lite kyla tack när man jagar kvittering.
Nya tag nästa match, blir en tuff drabbning men ändå så brukar matcherna vara bra mot just Skellefteå.
Och än en gång så finns det galla i tråden när Tellan står, helt otroligt. Han kan inte göra något på styrningarna ikväll. Förra matchen var det knäpptyst om målvakten när målen trillade in. Parodi.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Jag har suttit och asgarvat åt vår konversation. Tack :D behövs sådana här kvällar.

Ska jag vara ärlig så har jag stunder då jag har svårt att förlika mig med DIF s situation. Det skulle förvåna mig om inte min besvikelse framgår rätt tydligt mellan varven.
Jag har verkligen svårt att njuta av vår tid i shl när jag mår illa av att se dessa belgian blue-typ-lag som möter oss. Där förutsättningarna inte kunde vara mer olika. Det är vad som stör mig. Det är vad som gör mig besviken. Hur fan shl ens kunde komma på tanken att ge uppstigande lag 7mkr mindre än övriga under föresatsen att "de har en mindre organisation" etc. Sedan skäms ju inte kommunerna runt omkring när de subventionerar hockeyn och stöttar på ett sätt som vi bara kan drömma om. Jag mår dåligt av att se fbk m fl komma till Hovet och vinna. Det är ett trippelt hån.
Jo fast det är ju ingen idé att hänga upp sig över, tvärtom så blir känslan så mycket skönare när vi trots detta gör det så bra som vi gjort.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

September: 6 matcher, 8 poäng (varav 1 trea) poängsnitt 1,33333
Oktober: 11 matcher, 19 poäng (varav 6 treor) poängsnitt 1,72
November: 9 matcher, 12 poäng (vara 2 treor) poängsnitt 1,33333
December: 6 matcher, 8 poäng (1 trea) poängsnitt 1,333333
Januari: 11 matcher, 12 poäng (2 treor) poängsnitt 1,090909
Februari 5 (av 9) matcher, 2 poäng ( - ) poängsnitt 0,4...

Säger som i På Spåret: Vart fan är vi på väg?!
Kan vi ta 6 treor i oktober, innan nyförvärv, borde vi kunna vinna nån hemmamatch per månad även i februari när det är slutspurt. Lite mer jävlar anamma som i andra perioden idag, tack!!

Fyra mål framåt. Vinner vi då? Nej naturligtvis släpper vi in fem. Blir så oerhört ledsen. Sex poäng senaste månaden, ALLA borta.
Begår harakiri snart...
Senast redigerad av Isabo den 2015-02-19 22:30:45, redigerad totalt 2 gång.
BigJ

Inlägg av BigJ »

daaviid skrev:Samme är utan tvekan våran bästa spelare alla kategorier, klona honom snabbt som fasen och sätt honom i varje kedja. Så viktig är han för laget. Klass rakt igenom.
Högström blir jag inte klok på, alldeles för mycket istid på den mannen, men han försöker och kämpar väl antar jag.
Saviano och Fleury också bra ikväll. Ljungh är som vanligt bäste center. Gör aldrig/otroligt sällan en dålig match. Gysbers är nyttig.
Lundberg tog en otroligt onödig och avgörande utvisning på slutet. Lite kyla tack när man jagar kvittering.
Nya tag nästa match, blir en tuff drabbning men ändå så brukar matcherna vara bra mot just Skellefteå.
Och än en gång så finns det galla i tråden när Tellan står, helt otroligt. Han kan inte göra något på styrningarna ikväll. Förra matchen var det knäpptyst om målvakten när målen trillade in. Parodi.
+1
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Finns ju en tydlig logik i detta, klart enklare att vara destruktiv än att försöka vara spelförande lag.
Vi höjer oss mot bra lag, hänger med målmässigt bra och snor ibland tom nån poäng.
Sedan i matcher mot lagen närmast oss i tabellen går allt i stå, då får vi egentligen ingenting uträttat.
Så fånigt när man summerar säsongen, hade vi tagit bara en eller två trepoängare till mot lag som tex modo och leksand hade ju detta varit mer eller mindre klart nu

Dubbel-kräk-känning över att DIF har både BIF och LIF kvar på programmet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Re: Sv: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av sauron »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Håller med. Sen är det ju en del frustration involverad när det inte går som man vill... Eller när domarnas enda konsekventa handlingar är felbedömningar... Åt alla håll.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vi kanske inte ska ha Englund och Falk inne samtidigt i bp, sista målet vart det lite "fjantigt" framför Tellan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Och övriga hockeysveriges tystnad kring detta.
Tänk om vi istället fått 7 miljoner extra! Då hade vi fått läsa om det varje reportage som handlat om oss.

Men jag är hursomhelst så jävla stolt över laget som krigar på och gör vad de kan. Måste vara mentalt jobbigt nu men ändå ger de allt.
Hoppas vi kan mobilisera kraft mot lif och bif.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BigJ

Inlägg av BigJ »

Lee Harvey Oswald skrev:Finns ju en tydlig logik i detta, klart enklare att vara destruktiv än att försöka vara spelförande lag.
Vi höjer oss mot bra lag, hänger med målmässigt bra och snor ibland tom nån poäng.
Sedan i matcher mot lagen närmast oss i tabellen går allt i stå, då får vi egentligen ingenting uträttat.
Så fånigt när man summerar säsongen, hade vi tagit bara en eller två trepoängare till mot lag som tex modo och leksand hade ju detta varit mer eller mindre klart nu

Dubbel-kräk-känning över att DIF har både BIF och LIF kvar på programmet
Samtidigt som att bägge dessa lag troligen måste vara spelförande mot oss då de, åtminstone för stunden, ligger klart efter....
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Och övriga hockeysveriges tystnad kring detta.
Tänk om vi istället fått 7 miljoner extra! Då hade vi fått läsa om det varje reportage som handlat om oss.

Men jag är hursomhelst så jävla stolt över laget som krigar på och gör vad de kan. Måste vara mentalt jobbigt nu men ändå ger de allt.
Hoppas vi kan mobilisera kraft mot lif och bif.
Ja, jag är också sjukt stolt över vårt lag och vår förening som trots all skit står starka. Det är vad som gör mig så jävla arg när folk här och på andra ställen ifrågasätter vårt lags inställning.

Att sen storfräsare som Daniel Breitholz spyr galla över klubben/laget via sociala medier det stör mig ännu mer. Såna har ju möjligheten att stötta och ge kraft men väljer aktivt att skita ner. Det är jävligt sunkigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#10 skrev:Vi kanske inte ska ha Englund och Falk inne samtidigt i bp, sista målet vart det lite "fjantigt" framför Tellan.
Fast dagens Fjant-pris är ju det som föregår Roséns 1-2 mål, där pratar vi lojt försvarsbeteende.
Såg ut som första isträningen för säsongen....med skydden på

Fan att vi lyckas hitta sån låg nivå direkt i inledningen av en period
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ

Inlägg av BigJ »

Lee Harvey Oswald skrev:
#10 skrev:Vi kanske inte ska ha Englund och Falk inne samtidigt i bp, sista målet vart det lite "fjantigt" framför Tellan.
Fast dagens Fjant-pris är ju det som föregår Roséns 1-2 mål, där pratar vi lojt försvarsbeteende.
Såg ut som första isträningen för säsongen....med skydden på

Fan att vi lyckas hitta sån låg nivå direkt i inledningen av en period
Japp
Skriv svar