Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Nog gjorde la tjärnqvist junior en hel del poäng också. Han är väl det närmaste vi kan komma en Kjellberg i dagsläget.
Dock tror jag inte han kommer spela för oss i alla fall även om han skulle lämna NHL. Tror helt enkelt inte vi är attraktiva nog tyvärr. Tyvärr har jag lite svårt att se några Nhl-spelare utom mackan Nilsson och Tjärnqvist den äldre skriva på för oss.
Dock tror jag inte han kommer spela för oss i alla fall även om han skulle lämna NHL. Tror helt enkelt inte vi är attraktiva nog tyvärr. Tyvärr har jag lite svårt att se några Nhl-spelare utom mackan Nilsson och Tjärnqvist den äldre skriva på för oss.
...
[quote="jensa öhling"]Inte helt osannolika spetsvärvningar (=drömvärvningar)
Daniel Tjärnqvist
Nils Ekman
Marcus Nilson
Robert Nilson
Mika Hannula
En annan gammal djurgårdare som bör vara aktuell är Staffan Kronwall . Han får inte spela i NHL. En yngre variant av Ronnie Pettersson.[/quote]
Nils Ekman spelar inte i Dif nästa år
Marcus Nilsson spelar inte i DIF nästa år
Robert Nilsson har ett år kvar på sitt kontrakt där borta.så han spelar inte i DIF nästa år!
Mika Hannula spelar inte i DIF nästa år
Tjärna e den enda som kanske kan spela i DIF men tror inte det
Daniel Tjärnqvist
Nils Ekman
Marcus Nilson
Robert Nilson
Mika Hannula
En annan gammal djurgårdare som bör vara aktuell är Staffan Kronwall . Han får inte spela i NHL. En yngre variant av Ronnie Pettersson.[/quote]
Robert Nilsson har ett år kvar på sitt kontrakt där borta.så han spelar inte i DIF nästa år!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: ...
Har du någon källa eller är det bara gissande?drimp29 skrev:jensa öhling skrev:Inte helt osannolika spetsvärvningar (=drömvärvningar)
Daniel Tjärnqvist
Nils Ekman
Marcus Nilson
Robert Nilson
Mika Hannula
En annan gammal djurgårdare som bör vara aktuell är Staffan Kronwall . Han får inte spela i NHL. En yngre variant av Ronnie Pettersson.
Sjunger avgå Johnny...
- Remy Lebeau
Re: ...
Chansen att vi får se Ekman är ändå hyffsat stor. Får väldigt snålt med speltid och sitter på utgående kontrakt. Vet inte om några andra klubbar är så sugna på att signa honom heller.Emil svelander skrev:Har du någon källa eller är det bara gissande?drimp29 skrev:jensa öhling skrev:Inte helt osannolika spetsvärvningar (=drömvärvningar)
Daniel Tjärnqvist
Nils Ekman
Marcus Nilson
Robert Nilson
Mika Hannula
En annan gammal djurgårdare som bör vara aktuell är Staffan Kronwall . Han får inte spela i NHL. En yngre variant av Ronnie Pettersson.
-
Om det finns MINSTA chans att vi får hem Nisse så kräver jag att Djurgården gör ALLT för att få hem honom. Här borde sponsorer och rika medlemmar kontaktas och gud vet ja. Nisse skulle kunna lyfta oss till att nå slutspel.
Som vanligt är väl dock risken att Linköping dubblar hans lön och tar honom. Det får INTE hända.
Som vanligt är väl dock risken att Linköping dubblar hans lön och tar honom. Det får INTE hända.
Som back vore inte D,Tjärna och S,Kronis helt fel men tror inte han kommer änn på ett tag. men om vi skulle spettsa till truppen fram så skulle jag villja se kung Thoresen på nytt i Dif!!
men av dessa mannar här nedanför
Nils Ekman
Marcus Nilson
Robert Nilson
Mika Hannula
Tror jag Nisse eller Mika är dom 2 som vi har störst chans på
En som deffinitivt kommer vara vassare till nässta år e Hörnqvist
Men som sagt Kung Thoresen Vill jag hellst vänder hem!!
men av dessa mannar här nedanför
Nils Ekman
Marcus Nilson
Robert Nilson
Mika Hannula
Tror jag Nisse eller Mika är dom 2 som vi har störst chans på

En som deffinitivt kommer vara vassare till nässta år e Hörnqvist

Men som sagt Kung Thoresen Vill jag hellst vänder hem!!
Nu har ju inte Nisse Ekman spelat så många säsonger i Djurgården, men jag tror han kommer hit om han kommer till Sverige. Tror och hoppas. Det skulle betyda väldigt mycket.jensa öhling skrev:Om det finns MINSTA chans att vi får hem Nisse så kräver jag att Djurgården gör ALLT för att få hem honom. Här borde sponsorer och rika medlemmar kontaktas och gud vet ja. Nisse skulle kunna lyfta oss till att nå slutspel.
Robban N kommer nog inte om han inte känner att han behöver ett nytt avstamp.
Daniel Tj. har vi nog hyfsad chans på då han skadat sig och haft det allmänt svårt med istid. En bra back som behöver istid.
Mika H. är ett önsketänkande som vi får hålla tummarna för.Att Linkan spelar här kan fälla avgörandet tillsammans med att familjen bor här.
Nisse vill nog tjäna lite stålars. Kommer om han får OK betalt, annars kan Schweiz ligga bra till.
Mikael Renberg rykten från expressens Nyström om att han skulle vara tänkbar. Finns det substans i detta är detta en bra värvning för målskyttet. Killen producerar!
"Bengan" Hörnqvist MÅSTE stanna ett år till.
Andreas Holmqvist är en bra back som skulle passa bra in.
Staffan Kronwall kämpar nog på och är nog inget direkt lyft för DIF.
Det är annars märkligt tyssssst!
Nästan skrämmande, eller hur!
Daniel Tj. har vi nog hyfsad chans på då han skadat sig och haft det allmänt svårt med istid. En bra back som behöver istid.
Mika H. är ett önsketänkande som vi får hålla tummarna för.Att Linkan spelar här kan fälla avgörandet tillsammans med att familjen bor här.
Nisse vill nog tjäna lite stålars. Kommer om han får OK betalt, annars kan Schweiz ligga bra till.
Mikael Renberg rykten från expressens Nyström om att han skulle vara tänkbar. Finns det substans i detta är detta en bra värvning för målskyttet. Killen producerar!
Tycker Renberg är alldeles för skadebenägen och för gammal för DIF. Förmodligen skulle han kräva en fet check också så kanske man kan hitta ngn jämlik tjeck som kan gå för halva summan eller något.Sundling skrev:Robban N kommer nog inte om han inte känner att han behöver ett nytt avstamp.
Sen läste jag att Mika inte skulle få spela i någon svensk klubb på 3 år eftersom han precis hade skrivit på ett 3 års kontrakt med HV innan han drog, OBS! Det läste jag på ett forum och det var bara var en kille sa, jag vet inte om det stämmer men om det gör det så kan det nog vara svårt att få hit honom.
Angående Bengan, Vet ngn när Nashville måste signa honom senast och när allt det där blir klart? Vore ju ganska viktigt att få reda på.
- Remy Lebeau
Om Pittsburgh släpper rättigheterna i sommar. Är Djurgården ett alternativ då?
– Nej. Inte som det ser ut nu.
Varför?
– Bland annat av sportsliga skäl. Det finns fler klubbar, i elitserien och övriga Europa som är intresserade, där Daniel har större chans till framgång."
Aj, snacka om ett slag i ansiktet.
– Nej. Inte som det ser ut nu.
Varför?
– Bland annat av sportsliga skäl. Det finns fler klubbar, i elitserien och övriga Europa som är intresserade, där Daniel har större chans till framgång."
Aj, snacka om ett slag i ansiktet.
Går att diskutera, visst synd han är en bra back men hur pass motiverad verkade Fernholm vara att kämpa vidare med djurgårn? Tycker det är bra att han stack, in med en bättre back finns många ute på marknaden, för mindre pengar än vad Fernholm ville ha...och får jag säga vad jag tycker så är Frylen en mycket jämnare och stabilare back än Fernholm men det är min mening i det hela.Hovet skrev:Fy fan vad svagt att tappa Fernholm.
Men e sak är säker vi komer spela slutspel nästa säsong och det var inte den sista värvningen...
"Det finns fler klubbar, i elitserien och övriga Europa som är intresserade, där Daniel har större chans till framgång."
Där snackar vi hjärta för klubben, fyfan alltså. Det hade varit helt okej om han inte hade sagt "i elitserien". Fan.
Flyr när det börjar gå tungt, om Penguins nu släpper rättigheterna och han går till en annan klubb.
Där snackar vi hjärta för klubben, fyfan alltså. Det hade varit helt okej om han inte hade sagt "i elitserien". Fan.
Flyr när det börjar gå tungt, om Penguins nu släpper rättigheterna och han går till en annan klubb.