Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Men lägg ner caveman... Säsongen är ju inte ens slut för alla ännu. Det kommer att komma fler nyförvärv.
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Renberg var på tapeten i expressen och inget nämndes om Djurgården. Det enda som sades egentligen, var att han vill utbilda sig för resten av livet. Och om jag fattar rätt så har DIF ett försprång där mot andra lag. Universitet på orten. Samarbete och praktikplatser hos företag (och då menar jag inte lilla ICA-butiken på orten eller ortens lilla verkstadsbolag).
Ofta undviker man att nämna tänkbara kandidater. Så m.a.o. Frölunda och HV går bort.
Gammal, JA! Skadebenägen, JA! Poängmaskin, JA!
Precis som Linkan.......
Bängan

Inlägg av Bängan »

Tror inte Renberg någonsin överhuvudtaget var aktuell för DIF. Skulle han signas blir jag mycket förvånad. Vad jag har förstått kommer detta rykte från pajasen nyqvists (stv?) blogg på expressen? Där slängde han in Renberg i DIF sammanhang, jag antar helt utan nån som helst info, mest för att få läsare. Tror inte vi vill betala för honom.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Alla (nästan alla) verkar nästan lite paralyserade över att Djurgårn inte värvar, men det är inte så lätt och definitivt inte för Djurgårn med tanke på deras situation. En sån klubb som Hv71 har inte värvat en enda spelare så här långt men det verkar många ha glömt.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Att Hv inte sett om sitt hus kan ju i mångt och mycket bero på att de inte fått klart med en tränare förrän nu. Lite svårt att värva innan man vet vilka spelare tränaren vill ha. HVs trupp är för övrigt rätt bra dessutom och den kanske bara behöver finputsas med 1-2 namn, för vår del krävs det lite mera.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

pekka21 skrev:Alla (nästan alla) verkar nästan lite paralyserade över att Djurgårn inte värvar, men det är inte så lätt och definitivt inte för Djurgårn med tanke på deras situation. En sån klubb som Hv71 har inte värvat en enda spelare så här långt men det verkar många ha glömt.
Precis. Jag menar truppen brukar vara till 95% klar i maj. Det är endast i början av April så det löser sig.

Ps. Förlåt om jag glömde Timmy. Ersätt Dennis Person av Timmy och sätt Dennis som 7:e back..

Perfekt!
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

ja om man tänker som vissa gör här inne går vi inte till slutspel detä r en sak som är saker..

Klart vi har inge topp spelare ÄN... men jag tror att vi kan knyta till oss en och annan "topp spelare"
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
drimp29

Inlägg av drimp29 »

[quote="Örebroarn"]jag fattar inte snacket här inne. Frylén e inte den bästa spelaren som spelat för DIF men Fernholm e fan inte så jävla bra. Det finns hundra hungriga tjecker som e klart mycket bättre än Fernholm. Ta in en tjeck och behåll Marusak så har vi en bra backuppsättning med

Thomas Johansson - Dennis Person
Ronnie Petterson - Oscar Eklund
Edvin Frylén - Jiri Marusak

Ev ett par backar till då Liwing och Ericsson hör hemma i Allsvenskan.[/quote]

Ge mig namn på dom 100 hungriga tjecker som är klart mycket bättre än Fernholm! och har du sett dom spela åxa??
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

drimp29 skrev:
Örebroarn skrev:jag fattar inte snacket här inne. Frylén e inte den bästa spelaren som spelat för DIF men Fernholm e fan inte så jävla bra. Det finns hundra hungriga tjecker som e klart mycket bättre än Fernholm. Ta in en tjeck och behåll Marusak så har vi en bra backuppsättning med

Thomas Johansson - Dennis Person
Ronnie Petterson - Oscar Eklund
Edvin Frylén - Jiri Marusak

Ev ett par backar till då Liwing och Ericsson hör hemma i Allsvenskan.

Ge mig namn på dom 100 hungriga tjecker som är klart mycket bättre än Fernholm! och har du sett dom spela åxa??
Jag kan intyga att det finns många tjeckiska backar som är bättre än Fernholm.

Men för säkerhetsskull kan jag ge dig 10 namn, och ja, jag har sett de spela mååååånga gånger:
Jan Novák
Petr Caslava
Jan Snopek
Ondrej Nemec
Jiri Marusak
Stanislav Neckar
Karel Rachunek
Zdenek Kutlák
Lukas Zib
Mario Cartelli
Bild
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

HV har idag värvat Ledin...
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Sundling skrev:HV har idag värvat Ledin...
Och ? En spelare som gör fula påhopp, och mestadels går på spelare som inte är bra på att slåss, men när det kommer spelare som vill det och är bra på det så åker han och gömmer sig.

Aldrig gillat den killen.
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

En kille att ha ögonen på inför framtiden är Mattias Karlsson i Bofors. Utvecklingsbar kille som kan vara mogen för större uppgifter kanske redan kommande vinter.
Ps! Har aldrig heller gillat Ledin. Men appropå att Hv inte värvar....
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Som redan sagts så är nog Fernholm rätt sugen på bättre pröjs och det kan han få i toppklubbar (eller ja i de flesta andra klubbar). Men varför lipa över en spelare som uppenbarligen inte vill stanna? Visst det är surt om han väljer en elitseriekonkurrent men så är dagens verklighet.

Beträffande Marusak så var det väl ganska mycket en social fråga också? Även om DIF och han själv är ömsesidigt intresserade så var det väl lite tveksamt med hans familj, vill inte hans familj komma så blir det nog ingen Jiri.

Så det kan man ju egentligen inte klandra styrelsen för, en girig Fernholm och fru Marusak. Sen har det säkert försigått ett och annat som man inte har en aning om men det är knappast så enkelt som att vi inte betalat tillräckligt mycket eller att vi släpper spelare, Jiri har väl inte ens kontrakt?

Sen får man ju, oavsett hur det går med Jiri, verkligen hoppas på att det dimper ner ett par rejäla nyförvärv.
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Jag har för mig att knuxet med Jiri är att han var billigare för att han spelade på artistkontrakt och kostade bara det han krävde i lön. han ville ha samma som den gågna säsongen men nu vill han vara med från början.. o då äre annat som kostar också!
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Sirrebirre skrev:Jag har för mig att knuxet med Jiri är att han var billigare för att han spelade på artistkontrakt och kostade bara det han krävde i lön. han ville ha samma som den gågna säsongen men nu vill han vara med från början.. o då äre annat som kostar också!
Många glömmer att Jiri sa i en intervju, att den ekonomiska biten inte var problemet. Det var att hans fru var trött på att flytta hela tiden.

Ekonomiskt kan vi behålla Jiri, men det är den sociala biten som ska funka också.
Skriv svar