SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015
Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015
Klockan slår, klockan slår Djurgår´n gjorde mål. Åh vad kul det är att se Djurgår´n göra mål!
Vi vinner med 4-1
Vi vinner med 4-1
Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö. 19/2 2015
Och boven är ju den som nämner J-ordet!Magnutz skrev:Det handlar om *inxar etc nu. I läget vi är i träder vidskepligheten in rejält.BigJ skrev:Nu har vi ett sådant där hopplöst läge igen, där alla tror på förlust och det brukar passa våra killar bra. Ge järnet och undvik utvisningsbåset....
Vi har årtusendets mest solklara torsk på gång.
Senast redigerad av Henke_F den 2015-02-19 05:32:08, redigerad totalt 1 gånger.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö. 19/2 2015
Sorry. *kastar salt över axeln*Henke_F skrev:Och boven är ju den som nämner J-ordet!Magnutz skrev:Det handlar om ginxar etc nu. I läget vi är i träder vidskepligheten in rejält.BigJ skrev:Nu har vi ett sådant där hopplöst läge igen, där alla tror på förlust och det brukar passa våra killar bra. Ge järnet och undvik utvisningsbåset....
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Den är nog så illa att du får banka skallen i ett träd medan du springer under en stege över en väg och kastar en svart katt över axeln.Magnutz skrev:Sorry. *kastar salt över axeln*Henke_F skrev:Och boven är ju den som nämner J-ordet!Magnutz skrev:Det handlar om ginxar etc nu. I läget vi är i träder vidskepligheten in rejält.BigJ skrev:Nu har vi ett sådant där hopplöst läge igen, där alla tror på förlust och det brukar passa våra killar bra. Ge järnet och undvik utvisningsbåset....

Funderar på att lägga en slant på 2-7, borde ju vara ett odds på iallafall 10.00...
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker dock 2-7 känns lite för snällt, ta 0-7 istället, vi lyckas göra noll mål hemma mot Luleå och ett mål hemma mot Modo, ser inte hur vi ska lyckas göra två på en stekhet Nihlstorp, ett tips bara, jag bockar i 0-4 till 40.00 gånger pengarna.Axel_K skrev:Den är nog så illa att du får banka skallen i ett träd medan du springer under en stege över en väg och kastar en svart katt över axeln.Magnutz skrev:Sorry. *kastar salt över axeln*Henke_F skrev:Och boven är ju den som nämner J-ordet!Magnutz skrev:Det handlar om ginxar etc nu. I läget vi är i träder vidskepligheten in rejält.BigJ skrev:Nu har vi ett sådant där hopplöst läge igen, där alla tror på förlust och det brukar passa våra killar bra. Ge järnet och undvik utvisningsbåset....
Funderar på att lägga en slant på 2-7, borde ju vara ett odds på iallafall 10.00...
Spela fult
Och noll mål på en iskall Wesslau
(iof på bortaplan)

Jag orkar inte med det där laget alltså. Ett köpelag utan dess like utan några värderingar eller någon stolthet över huvud taget. De är skadliga för svensk hockey.
Idag vinner vi. 2-1.
Idag vinner vi. 2-1.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Med LiF & BIF förlusterna igår har vi använt alla livlonor som är tänkbara (möjligtvis är "Ring en vän", Dr Alban kvar men det kortet drar vi längre fram om det behövs), nu gäller det att prestera självmant. Vinn, bara vinn.
Håller Nihlstorp nollan till 4:47 i andra perioden så har han nytt rekord i Sverige.
En trea här skulle verkligen smaka mumma. Tvivlar på att både Leksand och Brynäs tar tre poäng imorgon (Örebro resp Luleå).
Tvivlar visserligen på att DIF vinner också men man får förlita sig på att en målvakt helt plötsligt står på huvudet samtidigt som Växjö kanske har slagit sig lite till ro och underskattar oss (hur det nu är möjligt när vi är så jäkla låga för tillfället).
Bryter mönstret idag och kör långsidan.
Tvivlar visserligen på att DIF vinner också men man får förlita sig på att en målvakt helt plötsligt står på huvudet samtidigt som Växjö kanske har slagit sig lite till ro och underskattar oss (hur det nu är möjligt när vi är så jäkla låga för tillfället).
Bryter mönstret idag och kör långsidan.
Född till sportchef.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Kommer Kaarel stå i klacken?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det är väl ingen kvar där så han måste väl för att det ska se bra ut och att det inte finns några sprickor.minalman skrev:Kommer Kaarel stå i klacken?
-
Idag vill jag se Ljung som första center. Jocke ser fan helt slut ut på isen!
Håller med, Sörenssen - Ljungh - Lauritzen skulle jag gärna se i samma kedja idag. Hade ju hellre haft fällström med Sören och Ljungh men han är väl borta några veckor tillBenjamin L. Willard skrev:Idag vill jag se Ljung som första center. Jocke ser fan helt slut ut på isen!
Hoppas att vi har äckligt mycket tur idag. Hur mycket tur samlade djurgårdshjälpen in? spenderade vi hela det kontot under hösten? Det känns ju rätt ovärt i så fall att jag måste slå i tårna i alla trösklar jag går förbi, blivit hemlös och frugan lämnat mig.
Vi borde ha lite tur kvar på kontot med tanke på alla skador vi har haft också.
Tur - den sjätte utespelaren.
Vi borde ha lite tur kvar på kontot med tanke på alla skador vi har haft också.
Tur - den sjätte utespelaren.
Född till sportchef.