SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL Omgång 48: HV71 - Djurgårdens IF 17/2 2015
Gå på mål, saknar aggresivitet
Tycker inte vi saknar spets. Tycker vi saknar grundläggande kompetens.DIFtomppa skrev:Vi jobbar och sliter som djur men vi klarar inte av att göra mål eller spela bra eftersom vi saknar spetskompetens
Men men mcflurry då han skulle ju vända skeppet...
Jag känner en grav ångest varje gång Högström håller i pucken! Livsfarlig åt båda hållen! 

- Lee Harvey Oswald
Den mesta energin går åt till att bara ta sig in i anfallszon.S. Skuggan skrev:Gå på mål, saknar aggresivitet
Väl där blir vi lätt bortstyrda till hörnen med en liten utsträck hv-arm
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
SantLee Harvey Oswald skrev:Den mesta energin går åt till att bara ta sig in i anfallszon.S. Skuggan skrev:Gå på mål, saknar aggresivitet
Väl där blir vi lätt bortstyrda till hörnen med en liten utsträck hv-arm
Det är inte där det brister. Laget kan inte sätta press på SHL lag som HV någon längre stund eftersom vi inte har rutinen eller tempot som krävs för att trycka tillbaka dem i mer än ett byte åt gången. Det gäller i både anfall och försvar och inte ens om vi kunde värva hem bröderna Kronwall, Mika och Landeskog så skulle det lösa allt. Allsvenskt betonat lag visste vi redan innan säsongen började vad det skulle betyda, plocka bort 7 millar från det jämfört med övriga SHL lag och då blir det snarare konstigt att vi har lag som Brynäs och Lyxfällan bakom oss.DIFtomppa skrev:Vi jobbar och sliter som djur men vi klarar inte av att göra mål eller spela bra eftersom vi saknar spetskompetens
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Så, ändrade lite.Davidsson skrev:Jag känner en grav ångest varje gång DIF går på is för match.
Svårt att göra mål också när våra skott kommer utifrån kanterna där Wesslau bara kan styra undan.
Andra lag använder PP som en spelform där man kan vända matcher. Vi är urusla i PP. Där är också en skillnad.
Andra lag använder PP som en spelform där man kan vända matcher. Vi är urusla i PP. Där är också en skillnad.
Var det inte en hv-utvisning för interference nyss eller drömde jag?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Den största skillnaden mellan oss och HV är kortpassningsspelet.
De löser alla trängda situationer utan minsta problem och de har alltid ett understöd när de blir trängda.
Vi spelar mer utspritt där det verkar som att bågarna och uppspelen inte hakar i varandra utan allt blir lite på feeling varje gång.
Bra lag spelar enkelt och kan göra det för att de skapar tid åt varandra. Vi blir stressade i nästan varje situation och får väldigt sällan understöd.
Ser inget vidare ut detta tyvärr.
De löser alla trängda situationer utan minsta problem och de har alltid ett understöd när de blir trängda.
Vi spelar mer utspritt där det verkar som att bågarna och uppspelen inte hakar i varandra utan allt blir lite på feeling varje gång.
Bra lag spelar enkelt och kan göra det för att de skapar tid åt varandra. Vi blir stressade i nästan varje situation och får väldigt sällan understöd.
Ser inget vidare ut detta tyvärr.
Jo men de kvittade den informellt som de lite mer räddhågsna domarteamen ofta gör.Magnutz skrev:Var det inte en hv-utvisning för interference nyss eller drömde jag?!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Stämmer väldigt bra. Mår ofta illa under matcherna.-daniel- skrev:Så, ändrade lite.Davidsson skrev:Jag känner en grav ångest varje gång DIF går på is för match.
Jag är waaaaaay ahead of you guys, känner bara total apati och bryr mig inte längre.. tror det är steg 3 av 4 i processen att bryta ihop mentalt som jag nått! Snart är jag fri!Davidsson skrev:Stämmer väldigt bra. Mår ofta illa under matcherna.-daniel- skrev:Så, ändrade lite.Davidsson skrev:Jag känner en grav ångest varje gång DIF går på is för match.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SkönaDjurgårn
Härligt byte av Hank. Alltid lika stort hjärta. <3