Djurgårdens IF - Mora IK, 20/10 2005
- Ritterwand
Jag förstår inte varför alla har tippat mora sist. Deras stomspelare visade förra året att de klarar av att spela i elitserien. Förstärkningarna är karaktärsspelare eller unga och hungriga spelare från AHL. Sammantaget är det ett bredare lag än vad vi har eller vad Leksand har, men Leksand får in två bra backar snart. Kan det vara så att många lite önsketänkande placerar Mora sist i tabellen för att de vill att de ska åka ur?
Var lite ödmjuka nu, Mora är trots allt före oss i tabellen. Det, och det faktum att de verkar vinna den här matchen borde väl säga ett och annat om styrkeförhållandena klubbarna emellan. Visserligen är det 40 omgångar kvar, men det brukar inte ändras så mycket efter att Oktober är över.
Var lite ödmjuka nu, Mora är trots allt före oss i tabellen. Det, och det faktum att de verkar vinna den här matchen borde väl säga ett och annat om styrkeförhållandena klubbarna emellan. Visserligen är det 40 omgångar kvar, men det brukar inte ändras så mycket efter att Oktober är över.
-
Detta börjar likna storfiasko
Tyvärr börjar det allt mer luta åt att vi får se DIF i kvalserien. Isåfall kommer det bli mycket bekymmersamt att behålla elitserieplatsen tror jag. Inte för att DIF har ett sämre lag än sina motståndare . Utan för att klubben inte har någon rutin av kvalspel på många år , något som flera av våra kommande kvalseriemotståndare har.
Jag trodde , naivt nog , att DIF inte skulle vara fullt så usla som alla sportjournalister utmålade. Jag hade fel!!
Jag hoppades att alla nya spelare snabbt skulle finna sina roller och det skulle bli ett homogent traditionellt DIF-lag , med god fysik och en stram hård defensiv och giftig offensiv. Jag hade fel!!
Jag tror att vårt kära lag kommer att hamna i kvalserien och förpassas till Allsvenskan nästa säsong. Jag hoppas jag har fel!!
Jag trodde , naivt nog , att DIF inte skulle vara fullt så usla som alla sportjournalister utmålade. Jag hade fel!!
Jag hoppades att alla nya spelare snabbt skulle finna sina roller och det skulle bli ett homogent traditionellt DIF-lag , med god fysik och en stram hård defensiv och giftig offensiv. Jag hade fel!!
Jag tror att vårt kära lag kommer att hamna i kvalserien och förpassas till Allsvenskan nästa säsong. Jag hoppas jag har fel!!
Nu får fan i mej Lassila lära sig att sluta ge returer rakt ut i banan
två av dessa gjorde så Mora kunde göra mål, och finns ett antal tillfälle till under andra matcher,
Han är bra och har räddat oss en del ggr, men dessa returer lär bli vårt fall annars
fast åt andra sidan kan vi inte begära för mycket när vi har ett allsvenkt lag i elitserien
två av dessa gjorde så Mora kunde göra mål, och finns ett antal tillfälle till under andra matcher,
Han är bra och har räddat oss en del ggr, men dessa returer lär bli vårt fall annars
fast åt andra sidan kan vi inte begära för mycket när vi har ett allsvenkt lag i elitserien
- grandstoff
ja det kan ja hålla med dig om, men verkar inte som de har fattat deras arbetsuppgift!!grandstoff skrev:Eller så får våra backar se till att hjälpa honom med att rensa bort puck eller spelare framför målet. Det är ju inte första eller andra skottet som går in - de får ju gröta in pucken på tredje försöket.Bigge skrev:Nu får fan i mej Lassila lära sig att sluta ge returer rakt ut i banan
5-2 till MORA!!!!
hur fan kan det gå så snett?????
får väl säga som vi säger om vårt lokala fotbolls lag med lite komik
SÄLJ BERGLUND!!!
SPARKA SÄRKIJÄRVI

....
Men herregud, ni kan väl inte sitta o säga att efter 10 omgångar att ni är förvånade att vi ligger i botten.
Kolla bara igenom backarna, det stog ju klart innan serien startade att vi rasar ut...
Tänk på det roliga istället.....
istället för att göra en linköping, frölunda, hv osv.....o lunka sig igenom 50 tråkiga omgångar, så har vi kniven på strupen varje match, varje match gäller våran existens.
Vad gör det om vi åker ur då??
Dom skulle kunna starta en ny elitserie för 4 lag
Frölunda, Hv 71, Färjestad, Linköping....
det är väl bara dom lagen som bryr sig i hockey sverige....
hockeyn är på väg att dö ut....
2-5 mora....undra om björck eller mattsson var inne igen...hahahha
PINSAMT
Kolla bara igenom backarna, det stog ju klart innan serien startade att vi rasar ut...
Tänk på det roliga istället.....
istället för att göra en linköping, frölunda, hv osv.....o lunka sig igenom 50 tråkiga omgångar, så har vi kniven på strupen varje match, varje match gäller våran existens.
Vad gör det om vi åker ur då??
Dom skulle kunna starta en ny elitserie för 4 lag
Frölunda, Hv 71, Färjestad, Linköping....
det är väl bara dom lagen som bryr sig i hockey sverige....
hockeyn är på väg att dö ut....
2-5 mora....undra om björck eller mattsson var inne igen...hahahha
PINSAMT
- Ritterwand
är inte förvånad!
trodde bara att alla i DIF hade ett djurgårdshjärta, alltid hört när tränarna säger att vi ska kriga osv
Är bara att gratulera frölunda,HV,Linköping och FBk att de har fler supportrar och en bättre ekonómi. DIF´s ekonmi nissar är väl några de hittat på gatan,
Konstigt när man har 3 stora namn i ledningen, Erikssons Vd, telstar VD m.fl
synd att sthlms supportrar inte kan gå på samma match
trodde bara att alla i DIF hade ett djurgårdshjärta, alltid hört när tränarna säger att vi ska kriga osv
Är bara att gratulera frölunda,HV,Linköping och FBk att de har fler supportrar och en bättre ekonómi. DIF´s ekonmi nissar är väl några de hittat på gatan,
Konstigt när man har 3 stora namn i ledningen, Erikssons Vd, telstar VD m.fl
synd att sthlms supportrar inte kan gå på samma match

- Lee Harvey Oswald
Denna säsong 05-06 ett liv
Som en lång våldtäkt, det är bara att stänga av sig för klara av resten mentalt.
5 mål i arslet efter 2per. hemma mot MORA!
Naiv som man är trodda jag att botten var nådd, årets DIF har tydligen fler överraskningar på lager.
Har nån koll på MIF & Skellefteås försvarsspel så här långt, är det sämre än DIFs?
Dum fråga förresten....
Som en lång våldtäkt, det är bara att stänga av sig för klara av resten mentalt.
5 mål i arslet efter 2per. hemma mot MORA!
Naiv som man är trodda jag att botten var nådd, årets DIF har tydligen fler överraskningar på lager.
Har nån koll på MIF & Skellefteås försvarsspel så här långt, är det sämre än DIFs?
Dum fråga förresten....
-
Paus
Skönt med paus , då kan inte Mora förnedra oss på en liten stund.........
hockeyn är inte död, men lär bli i sthlm om inget händer!
2-5 till Mora!
Något måste ske i klubben, vet ej vad, men det bästa vore ju att skaffa spelar matrial som pallar trycket.
som sagt vi har ett Allsvenskt lag, MIF, rögle och dem lär köra över oss om vi spelar så här.
Tror inte ledningen har STAKE nog att agera, enda de skyller på är penga problem, ja anser hellre att de har spenderat de pengarna på fel spelare,
ingen av dem platsar i ES,
2-5 till Mora!
Något måste ske i klubben, vet ej vad, men det bästa vore ju att skaffa spelar matrial som pallar trycket.
som sagt vi har ett Allsvenskt lag, MIF, rögle och dem lär köra över oss om vi spelar så här.
Tror inte ledningen har STAKE nog att agera, enda de skyller på är penga problem, ja anser hellre att de har spenderat de pengarna på fel spelare,
ingen av dem platsar i ES,
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem