Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Remy Lebeau
Crashmash skrev:"Det finns fler klubbar, i elitserien och övriga Europa som är intresserade, där Daniel har större chans till framgång."
Där snackar vi hjärta för klubben, fyfan alltså. Det hade varit helt okej om han inte hade sagt "i elitserien". Fan.
Flyr när det börjar gå tungt, om Penguins nu släpper rättigheterna och han går till en annan klubb.
Men inte skulle du jobba kvar som städare om du får ett jobb som chef?
"Fernholm ut, Frylén in" säger ganska mycket om DIF´s storsasning. Verkar som om jag får se Djurgården i Gränbyhallen i Uppsala om nått år... Anger och Frylén hade varit ok värvningar för Almtuna, men för mesta mästarna DIf är det bara pinsamt, jag trodde ärligt inte att Frylén skulle får nytt kontrakt med MIF, fast de åkt ur...
Man får hoppas att de har några bra spelare på gång, för dessa värvningar är bara breddspelare (om ens det), knappast spetskompetens..
Man får hoppas att de har några bra spelare på gång, för dessa värvningar är bara breddspelare (om ens det), knappast spetskompetens..
Man blir så besviken på Ferna, men samtidigt inte förvånande.
Räknade kallt med att Ferna skulle vara en del stomme där redan Ronnie, Timmy, Ölve, Otto, Linkan och Falken ingår. Men, som vanligt får man väl säga, money talks, så enkelt är det.
Eftersom man knappast kan se nån ljusning rent ekonomiskt på överskådlig tid med ett högre publiksnitt eller feta sponsorkontrakt så ska det till nyförvärv med rätt karaktär och hjärta för att vi ska kunna bli ett storlag igen. Och såna är som vi vet inte lätta att komma över.
Men det är ganska lång tid kvar tills truppen är spikad och mycket kan hända. Och för att dra till med ännu en klyscha (märker att hela inlägget är proppat med dom), matchen avgörs inte på papper...
Räknade kallt med att Ferna skulle vara en del stomme där redan Ronnie, Timmy, Ölve, Otto, Linkan och Falken ingår. Men, som vanligt får man väl säga, money talks, så enkelt är det.
Eftersom man knappast kan se nån ljusning rent ekonomiskt på överskådlig tid med ett högre publiksnitt eller feta sponsorkontrakt så ska det till nyförvärv med rätt karaktär och hjärta för att vi ska kunna bli ett storlag igen. Och såna är som vi vet inte lätta att komma över.
Men det är ganska lång tid kvar tills truppen är spikad och mycket kan hända. Och för att dra till med ännu en klyscha (märker att hela inlägget är proppat med dom), matchen avgörs inte på papper...
Lycka är att vara djurgårdare
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om det är så att Engström skrämt bort Ferna är det skandal.
Frylen in Ericsson ut hade varit en ok rubrik i kvällsblaskan, men inte Frylen in Fernholm ut?
Är det någon mer än jag som tycker att de senaste årens värvningsmönster känns märkliga?
Ok om vi hela tiden blevb bortvalda för att vi betalar sämst, men uppenbarligen vill en del grabbar inte vara kvar i klubben av andra skäl (typ Håkansson som inte tyckte DIF satsade, Fernholm mfl)
Frylen in Ericsson ut hade varit en ok rubrik i kvällsblaskan, men inte Frylen in Fernholm ut?
Är det någon mer än jag som tycker att de senaste årens värvningsmönster känns märkliga?
Ok om vi hela tiden blevb bortvalda för att vi betalar sämst, men uppenbarligen vill en del grabbar inte vara kvar i klubben av andra skäl (typ Håkansson som inte tyckte DIF satsade, Fernholm mfl)
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
värvningarna har i många fall varit mycket märkliga. Äldre spelare från sämre ligor och så hoppas man att någon av dessa skall genomgå en positiv förvandling. Hur ofta inträffar detta? Undrar hur mycket pengar vi slängt iväg på idiotvärvningar?
Jag är tyvärr mycket oroad över att tanken är att - 21 frylén skall ersätta Fernholm.
Jag är tyvärr mycket oroad över att tanken är att - 21 frylén skall ersätta Fernholm.
Jag tycker det kan vara okej om han går till en klubb utanför Sverige. Sen är det ju inte riktigt samma sak att vara en spelare som är älskad av fansen (nåja omtyckt iaf) går till en annan klubb i samma serie än om en städare blir chef.tdk skrev:Men inte skulle du jobba kvar som städare om du får ett jobb som chef?
Aja, det kanske bara är jag som tycker så, men skitsamma.
Å andra sidan sa hon bloggaren på City att Ferna fick ett bra kontrakt med mycket cash.*Knirre skrev:Att spelarna säger "Jag behöver en ny utmaning..", eller något liknande, betyder ju ofta "Jag är sugen på mer stålar."
Ingen vill ju skaffa sig ryktet om att vara pengakåt.. så att Fernholm "skyller" på det sportsliga kan ju ändå mycket väl handla om cash..
i
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
jag fattar inte snacket här inne. Frylén e inte den bästa spelaren som spelat för DIF men Fernholm e fan inte så jävla bra. Det finns hundra hungriga tjecker som e klart mycket bättre än Fernholm. Ta in en tjeck och behåll Marusak så har vi en bra backuppsättning med
Thomas Johansson - Dennis Person
Ronnie Petterson - Oscar Eklund
Edvin Frylén - Jiri Marusak
Ev ett par backar till då Liwing och Ericsson hör hemma i Allsvenskan.
-
Timmy da?Örebroarn skrev:jag fattar inte snacket här inne. Frylén e inte den bästa spelaren som spelat för DIF men Fernholm e fan inte så jävla bra. Det finns hundra hungriga tjecker som e klart mycket bättre än Fernholm. Ta in en tjeck och behåll Marusak så har vi en bra backuppsättning med
Oroad
Jag är oroad för Djurgårn´s framtid!!!!! Nu när värvarkarusellen är i full gång så ligger DIF oroväckande lågt! Precis som de två senaste åren!
Kolla MODO, TIMRÅ, Linköping och Brynäs. Brynäs som nu senast fixat Pavel Brendl.
Djurgårn kan INTE bara sitta och vänta på gamla hemvändare.
Kolla MODO, TIMRÅ, Linköping och Brynäs. Brynäs som nu senast fixat Pavel Brendl.
Djurgårn kan INTE bara sitta och vänta på gamla hemvändare.