SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Leksand har sedan dom besegrade oss den 24 januari förlorat sex raka matcher efter full tid. Själva kallar dom det Cehlin-effekten, då förlusterna började trilla in efter att han värvades.
Personligen så skulle jag nog kalla det trötthetseffekten. För det går inte att blunda för det faktum att Leksand inleder starkt i nästan varje match, för att sedan falla ihop som ett korthus i tredje perioden. Sedan den 24e januari är målskillnaden 1-13 i tredje perioden i deras sex senaste matcher. Kan dom ha slarvat med fysen på försäsongen, eller rent av bara haft ett dåligt trängsupplägg?
Hur som helst, fantastiskt skönt är det. Eländet får gärna fortsätta uppe i Dalarna. Åker Leksand på sjunde raka hemma mot Örebro på fredag så kommer jag känna mig lugn inför avslutningen. Leksand kommer inte ta mer än 8 poäng på de avslutande matcherna efter det, spelschemat är på tok för tufft för det.
Jag tror tre poäng kommer att räcka för att vara på säker mark och slippa nerv inför avslutningen. Även om vi torskar resten av matcherna efter full tid så får chanserna ändå ses som hyfsade till en slutspelsplats.
Personligen så skulle jag nog kalla det trötthetseffekten. För det går inte att blunda för det faktum att Leksand inleder starkt i nästan varje match, för att sedan falla ihop som ett korthus i tredje perioden. Sedan den 24e januari är målskillnaden 1-13 i tredje perioden i deras sex senaste matcher. Kan dom ha slarvat med fysen på försäsongen, eller rent av bara haft ett dåligt trängsupplägg?
Hur som helst, fantastiskt skönt är det. Eländet får gärna fortsätta uppe i Dalarna. Åker Leksand på sjunde raka hemma mot Örebro på fredag så kommer jag känna mig lugn inför avslutningen. Leksand kommer inte ta mer än 8 poäng på de avslutande matcherna efter det, spelschemat är på tok för tufft för det.
Jag tror tre poäng kommer att räcka för att vara på säker mark och slippa nerv inför avslutningen. Även om vi torskar resten av matcherna efter full tid så får chanserna ändå ses som hyfsade till en slutspelsplats.
- Lee Harvey Oswald
Har du också hört det?android skrev:Leksand är väl på gång, har jag hört.
Oroväckande
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vore oerhört skönt om vi vann idag, drygade ut försprånget till 10p (11p med målskillnad). Det skulle sätta lite press på Leksand, även om de mest fokuserar på Brynäs... Det var också bra att Modo vann igår på så sätt att Leksand känner flåset bakifrån.
Bekymrade.Lee Harvey Oswald skrev:Har du också hört det?android skrev:Leksand är väl på gång, har jag hört.
Oroväckande
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skönt att resultaten går med oss, men vi får gärna ta lite poäng själva också, gillar inte när vi är beroende av att Brynäs och Leksand torskar.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag vet inte hur det är för andra, men personligen har jag de senaste åren utvecklat ett beroende av att läsa om hur det går illa för kommundopade lag som dessa.Rix skrev:Skönt att resultaten går med oss, men vi får gärna ta lite poäng själva också, gillar inte när vi är beroende av att Brynäs och Leksand torskar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det kanske fungerar att "bekämpa dom inifrån" med Cehlin och Guter. Eller iaf sega ner deras att vara på gång.Lee Harvey Oswald skrev:Har du också hört det?android skrev:Leksand är väl på gång, har jag hört.
Oroväckande

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Det är samma för mig, mer jobbigt när vi torskar och man måste hoppas på att random bondelag gör sitt mot just dessa klubbar.minalman skrev:Jag vet inte hur det är för andra, men personligen har jag de senaste åren utvecklat ett beroende av att läsa om hur det går illa för kommundopade lag som dessa.Rix skrev:Skönt att resultaten går med oss, men vi får gärna ta lite poäng själva också, gillar inte när vi är beroende av att Brynäs och Leksand torskar.
Tradigt hur dåligt vårt boxplay är tyvärr. Notera hur många mål som styrs in/via en styrning till fristående.
En annan sak jag vill föra diskussion kring är att vi jobbat hela säsongen med "box out". Att inte kolla puck, utan boxa ut framför mål. Tycker inte detta funkar alls längre tyvärr. Mot hv var det ett tydligt exempel och nu mot växjö med. Roséns första mål är ett praktexempel på när saker går helt snett. Tycker att man måste agera efter situationen och anpassa sig. Förstår inte alls hur högström ( i det här fallet) ligger en meter från killen han skall boxa ut och när pucken sedan passerar mitt framför honom, försöker han enbart "lyfta" roséns klubba. Här bör man fundera på hur man agerar. Når man inte ut till spelaren så måste man ju använda klubban ..
En annan sak jag vill föra diskussion kring är att vi jobbat hela säsongen med "box out". Att inte kolla puck, utan boxa ut framför mål. Tycker inte detta funkar alls längre tyvärr. Mot hv var det ett tydligt exempel och nu mot växjö med. Roséns första mål är ett praktexempel på när saker går helt snett. Tycker att man måste agera efter situationen och anpassa sig. Förstår inte alls hur högström ( i det här fallet) ligger en meter från killen han skall boxa ut och när pucken sedan passerar mitt framför honom, försöker han enbart "lyfta" roséns klubba. Här bör man fundera på hur man agerar. Når man inte ut till spelaren så måste man ju använda klubban ..
- Lee Harvey Oswald
Känns relativt lugnt.
Räcker med att vi höjer poängsnittet bara en smula nu på slutet, 4 vinster på de 6 avslutande matcher borde räcka
(vi har tagit 13p på 16 matcher 2015)
Räcker med att vi höjer poängsnittet bara en smula nu på slutet, 4 vinster på de 6 avslutande matcher borde räcka
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hur många poäng har Brynäs och Leksand tagit?Lee Harvey Oswald skrev:Känns relativt lugnt.
Född till sportchef.
- Lee Harvey Oswald
Senaste 10 omgångarna är Leksand är på samma nivå som DIF, men nu är dom på G!android skrev:Hur många poäng har Brynäs och Leksand tagit?Lee Harvey Oswald skrev:Känns relativt lugnt.

Brynolf känns bara mer stabila som lag jämfört med oss, har inte räknat poängen där.
Men vi lär gå på Plumpen i näst sista omgången mot BIFF
Spännande, kan knappt vänta tills på lördag, Saik borta.
Däh bli gräjjär däh
Senaste 10 matcherna ( bortsett från dagens)
Brynäs 8p
Djurgården 6p
Leksand 6p
Brynäs 8p
Djurgården 6p
Leksand 6p
Finns ingen chans vi håller oss kvar över strecket om vi inte tar fler poäng. Vi kan inte bara vara säkra på att Leksand och Brynäs förlorar.
Kul att vi får alla skador nu på slutet av säsongen också.
Kul att vi får alla skador nu på slutet av säsongen också.