har jag inte hört.. men på de som jag påpekade och du påpekade så är det inte Jiri som vill ha mer pengar utan annat som påverkar !Remy Lebeau skrev:Många glömmer att Jiri sa i en intervju, att den ekonomiska biten inte var problemet. Det var att hans fru var trött på att flytta hela tiden.Sirrebirre skrev:Jag har för mig att knuxet med Jiri är att han var billigare för att han spelade på artistkontrakt och kostade bara det han krävde i lön. han ville ha samma som den gågna säsongen men nu vill han vara med från början.. o då äre annat som kostar också!
Ekonomiskt kan vi behålla Jiri, men det är den sociala biten som ska funka också.
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Djurgår'n tills jag dör !
- rollestolz
ojojoj
Vi fick Fryllet
Dom andra fick:
Landslagsspelare till Södertälje,Tomek Valtonen
Ledin klar för HV71
Brendl och Hietanen till Brynäs
Axelsson klar för Timrå
Hallin tillbaka i Södertälje
SSK värvar poängkung
Wernblom klar för MODO
Hjalmarsson till Luleå

Dom andra fick:

Ledin klar för HV71
Axelsson klar för Timrå
SSK värvar poängkung
Wernblom klar för MODO
Hjalmarsson till Luleå
Re: ojojoj
Men dom fick inte samma fina uppväxt som oss! Vi är ju Djurgårdarerollestolz skrev:Vi fick Fryllet![]()
Dom andra fick:![]()
Ledin klar för HV71
Axelsson klar för Timrå
SSK värvar poängkung
Wernblom klar för MODO
Hjalmarsson till Luleå

Brendl kommer vara nyttig för Brynäs med allt hans slit! (ironisk)
- rollestolz
Allsvenskan är nära
Med din fina uppväxt vinner vi inga sm guld ..nej värva tills det rasar
Re: Allsvenskan är nära
oavsett om djurgårn lirar i elitserien eller division 3 så är jag djurgårdare tills jag dör..Man kommer alltid i en svacka men vi kommmer att komma upp igen, ta bandyn som ett exempel snart är vi i finrumet igenrollestolz skrev:Med din fina uppväxt vinner vi inga sm guld ..nej värva tills det rasar

och fotbollen har varit en berg och dalbana..men vi är djurgårn litte finare o litte bättre
Re: Allsvenskan är nära
Ja det va det vi gjorde efter dom senaste gulden och det gick ju bra eller hur? Otroligt roliga vävningar i 10 år efter!rollestolz skrev:Med din fina uppväxt vinner vi inga sm guld ..nej värva tills det rasar
Tur att inte du sitter som sportchef då hade vi inte haft något Djurgården alls!
-
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Word.Therocket1 skrev:Om inte en proffsspelare kan ta emot kritik har ingenting att göra inom högsta serien i den sporten, än mindre i Djurgården! Att man kritiseras, hyllas m.m hör till yrket.
Då peter johansson måste använda smileys ex: ":evil:" misstänker jag att han kanske inte har åldern inne för detta forumet heller, inte illa menat eller så, men skriv vad du tycker i ord istället tack.
-
Jag som landslagsmålvakt i bandy vet hur det känns att bli totalsågad. Visst det är inte kul, men man lär sig utav det. Eftersom jag bara är 16 så är det ibland bra att man blir nertagen på jorden efter ett par strålande insatser. 
Förövrigt så ställer jag konfuderad över värvningen av Edvin Frylén. Vilka petar han? Timmy petar han inte. Tompa petar han inte. Eklund petar han inte. Är i jämn nivå med Ronnie och Persson. Petar Liwing och Ericson. Han petar alltså två personer som inte är tänkta att ingå i matchtruppen, med andra ord så borde detta stänga dörren för några backförvärv. Vi har 6 backar, 4 är etablerade, två stycken har varit där i några matcher. Dessutom har vi två målvakter som knappt fått skägg i mål. Måste säga att det ser RIKTIGT tunt ut bakåt. Framåt däremot, där finns det en hel del klass.

Förövrigt så ställer jag konfuderad över värvningen av Edvin Frylén. Vilka petar han? Timmy petar han inte. Tompa petar han inte. Eklund petar han inte. Är i jämn nivå med Ronnie och Persson. Petar Liwing och Ericson. Han petar alltså två personer som inte är tänkta att ingå i matchtruppen, med andra ord så borde detta stänga dörren för några backförvärv. Vi har 6 backar, 4 är etablerade, två stycken har varit där i några matcher. Dessutom har vi två målvakter som knappt fått skägg i mål. Måste säga att det ser RIKTIGT tunt ut bakåt. Framåt däremot, där finns det en hel del klass.

Kan till viss del hålla med dig, men Daniel Larsson, Bodens stolthet, kommer att mura igen med ett stabilt butterflyspel och snabbare sidledsförflyttningar. Han är väl ganska allround men just i sidled var han lite osäker tyckte jag. 75% chans att han lirar i landslaget nästa säsong!Therocket1 skrev:Jag som landslagsmålvakt i bandy vet hur det känns att bli totalsågad. Visst det är inte kul, men man lär sig utav det. Eftersom jag bara är 16 så är det ibland bra att man blir nertagen på jorden efter ett par strålande insatser.
Dennis Persson ställer jag mig mycket tveksam till. En sjundeback är han kapabel till, inte mer. Jag blir dock gärna motbevisad!
Jag tror som jag tidigare sa att Frylén håller klass för att gå i tredje backpar. Helst inte med Ronnie bara...
/från en som nästan grät av lycka när Daniel Larsson fick vara förstemålvakt mot Modo (den matchen då vi avgjorde i slutminutrarna i Globen).
-
Dennis Persson har en otrolig potential, frågan är bara om han själv kan få ut den. Förra året gick Oscar Eklund om honom i utvecklingen.odburt skrev:Kan till viss del hålla med dig, men Daniel Larsson, Bodens stolthet, kommer att mura igen med ett stabilt butterflyspel och snabbare sidledsförflyttningar. Han är väl ganska allround men just i sidled var han lite osäker tyckte jag. 75% chans att han lirar i landslaget nästa säsong!Therocket1 skrev:Jag som landslagsmålvakt i bandy vet hur det känns att bli totalsågad. Visst det är inte kul, men man lär sig utav det. Eftersom jag bara är 16 så är det ibland bra att man blir nertagen på jorden efter ett par strålande insatser.
Dennis Persson ställer jag mig mycket tveksam till. En sjundeback är han kapabel till, inte mer. Jag blir dock gärna motbevisad!
Jag tror som jag tidigare sa att Frylén håller klass för att gå i tredje backpar. Helst inte med Ronnie bara...
/från en som nästan grät av lycka när Daniel Larsson fick vara förstemålvakt mot Modo (den matchen då vi avgjorde i slutminutrarna i Globen).
Det är inte Daniel Larsson som är problemet, utan åldern på målvakterna. Ingen av de har spelat på en högre nivå, förutom en halv säsong. Och rutin är en av viktigaste egenskaperna om man lirar i ett bottenlag som vi troligen kommer att bli. Jag hade hellre sett någon lite äldre som backup som kan lasta av Larsson och vet vart man har honom. Ridderwall har ändå sviktat lite i J20 under säsongen, tror faktiskt att han skulle må bättre av att vara första målvakt i t.ex. Huddinge, Hammarby eller AIK.

Det har du helt rätt i. Rutinerade målvakter finns det ju en del av i Europa också. Eller kanske en hemvändare typ Bjurling/Gage kan vara något?Therocket1 skrev:Dennis Persson har en otrolig potential, frågan är bara om han själv kan få ut den. Förra året gick Oscar Eklund om honom i utvecklingen.odburt skrev:Kan till viss del hålla med dig, men Daniel Larsson, Bodens stolthet, kommer att mura igen med ett stabilt butterflyspel och snabbare sidledsförflyttningar. Han är väl ganska allround men just i sidled var han lite osäker tyckte jag. 75% chans att han lirar i landslaget nästa säsong!Therocket1 skrev:Jag som landslagsmålvakt i bandy vet hur det känns att bli totalsågad. Visst det är inte kul, men man lär sig utav det. Eftersom jag bara är 16 så är det ibland bra att man blir nertagen på jorden efter ett par strålande insatser.
Det är inte Daniel Larsson som är problemet, utan åldern på målvakterna. Ingen av de har spelat på en högre nivå, förutom en halv säsong. Och rutin är en av viktigaste egenskaperna om man lirar i ett bottenlag som vi troligen kommer att bli. Jag hade hellre sett någon lite äldre som backup som kan lasta av Larsson och vet vart man har honom. Ridderwall har ändå sviktat lite i J20 under säsongen, tror faktiskt att han skulle må bättre av att vara första målvakt i t.ex. Huddinge, Hammarby eller AIK.
-
Folk här inne brukar snacka om att värva en klassspelare/måltjuv
Brynäs hittade tydligen en.
PAVEL BRENDL!!!
Och DIF???
Anger?
Visst långt tid kvar, men med tanke på hur många spelare vi redan har så lär det inte rulla in många nya ansikten precis med det som sin specialitet(måltjuv)
Kan ju bara hoppas att Bengan, och Linkan fortsätter producerar nästa säsong.
Ska inte säga för mycket. Som ngn sa här inne, det är på isen det avgörs och inte på pappret.
Men man blir lite skraj när man läser vilka alla andra lag värvar.
enda fördelen är att Mora mist sin bästa spelare, så då lär de också va ett lag som slåss i bottenstriden
Brynäs hittade tydligen en.
PAVEL BRENDL!!!
Och DIF???
Anger?
Visst långt tid kvar, men med tanke på hur många spelare vi redan har så lär det inte rulla in många nya ansikten precis med det som sin specialitet(måltjuv)
Kan ju bara hoppas att Bengan, och Linkan fortsätter producerar nästa säsong.
Ska inte säga för mycket. Som ngn sa här inne, det är på isen det avgörs och inte på pappret.
Men man blir lite skraj när man läser vilka alla andra lag värvar.
enda fördelen är att Mora mist sin bästa spelare, så då lär de också va ett lag som slåss i bottenstriden

There is no I in TEAM!!!!